کد خبر : 29020 / /
/

سورپرایز ایران خودرو برای مشتریانش | فروش دو محصول بدون قرعه‌کشی +جزئیات

بورس کالا دو خودرو را به لیست خودروهایی که عرضه می کند اضافه کرد.

سورپرایز ایران خودرو برای مشتریانش | فروش دو محصول بدون قرعه‌کشی +جزئیات

براساس اعلام بورس کالا دو خودروی پژو ۲۰۷ و تارا قرار است از مسیر بورس کالا عرضه شوند.

به نقل از اکوایران، اخبار منتشر شده توسط بورس کالا نشان می دهد امیدنامه دو خودروی یاد شده در سایت رسمی بورس کالا قرار گرفته است.

آن طور که اخبار نشان می دهد فروش دو خودروی یاد شده برای متقاضیان عادی از این پس از مسیر بورس کالا انجام خواهد شد اما پژو ۲۰۷ و تارا برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر و همچنین طرح از رده خارج کردن اسقاط خودروهای فرسوده از سوی ایران خودرو به صورت قرعه کشی عرضه می شود.

بنابراین به جز تیراژ در نظر گرفته شده برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باقی تیراژ تولید دو خودروی یاد شده از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

اما چه تعداد پژو ۲۰۷ و تارا در بورس کالا فروخته خواهد شد؟ اطلاعیه منتشر شده در این زمینه نشان می دهد در مجموع حدود ۸۶ هزار دستگاه از دو خودروی یاد شده در بورس کالا عرضه می شوند. سهم در نظر گرفته شده برای پژو ۲۰۷ حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه و سهم برآرود شده برای تارا نیز ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

پیش تر اخباری در ارتباط با عرضه پژو ۲۰۷ و تارا در بورس کالا منتشر شده بود اما ایران خودرویی ها با انتشار اطلاعیه اعلام کردند عرضه این دو خودرو تا زمانی که به تیراژ تولید مدنظر این خودروساز نرسد از مسیر پیشین یعنی سایت فروش این خودروساز انجام خواهد شد. متقاضیان نیز با ساز و کار قرعه کشی مشخص می شوند. این اظهارات سبب شد تا بورس کالا واکنش نشان داده و اعلام کند خودروهایی که بعد از طی کردن مسیر در بورس کالا پذیرش می شوند، امکان برگشت ندارند و باید بعد از حضور روی تابلوی بورس به متقاضیان واگذار شوند. مجید عشقی رییس سازمان بورس کالا نیز در این ارتباط اعلام کرده بود با پذیرش دو محصول پژو ۲۰۷ و تارا متعلق به ایران خودرو در بورس کالا، عرضه آن ها به زودی انجام می شود.

با توجه به انتشار امیدنامه برای دو خودروی یاد شده در سایت بورس کالا باید به زودی شاهد عرضه این خودروها از مسیر تازه باشیم البته فراموش نکنیم به رغم انتشار این امیدنامه ها همچنان احتمال این می رود که ایران خودرویی ها به عرضه دو محصول خود از مسیر پیشین اصرار کنند و مخالف عرضه در بورس کالا باشند./ اکو ایران

استارت ایران خودرو برای فروش قسطی خودرو

ن طور که ایران خودرو در اطلاعیه فروش پیکاپ فوتون اعلام کرده است مشتریان می توانند این خودرو را علاوه بر فروش نقدی، به صورت فروش نقدی چند مرحله ای و همچنین قسطی خریداری کنند.

ایران خودروی ها فروش پیکاپ فوتون نیوفیس را به صورت متنوع از دیروز (چهارشنبه 11 آبان ماه) آغاز کردند. این محصول که در شرکت زیر مجموعه این خودروساز یعنی ایران خودرو دیزل تولید می شود از سوی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. فوتون نیوفس در این طرح فروش حدود یک میلیارد و 109 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آن طور که ایران خودرو در اطلاعیه فروش پیکاپ فوتون اعلام کرده است مشتریان می توانند این خودرو را علاوه بر فروش نقدی، به صورت فروش نقدی چند مرحله ای و همچنین قسطی خریداری کنند.

