کد خبر : 27486 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر خوش آخر هفته ای برای بازنشستگان | تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در مجلس | افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با میزان تورم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب اغلب مواد لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد.

خبر خوش آخر هفته ای برای بازنشستگان | تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در مجلس | افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با میزان تورم

متاسفانه دولت در لایحه افزایش حقوق بازنشستگان منابع مالی را به صورت شفاف مشخص نکرده و همچنین برای این مهم سقف و درصدی تعیین نکرده است و این موضوع موجب شده دست مجلس نیز برای ارائه پیشنهادات بسته باشد لذا از دولت درخواست داریم تا موارد مذکور را به صورت کامل شفاف کند. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. طبق احکام صادر شده، حقوق بازنشستگانتامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب اغلب مواد لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد.

سیدکریم حسینی در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز با موضوع لایحه ای بود که از سوی دولت برای متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری ارائه شده است و بحث و بررسی شد که می توان گفت اغلب مواد آن تصویب شد.

وی افزود: در بخشی از موارد در خصوص حقوق و مزایا افزیش داشتیم که قرار شد بعد از تصویب نهایی در کمیسیون اجتماعی، در صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مهمانان حاضر در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور داشتند./تسنیم

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان؛ افزایش حقوق‌ متناسب با میزان تورم

تبریز- متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خبر خوشی برای بازنشستگان داد و از پیگیری مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با میزان تورم خبرداد.

روح الله متفکر آزاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه باتوجه به اینکه بازنشستگان ضرایب دریافتی دیگر مانند کارانه، اضافه کار و حق ماموریت ندارند باید میزان افزایش حقوق آنها بیشتر و واقعی‌تر دیده شود، گفت: مجلس پیگیر این موضوع به صورت جدی است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید میزان افزایش حقوق و دستمزدها با نرخ تورم همخوانی داشته باشد، ادامه داد: نمی‌توان گفت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری میزان افزایش حقوق ها را متناسب با تورم می‌کند اما اختلاف موجود را کاهش می‌دهد به همین دلیل از آن حمایت می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه باید حقوق بگیران دولت را به ثبات معیشتی نزدیک کنیم، عنوان کرد: از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخواست داریم در جریان بررسی این لایحه میزان افزایش حقوق‌ها را تا جای ممکن به نرخ تورم موجود نزدیک کند و توجه بیشتری به افزایش حقوق کارمندانی داشته باشند که کمترین میزان دریافتی را دارند.

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان باید شامل همه کارمندان شود

علیرضا سلیمی در مخالفت با دوفوریت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: مشکلات متن باید برطرف شود، این موضوع فقط شامل کارمندان قانون خدمات کشوری می شود و معلوم نیست برای سایر کارمندان چه حکمی دارد و به بازنشستگان صرفا ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می شود و افرادی که شامل کمیته امداد می شوند نیز ۵ درصد را شامل می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه مطرح کرد: نگرانی هایی در این حوزه وجود دارد و این موضوع را نه صحن و نه کمیسیون بعدا نمی تواند اصلاح کند، قانون مجلس نباید زیر پا گذاشته شود، افزایش حقوق باید شامل همه کارمندان شود.

سلیمی تاکید کرد: باید اقدام عاجل و جدی صورت گیرد و حقوق کارمندان کاملا ترمیم شود و در این موضوع دولت و مجلس باید به انسجام و تفاهم برسند.

مروری بر روند متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری

بر اساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری، مجموع آمار حقوق بگیران این صندوق تا پایان اسفند ۱۴۰۰، یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۵۰۳ نفر است که استان تهران با ۳۱۷۸۹۷ بیشترین و استان ایلام با ۱۲۹۳۶ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را دارا هستند. همچنین ۶۷ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد و ۳۳ حقوق‌بگیران زن هستند.

بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری از سال ۹۵ در قالب افزایش‌های پلکانی به صورت جدی مطرح شد تا باهدف رفع تبعیض، افرادی که دریافتی پایین تری دارند به نسبت مناسبی از دریافتی بالاتر برخوردار شوند. این مصوبه در ابتدای سال ۹۶ به جرا درآمد؛ در بودجه دولت میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها همانند حقوق کارمندان ۱۰ درصد تصویب شد، اما دارندگان حقوق زیر دو میلیون تومان مشمول همسان سازی حقوق شدند و به طور میانگین حقوق مشمولان همسان سازی ۲۰ درصد افزایش یافت.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال‌های بعد نیز ادامه یافت و در سال ۹۹، افتخاری، مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق، میزان پرداختی ماهانه این صندوق به بازنشستگان ۸۰ درصد افزایش داشته است»، گفت که روند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال‌های آتی هم تداوم خواهد داشت.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۰ همانند شاغلان دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران به میزان ۲۵ درصد و حداکثر تا ۲.۵ میلیون تومان در فروردین۱۴۰۰ افزایش یافت و متناسب سازی بازنشستگان نیز مطابق جداول سال قبل با ضریب سال جدید (بازنشستگی تا ۹۹/۱۱/۳۰) همزمان به اجرا درآمد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.