کد خبر : 28974 / /
/

سهام عدالت | وام سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

صاحبان سهام عدالت این هفته را با خوش شانسی شروع کردند | ارزش سهام عدالت افزایشی شد

آخرین قیمت سهام عدالت ۴۹۰ و ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۴ آبان ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

صاحبان سهام عدالت این هفته را با خوش شانسی شروع کردند | ارزش سهام عدالت افزایشی شد

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.بنابر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. آخرین قیمت سهام عدالت ۴۹۰ و ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۴ آبان ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز شنبه با جهشی ۴۴ هزار و ۷۸۲ واحدی ، توانست کانال یک میلیون و ۳۲۸ هزار را پس بگیرد.

فولاد،فملی،شتران و فارس بیشترین نقش را در این جهش ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز حدودا ۹هزار و ۳۴ واحد افزایش را به همراه داشت.

فولاد با ۶۵،شبندر با ۵۶ و فملی با ۴۶.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و بپاس با ۳۱.۵،شستا با ۲۲ و تاپیکو با ۱۶.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع نیز،گروه فلزات اساسی با ۱۰۸ و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۲۹ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ورود و بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۷ میلیون ۶۹۸ هزار و ۹۷۳ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۱۴ آبان ۱۴۰۱

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۱۴ آبان ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۵۵ تومان رسید.

کسانی که سهام عدالت دارند منتظر واریز سود میلیونی امسال باشند

براساس گفته خاندوزی وزیر اقتصاد سود سهام عدالت برای ۴۹ میلیون نفر تا پایان آذرماه واریز خواهد شد.

به نقل از ایبِنا، سبد سهام عدالت از مجموع شرکت‌های بورسی و غیر بورسی تشکیل شده که سود آن هر ساله به حساب سهامداران واریز می‌شود.

سال گذشته، محسن انصاری مهیاری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که حدود ۴۹ میلیون نفر از مردم کشورمان سهامدار مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت هستند و سهام عدالت حدود ۱۰ درصد کل بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی نیز در همین ارتباط روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد که در آخرین جلسه شورای عالی بورس تصویب شده است تا 500 هزار تومان سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی تا پایان آذر ماه برای ۴۹ میلیون سهامدار واریز شود، نحوه دریافت سود باقیمانده نیز تا پایان سال جاری یا سال آینده اعلام خواهد شد.

سهام عدالت

چرا عرضه سهام عدالت اشتباه است؟

سوری ادامه داد: اصولا در ساختار اقتصاد کشورمان هر نوع اعانه عمومی، هر نوع یارانه، کوپن و هر چیزی که به‌عنوان حمایت از قشر ضعیف تعریف کنیم اگر به‌صورت غیرنقدی باشد باعث ایجاد رانت و فساد و ارزش‌های از دست رفته می‌شود. هنوز کوپن فروش‌های حوالی میدان انقلاب و سهمیه سبد کالا به کارکنان داده و باعث می‌شد که یک کارمند شریف دولت اقدام به فروش سهمیه خود کند، را از یاد نبرده‌ایم. سهام عدالت هم از این قاعده مستثنی نیست چراکه به افرادی تعلق گرفته که سهامداری را انتخاب نکرده‌اند و این افراد به نقدینگی نیاز دارند و هر چیزی به این افراد اختصاص پیدا کند در کوتاه‌مدت آن را به وجه نقد تبدیل می‌کنند.

وی افزود: در این روند اگر یک مرجع بالاتری آن را به وجه نقد تبدیل کند، فرآیند را برای این افراد راحت‌تر می‌کند و حتی اگر امکان نقد شدن نباشد، اما افراد از مزایایی نقدی آن برخوردار باشند هم برای مردم راحت است، اما وقتی سهام داده می‌شود، افزاد اقدام به نقد شدن آن می‌کنند و همین روند فشار عرضه را ایجاد می‌کند و همین فشار عرضه باعث می‌شود سهامی با ارزش ۲۰میلیون تومان در اختیار این افراد باشد، اما امکان فروش آن را نداشته باشند و ارزش همین سهام یک هفته بعد به ۱۵میلیون و روز‌های بعدتر به ۱۰میلیون تومان و کمتر می‌رسد و همین موضوع بیشتر از آن‌که برای افراد ایجاد رضایت کند، ایجاد نارضایتی می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.