کد خبر : 28244 / /
/

اتمام ذخایر آبی تهران طی ۱۰۰ روز آینده | جیره بندی آب در راه است؟

روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخباری که طی روزهای اخیر مبنی بر «پایان‌یافتن منابع آب تهران طی ۱۰۰ روز آینده» منتشر شده است را تکذیب کرد.

اتمام ذخایر آبی تهران طی ۱۰۰ روز آینده | جیره بندی آب در راه است؟

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه این شرکت آمده است: برخی رسانه‌ها با بی‌ملاحظگی و بی‌دقتی، این مطلب را که مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی به زبان آورد به مدیرعامل آبفای استان تهران نسبت داده‌اند؛ این در حالی است که در هیچ بخشی از سخنان" محمدرضا بختیاری" چنین موضوعی مطرح نشده که برای راستی‌آزمایی این مطلب می‌توان به فیلم برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ به تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ مراجعه کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: شرکت آب و فاضلاب استان تهران با به‌کارگیری همه توان فنی و مهندسی خود به صورت شبانه‌روزی و اتخاذ برنامه‌ریزی‌ها و تدوین سناریوهای لازم این اطمینان را به شهروندان تهرانی می‌دهد که با همکاری مشترکان از این شرایط نیز به سلامت گذر خواهد کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این شرکت با مدیریت و تعادل‌بخشی شبکه توزیع و پایش لحظه‌ای وضعیت مخازن سطح شهر تهران توانسته است تاکنون تامین پایدار آب تهران را به انجام رساند و مفتخر است که با همکاری مسئولانه مردم تهران، مقوله حیاتی تامین آب شرب که رسالت اصلی این شرکت است را به بهترین نحو ممکن تداوم بخشد و به یاری پروردگار و مسئولیت شناسی مشترکان نگرانی بابت تامین آب شرب ساکنان شهر تهران وجود ندارد.

کیفیت آب تهران تغییر نکرده است/ انجام پروازهایی برای باروری ابرها

سخنگوی صنعت آب از انجام پروازهایی برای باروری ابرها خبر داد و گفت: طعم و مزه و کیفیت آب تهران تغییر نکرده و آب سالم در شبکه توزیع می‌شود.

«فیروز قاسم‌زاده» روز دوشنبه در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا در باره وضعیت آب تهران افزود: زمانی که آب از چاه‌ها و منابع سطحی تأمین می‌شود فرایند کامل تصفیه بر روی آب ورودی انجام شده و پارامترهای لازم در آن اعمال و سپس وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: اگر آبی که برای تصفیه وارد می‌شود از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد تلاش می‌شود این آب به سطح استانداردهای لازم ارتقا داده شده و سپس به شبکه توزیع وارد شود.

منابع تأمین آب طرح غدیر متنوع است

سخنگوی صنعت آب در باره تأمین آب طرح غدیر خوزستان هم به ایرنا گفت: تأمین آب این طرح از منابع متنوع است و هم از سد دز و هم از سایر منابع آب موردنیاز تامین می‌شود.

قاسم‌زاده درباره ذخایر استراتژیک سد دز، بیان کرد: استفاده از این ذخایر برای آب شرب منعی ندارد، ضمن آنکه باران‌هایی که خواهند بارید حجم مخزن این سد را پُر خواهد کرد.

وی ادامه داد: منابع استراتژیک ممنوعه تنها در ذخایر زیرزمینی است که اجازه برداشت هم ندارند.

سخنگوی صنعت آب درباره سؤال دیگر ایرنا در باره باروری ابرها افزود: سازمان مربوط به آن تشکیل شده و در حال انجام کارهای مطالعاتی است.

قاسم‌زاده از انجام پروازهایی برای باروری ابرها خبر داد و گفت: هنوز آثار این امور حاصل نشده و به‌محض نیاز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هیچ‌گونه قطعی آب در همدان نداریم

وی در ادامه در باره کیفیت آب همدان هم گفت: آب باکیفیت پایین وارد شبکه این شهر نشده و شبکه بهداشت کیفیت آن را تأیید کرده است.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان ساخت: یکی از ایستگاه‌های پمپاژ آب دچار اشکال فنی شد که این اشکال برطرف شده است و در زمان حاضر هیچ‌گونه قطعی آب در همدان نداریم.

آغاز بارندگی‌های مناسب از هفته آینده

قاسم‌زاده ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها براین‌اساس است که هیچ‌گونه قطعی آبی در بخش خانگی در پاییز نداشته باشیم، ضمن آنکه هیچ شهری در زمان حاضر در وضعیت تنش آبی نیست؛ اما برای ۱۳۲ شهر، طرح‌های آبرسانی اضطراری مدیریت ریسک تعریف کرده‌ایم تا درصورتی‌که این شهرها در شرایط تنش آبی قرار گرفتند، اجرای این طرح‌ها، راهگشا باشد.

وی گفت: از هفته آینده بارندگی‌های مناسبی در کشور آغاز می‌شود که امیدواریم بخشی از کاهش بارش‌ها را جبران کند./ ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.