کد خبر : 27897 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

تصمیم دولت برای پرداخت یارانه نقدی دوم از مهرماه | چه کسانی مشمول یارانه جدید شدند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اعلام جزئیات افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی گفت: کار افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در مجلس شورای اسلامی تمام شده و بنا است از ابتدای مهر پرداخت شود.

تصمیم دولت برای پرداخت یارانه نقدی دوم از مهرماه | چه کسانی مشمول یارانه جدید شدند؟

وزیر اقتصاد اخیرا در یک نشست خبری در تازه‌ترین اظهارنظر درباره اختصاص کالابرگ به جای یارانه نقدیاعلام کرده است: این طرح لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد.هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

سید مرتضی حسینی افزود: اگر دولت این پرداخت را به بهزیستی در این ماه انجام دهد در مستمری که هفته آینده پرداخت می‌کنیم لحاظ می‌شود و  اگر پرداخت نشود، مابه‌التفاوت آن را در ماه بعد دولت پرداخت می‌کند اما نگاه ما این است که پرداخت افزایش حقوق کارمندان و مددجویان را از ابتدای مهر لحاظ کنیم.

۴۲۰ هزار تومان مستمری خانواده یک نفره به ۵۵۰ هزار تومان، خانواده دو نفره به ۷۸۰  هزار تومان، خانواده سه نفره به یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب، هر مستمری ۳۰ درصد رشد دارد.

اسامی متقاضیان مددجوی سهام عدالت ارسال شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره سهام عدالت مددجویان بهزیستی گفت: جلساتی را با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم و بنا شد مددجویان بهزیستی برای سهام عدالت ثبت نام جدیدی نداشته باشند. اسامی همه مددجویان را به سازمان خصوصی‌سازی ارسال کردیم. بنا شد آنها اسامی را بررسی کنند و  هر مددجویی که سهام عدالت ندارد، این سهام در اختیار او قرار گیرد.  

یارانه نقدی

حسینی افزود: قرار است هنگامی که کار را سازمان خصوصی‌سازی انجام داد، اطلاع رسانی از طریق همان سازمان انجام شود که البته تا این لحظه کار هنوز اعلامی انجام نشده اما اقداماتی در حال پیگیری است تا این سهام را به همه مددجویان بهزیستی بدهند.

همه مددجویان بهزیستی مشمول یارانه نقدی دوم دولت هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همه مددجویان سازمان بهزیستی کشور طبق برنامه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها دارند، مشمول یارانه دوم دولت هستند و اگر کسی مشمول نشده می تواند از طریق سامانه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، اعتراض کند تا وارد چرخه حمایتی شود. براساس پیگیری‌هایی که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دهک دهمی‌ها داشتیم، قرار شد ارزیابی مجدد انجام شود تا آنها نیز مشمول یارانه دوم دولت قرار گیرند.

حسینی یادآو شد: اکنون تعداد کل مددجویان سازمان بهزیستی کشور هفت میلیون نفر در قالب نزدیک به سه میلیون خانوار است که حدود دو و نیم میلیون نفر از آنها مستمری‌بگیر هستند همچنین در مورد یارانه نیز چند نمونه یارانه داریم؛ هر بخشی از مددجویان، قسمتی از یارانه را دریافت می‌کنند. طبیعتا کسی که معلولیت ندارد، یارانه معلولیت را نمی‌گیرد. از مستمری تا یارانه بسته به شرایط و وخامت اوضاع تفاوت وجود دارد و در واقع به مددجویان یارانه‌های مختلف تعلق می‌گیرد./ ایرنا

وام  ۵۰ میلیونی رئیسی با نرخ سود چهار درصد به دریافت کنندگان یارانه نقدی

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای بیماران نیازمند حداکثر ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد در سال است که با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به این متقاضیان اعطا خواهد شد.

غلامرضا دوستی در نشست هم‌اندیشی در ارائه خدمات به بیماران نیازمند و نیز بررسی راهکارهای مناسب برای اعطای وام به بیماران خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: به منظور رفع بخشی از مشکلات بیماران کم‌بضاعت و دارای شرایط خاص با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی و همچنین رسالت و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر مبنی بر تسکین آلام بشری در جامعه و افزایش اثر بخشی خدمات حمایتی به بیماران، با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، تسهیلات بانکی به این بیماران نیازمند پرداخت می‌شود.

یارانه نقدی

بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر قزوین، وی افزود: با توجه به اینکه این اعتبار به استان‌ها به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد این نشست به منظور هم‌اندیشی در ارائه خدمات به بیماران نیازمند و همچنین جهت بررسی راهکارهای مناسب برای ارائه تسهیلات به بیماران کم‌بضاعت و دارای شرایط خاص برگزار شده ایت تا بیماران نیازمند بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

دوستی با بیان اینکه بیماران نیازمند برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند مدارک خود را به شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌های استان تحویل دهند تا از این تسهیلات استفاده کنند، اضافه کرد: مبلغ این تسهیلات حداکثر ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد در سال است که با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به این متقاضیان اعطا خواهد شد.

وی به مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بیماران نیازمند باید فاکتور دارو ممهور به مهر داروخانه و یا صورتحساب بیمارستان مبنی بر هزینه‌های درمانی مورد نیاز پرداخت شده از سوی متقاضی را به همراه خلاصه پرونده بیمارستانی ارائه دهند.

این مسئول گفت: پس از ارائه مدارک لازم و تکمیل پرونده توسط افراد متقاضی، مراحل مددکاری و طرح در کمیته وام مربوطه انجام خواهد شد و افراد واجد شرایط به بانک‌ عامل معرفی می شوند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در پایان گفت: متقاضیان ثبت شده در سامانه سخا و داوطلبان، امدادگران و اعضای جوانان افتخاری هلال احمر این استان و همچنین خانواده‌های محترم آن‌ها که نیازمند هزینه‌های دارویی و درمانی هستند در اولویت این طرح قرار دارند./ منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.