در طرح خرید نقدی چند مرحله ای متقاضیان باید در هنگام ثبت نام 50 درصد مبلغ را به حساب ایران خودرو واریز کنند. مبلغ یاد شده حدود 554 میلیون و 670 هزار تومان می شود. مشتریان می توانند برای پرداخت باقی مانده مبلغ یکی از دو مسیر را انتخاب کنند. 554 میلیون و 600 هزار تومان باقیمانده را طی یک فقره چک به تاریخ یک ماه بعد از ثبت نام پرداخت کند. مسیر دیگر پرداخت نیز این است گه باقی مانده مبلغ را طی دو فقره چک هر یک به مبلغ 277 میلیون تومان و 300 هزار تومان با سررسید یک ماهه و دو ماهه پرداخت کند. در این مدل فروش سود مشارکت 12 درصدی برای متقاضیان دیده شده است. سود انصراف 10 درصدی و جریمه تاخیر 14 درصدی برای تمامی فروش های نقدی پیش بینی شده است. زمان تحویل از آذر تا بهمن ماه سال جاری تعیین و بسته به انتخاب طرح فروش از سوی متقاضی مشخص می شود.

همان طور که گفته شد خرید قسطی نیز در دسترس مشتریان قرار دارد. ایران خودرویی ها چند مسیر را برای این منظور پیش بینی کرده اند. متقاضیان باید در زمان ثبت نام مبلغ 550 میلیون تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند. متقاضیان می توانند باقیمانده مبلغ را طی 24 ماه با پرداخت 8 قسط به مبلغ حدود 86 میلیون تومان پرداخت کنند.

کارمزد پیش بینی شده برای این مدل فروش 18 درصد تعیین شده است. متقاضیان مسیر دیگری را نیز در دسترس دارند. پرداخت 6 فقره چک به مبلغ حول و حوش 106 میلیون تومان می توانند انتخاب کنند. کارمزد این نوع فروش 14 درصد است. مسیر سوم نیز پرداخت 4 فقره چک هر یک به مبلغ نزدیک به 139 میلیون و 800 هزار تومان است. کارمزد فروش قسطی یک ساله صفر است. بازه پرداخت هر یک از چک ها سه ماه در نظر گرفته شده است.  

برای استفاده از این فرصت خرید باید به سایت esale.ikd.ir مراجعه کنند.

متقاضیانی که به صورت نقدی قصد خرید دارند توجه کنند که می توانند رنگ خودروی خود را از میان رنگهای قرمز، مشکی، خاکستری و نقره ای انتخاب کنند اما بازه تحویل را باید 90 روزه در نظر بگیرند.

 فوتون تونلند نیوفیس محصول مونتاژی چینی ایران خودرو دیزل، تنها پیکاپ دیزلی ایران با پیشرانه معروف کامینز ۸/۲ لیتری مجهز به توربوشارژر است که می‌تواند ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که آن را به قدرتمندترین پیکاپ دوکابین بازار ایران تبدیل کرده است.

خودروی تونلند فوتون مجهز به سیستم‌های ایمنی پیشرفته و تجهیزات رفاهی، مورد توجه علاقه مندان به سفر، ماجراجویی، کمپینگ در طبیعت و آفرود قرار گرفته و قابلیت چهارچرخ محرک و مصرف سوختی پایین‌تر  نسبت به رقبای خود در کشور از دیگر ویژگی های مهم این محصول است.

متقاضیان می توانند تا پایان هفته جاری با حضور در مجموعه تفریحی و ورزشی توچال و همچنین مجموعه ورزشی انقلاب تهران از امکان تست درایوی که ایران خودرو تدارک دیده است بهره مند شوند.

اقتصادنیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.