کد خبر : 28115 / /
/

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان امسال

سورپرایز دولت واریز ۱۵میلیون تومان به حساب همه معلمان | شرط مهمم رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان مهرآفرین به کجا رسید؟

آموزش‌وپرورش اعلام کرد که تمام ۷۵هزار نفر معلم مهرآفرین در این آزمون حتما قبل می‌شوند.

سورپرایز دولت واریز ۱۵میلیون تومان به حساب همه معلمان | شرط مهمم رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان مهرآفرین به کجا رسید؟

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

آموزش‌وپرورش اعلام کرد که تمام ۷۵هزار نفر معلم مهرآفرین در این آزمون حتما قبل می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا،سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزشی و پرورشی و بهداشتی مازندران در آمل افزود: نگرانی معلمان مهرآفرین برای رد شدن در آزمون استخدامی بی‌مورد است.

رضا حاجی‌پور ادامه داد: بر اساس تفاهم مجلس شورای اسلامی با سازمان امور استخدامی این آزمون فقط برای طی شدن مراحل قانونی دریافت کد استخدامی است و تمامی ۷۵هزار معلم مهرآفرین به‌طور حتم کد را دریافت خواهند کرد.

حاجی‌پور همچنین درباره محرومیت معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی منوط به داشتن کد استخدامی است و این دسته از معلمان پس از دریافت کد استخدامی برابر با دیگر معلمان از حقوق و مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین درباره تامین اعتبار قانون رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه طرح رتبه‌بندی با میزان ۵۰هزار میلیارد تومان تامین و ابلاغ شد که به تمامی معلمان بین ۷ تا ۱۵میلیون تومان علی‌الحساب به حساب‌های آنان واریز شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، باقی اعتبارات نیز به‌زودی تامین می‌شود زیرا از این پس رتبه‌بندی معلمان و دریافتی آنان بر اساس رتبه‌بندی قانون است و تکلیفی بر عهده دولت خواهد بود که به‌طور کامل آن را اجرا کند.

رضا حاجی‌پور تاکید کرد: مجلس و دولت در کنار معلمان هستند و البته هیچکس از محدودیت‌های اعتباری بی‌خبر نیست و باید به دولت فرصت داد تا به‌طور کامل این قانون را اجرا کند.

رتبه بندی معلمان

تعداد معلمان مشمول قانون رتبه بندی معلمان

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: حدود ۲۶ هزار نفر معلم مشمول اعمال آخرین مدرک تحصیلی در احکام استخدامی هستند و مقرر شد پس از مکاتبات انجام شده، برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

بهروز محبی نجم آبادی اظهار کرد: اعمال آخرین مدرک معلمان در قانون رتبه بندی وجود دارد و وقتی که مذاکرات شفاهی انجام می‌شد یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف این بخش را داده بود و آنجا اعلام کرد چون برای سایر ادارات اعمال آخرین مدرک تحصیلی وجود ندارد بایستی برای آموزش و پرورش هم وجود نداشته باشد.

اعمال آخرین مدرک رتبه بندی معلمان

او به خبرگزاری خانه ملت گفت: اعمال آخرین مدرک باید در حکم ثبت شود و بعد امتیاز آن محاسبه شود و ما درخواست کردیم که دولت اعمال کند اما دولتی ها مردد بودند چرا که تعداد افرادی که شامل اعمال مدرک می شدند را نمی دانستند و در نهایت با پیگیری های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته معاون قوانین مجلس با دولت شاهد بی توجهی دولت بودیم، ما با دیوان محاسبات نامه نگاری انجام دادیم که دیوان هم از معاونت قوانین مجلس درخواست کرد تا نظر خود را اعلام کند و معاونت هم نظر خود را مبنی بر اینکه مذاکرات شفاهی ثبت آخرین مدرک در حکم است و سپس اعمال امتیاز آن در رتبه بندی خواهد بود اعلام نمود.

محبی نجم آبادی اظهار کرد: در نهایت این موضوع ادامه دار شد و بعضی ها فکر می کردند این تعداد ۵ هزار نفر است اما در نهایت آنچیزی که امروز اعلام شد حدود ۲۶ هزار نفر هستند که شرایط اعمال مدرک برای آنها در آموزش و پرورش مهیا است.

به هر حال مراحل اجرای رتبه بندی معلمان از ۲۶ ماه مرداد آغاز شد که قرار است ملاک افزایش حقوق از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شود، همچنین در این طرح ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان مشمول رتبه‌ بندی می‌شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.