کد خبر : 28822 / /
/

آماده‌باش در خوزستان | طغیان احتمالی حملات تنفسی در اولین بارش

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان از آماده‌باش کامل همه مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز شبانه‌روزی در آستانه وقوع اولین بارش پاییزی و طغیان احتمالی حملات تنفسی خبر داد.

آماده‌باش در خوزستان | طغیان احتمالی حملات تنفسی در اولین بارش

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در جلسه چک لیست‌های پایش که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، گفت: آموزش، اطلاع‌رسانی، روش‌های پیشگیری و تدارک داروهای مورد نیاز در داروخانه‌های تحت پوشش حوزه بهداشت، اعم از دولتی و غیردولتی از اولویت‌ها در زمینه کنترل بیماری آنفلوآنزا است.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی با تاکید بر بررسی داروهای مورد نیاز و مشخص نمودن کمبودهای دارویی در اسرع وقت افزود: داروهای ضروری توسط این معاونت تهیه و تامین شده و در حال توزیع هستند.

بختیاری‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه مدارس کانون‌های بسیار مهم شیوع ویروس هستند، گفت: ۳۰ درصد جمعیت مبتلایان به آنفلوآنزا در سنین دانش‌آموزی هستند که در این زمینه برنامه‌ریزی خاصی لازم است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون تاکید کرد: اولین سهمیه واکسیناسیون به مهمترین گروه پرخطر یعنی زنان باردار اختصاص داده شود، بدین صورت که زنان باردار طی تماس تلفنی مورد پیگیری قرار گرفته و طبق شیوه‌نامه موجود اقدام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: توجه خاص به جمعیت سالمند و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله کسانی که دیابت و فشارخون دارند از اولویت‌های این معاونت است.

بختیاری‌نیا با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی، اواخر هفته شاهد اولین بارش پاییزی خواهیم بود که متعاقبا با طغیان احتمالی حملات تنفسی همراه است، عنوان کرد: همه مراکز خدمات جامع سلامت و به خصوص مراکز شبانه‌روزی ضمن آماده‌باش کامل، داروهای مورد نیاز ترالی اورژانس را در اسرع وقت تامین کنند.

وی افزود: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحرکاتی در پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواهیم بود که بخش عمده آن در حوزه بهداشت است و پروژه‌های نیمه کاره، اتمام و همچنین پروژه‌های احداثی نیز شروع خواهند شد.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان رضایت‌مندی خدمت‌دهندگان و خدمت گیرندگان در سیستم و نظام بهداشتی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: در این زمینه باید بسیار مدبرانه عمل شود.

ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.