کد خبر : 27166 / /
/

تشییع پیکر غریبانه عباس معروفی بعد از یک ماه در آلمان + عکس

​پیکر عباس معروفی پس از گذشت هفته‌ها از زمان درگذشتش، امروز در آلمان به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر غریبانه عباس معروفی بعد از یک ماه در آلمان + عکس

پیکر عباس معروفی پس از گذشت هفته‌ها از زمان درگذشتش، امروز در آلمان به خاک سپرده شد.

پیکر این رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر فقید که روز دهم شهریورماه از دنیا رفت، حوالی ساعت ۱۴ امروز (به وقت ایران) در برلین به خاک سپرده شد و برخی علاقه‌مندان به او بر سر مزار او گرد هم آمدند و با او وداع کردند.

62390807

در این مراسم همچنین از این گفته شد که برادر عباس معروفی درحالی که به دیدار با او نرسید، به خاکسپاری برادرش راضی شد اما به آن هم نرسید.

بنا بر آنچه در لایو صفحه‌ی عباس معروفی در اینستاگرام مشاهده شد، سخنرانی‌ای در این مراسم انجام نشد و تنها نزدیکان و علاقه‌مندان به او، مزارش را گلباران و با او وداع کردند و این مراسم در مدت زمانی کوتاه به پایان رسید.

این در حالی‌ است که پس از درگذشت این چهره‌ی فقید اعلام شده بود که خاکسپاری پیکر او در روز جمعه (۱۱ شهریورماه) برگزار می‌شود اما این زمان، مدتی بعد به تاریخ ۵ مهرماه ساعت ۱۱ به وقت آلمان در برلین موکول ‌شد.

عباس معروفی، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ متولد شد. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهۀ ۶۰ با چاپ رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید.

از دیگر آثار او می‌توان به «سال بلوا»، «پیکر فرهاد»، «فریدون سه پسر داشت»، «ذوب شده»، «تماما مخصوص»، «نام تمام مردگان یحیاست»، «روبروی آفتاب»، «آخرین نسل برتر»، «عطر یاس»، «دریاروندگان جزیره آبی‌تر»، «شاهزاده برهنه»، «تا کجا با منی»، «ورگ»، «نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ی عین‌القضات و عشق»، «چهل ساله تر از پیامبر» و... اشاره کرد. او در سال ۱۳۶۹ مجلۀ ادبی «گردون» را تأسیس کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.