کد خبر : 28007 / /
/

پرداخت یارانه جدید دولت برای بازنشستگان | کارت‌های یارانه رفاهی خرید برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی صنعت نفت قرارداد همکاری با مجموعه فروشگاه‌های اتکا را با هدف ارائه کارت‌های یارانه رفاهی خرید برای بازنشستگان امضا کرد.

پرداخت یارانه جدید دولت برای بازنشستگان | کارت‌های یارانه رفاهی خرید برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی صنعت نفت قرارداد همکاری با مجموعه فروشگاه‌های اتکا را با هدف ارائه کارت‌های یارانه رفاهی خرید برای بازنشستگان امضا کرد.

در همین چارچوب به تازگی و به همت معاونت امور بازنشستگی و رفاه صندوق‌ها با مجموعه فروشگاه‌های اتکا قرارداد همکاری امضا شده است.

برنامه اجرای توزیع کارت‌ها، نحوه خرید و سقف‌های خرید در حال تدوین است که پس از نهایی شدن در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

به طور کلی دارندگان این کارت رفاهی جدید که استفاده از آن اختیاری هم هست از امکان خرید تخفیف‌دار کالاهای مختلف که در فروشگاه‌های اتکا عرضه می‌شود برخوردار می‌شوند.

بهره‌مندی از سازوکارهای جدید خرید کالا و خدمات از روش‌های نوین توسعه خدمات رفاهی است. بنابراین افزون بر امکانات اولیه این کارت که به آن اشاره شد امکان توسعه‌ی آن در جهت سایر خدمات خرید و خدمات رفاهی نیز فراهم است.

همچنین صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در هفت‌ماه نخست امسال بالغ بر یازده همت (صد و یازده هزار میلیارد ریال) مستمری و مقرری پرداخت کرده است.

بر این اساس، پرداخت منظم و به موقع مستمری و مقرری در صندوق بازنشستگی صنعت نفت از اصول جدایی ناپذیر حوزه خدمات مالی این بنگاه اقتصادی است.

در همین چارچوب، صندوق نفت در هفت‌ماه نخست سال ۱۴۰۱ صد و یازده هزار میلیارد ریال از محل کارفرما (کسور شاغلان) و سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها، منابع پرداخت مستمری و مقرری به بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت را تامین کرده است.

حدود دو سوم منابع تامین شده از محل سود به دست آمده از شرکت‌های سرمایه‌گذاری است.

صندوق بازنشستگی صنعت نفت مفتخر است اعلام کند همه تعهدات قانونی خود را با تکیه بر منابع و سرمایه‌گذاری‌اش انجام داده است./ایلنا

 مبلغ در نظر گرفته دولت برای کالابرگ هر نفر

 آرمان ملی نوشت : حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه با حذف ارز ترجیحی به شکل پرداخت یارانه نقدی در مرحله نخست و کالابرگ در مرحله بعد شکل گرفت و به مرحله اجرا درآمد که موافقان و مخالفان بسیاری را به دنبال داشت. بسیاری از کارشناسان معتقدند اجرای طرح کالابرگ به ایجاد رانت، ناتوانی در شناسایی جامعه هدف و عدم توانایی دولت در اجرای شفاف و عادلانه یارانه نقدی منجر شده و روی آوردن به سیستم‌هایی چون کوپن الکترونیک از بی‌تدبیری‌های داخلی نشات می‌گیرد در حالی که به نظر برخی دیگر از کارشناسان اجرای طرح کوپن در شرایط فعلی حاکم بر جامعه تنها گزینه پیش‌رو است و برخی کارشناسان دیگر بر این باورند که تورم‌های شدید، تحریم‌های سنگین و چشم‌انداز تیره و تار برجام گزینه‌های بیشتری برای تصمیم‌گیری پیش روی دولت باقی نگذاشته است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.