کد خبر : 26773 / /
/

اگه دنبال وام مسکن هستید ، بخوانید | خبر مهم درباره تسهیلات ساخت مسکن

بر اساس ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن، ۲۵ بانک متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید ۵۹.۵ هزار میلیارد تومان جریمه به سازمان امور مالیاتی کشور بپردازند.

اگه دنبال وام مسکن هستید ، بخوانید | خبر مهم درباره تسهیلات ساخت مسکن

قانون جهش تولید مسکن در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد. بر این مبنا اکنون در آستانه‌ یک سالگی این قانون فرصت مناسبی است، میزان تحقق مواد مختلف این قانون مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

 

بر همین اساس با توجه به مفاد قانونی مندرج در ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن به بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مرتبط با موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن خواهیم پرداخت.

براساس آمار به دست آمده از سامانه وزارت راه و شهرسازی، تنها ۵ بانک تسهیلات مرتبط با ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن را پرداخته‌اند و عملکرد باقی بانک‌ها در این زمینه صفر بوده‌است. از این ۵ بانک هم میزان تسهیلات پرداختی ۴ بانک مقدار بسیار کمی است و تنها بانک مسکن به تعهدات خود عمل کرده‌ است.

 

لازم به ذکر است، با توجه به اعلام بانک  مسکن، ۲ بانک صنعت و معدن و توسعه تعاون، طی تفاهمی کارگزاری پرداخت تسهیلات فوق را به بانک مسکن واگذار کردند./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.