کد خبر : 26715 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

افزایش شگفت انگیز یارانه معیشتی این خانوار | یارانه ۳ میلیونی از مهر در جیب این یارانه بگیران

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند

افزایش شگفت انگیز یارانه معیشتی این خانوار | یارانه ۳ میلیونی از مهر در جیب این یارانه بگیران

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت برای شهروندانی که در دهک درآمدی اول تا نهم قرار دارند، برای خرید اقلام ضروری یارانه معیشتی مقرر کرد. این یارانه معیشتی تا اطلاع ثانونی به صورت نقدی پرداخت می‌شود.کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

یارانه معیشتی

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ۱۰۵معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۰ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار داشتند، گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد.

طاهر موهبتی با اعلام این خبر افزود: لازم است دولت و مجلس در بودجه‌های سالیانه به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنند تا کمک‌معیشت جانبازانی که در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند برقرار شود و در راستای دسترسی عادلانه جانبازان به خدمات، پیشنهاد می‌شود پرداخت این کمک‌معیشت به دهک‌های بالا حذف و به ازای آن دهک‌های یک تا ۳ تحت پوشش قرار گیرند.

موهبتی با تأکید بر اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد متناسب با نیاز این بنیاد نیست، افزود: ۹۵ درصد از بودجه در نظر گرفته شده برای این نهاد به عنوان حقوق، مزایا و کمک‌معیشت به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۰ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار داشتند، گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد و ۳۱ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند.

یارانه معیشتی جانبازان با وجود ۶۰ درصد افزایش، ناکافی است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ۱۰۵ هزار نفر از بنیاد کمک‌معیشت دریافت می‌کنند، گفت: کمک‌معیشت ایثارگران در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی از ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار تومان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که معتقدیم این میزان کمک باز هم کافی نیست.

موهبتی با بیان اینکه مستمری خانواده معظم شهدا نیز امسال با حدود ۷۰ درصد افزایش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که برای پرداخت آن، به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: فقط تصویب بودجه کافی نیست. این اعتبار باید از سوی سازمان برنامه و بودجه به این نهاد تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان ایثارگران از منابع عمومی و اختصاصی و هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه در نظر گرفته شده که این میزان کافی نیست.

یارانه معیشتی

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پاداش بازنشستگی

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال پس از گذشت ۱۰ سال پیگیری، ۹ هزار میلیارد تومان از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پاداش بازنشستگی جانبازان در نظر گرفته شده است و ما نمی‌توانیم با برداشت اعتبار از این منبع یا دیگر منابع در نظر گرفته شده برای سایر بخش‌ها، کمبود منابع خود را جبران کنیم.

افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری

موهبتی با بیان اینکه قرار بود امسال حق پرستاری خانواده شهدا و جانبازان ۵۷ درصد افزایش یابد، گفت: سازمان برنامه و بودجه ماه گذشته و این ماه ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص به ما اختصاص داد که بر اساس آن از ماه گذشته حق پرستاری ۳۸ درصد افزایش یافته است./ منبع: ایسنا

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

واریزی شگفت انگیز رئیسی درباره یارانه معیشتی شهریور

براساس آنچه در ماه‌های گذشته اتفاق افتاد، یارانه شهریور ماه امشب باید قابل برداشت باشد.

دولت در چهار ماه گذشته، به حساب خانوارها یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی واریز کرد؛ یارانه ۳۰۰هزار تومانی مخصوص دهک‌های ۴ تا ۹ و یارانه ۴۰۰هزار تومانی نیز برای سه دهک اول.

این یارانه قرار بود ۲ ماه نقدی باشد و پس از دو ماه به صورت کالابرگ اختصاص یابد. حالا ۴ماه گذشته و یارانه نقدی پرداخت شد و قطعا یارانه شهریور ماه نیز نقدی خواهد بود.

روال ماه‌های گذشته براین اساس بود که یارانه ۲۰ هر ماه به حساب خانوارها واریز شود و احتمالا یارانه شهریور نیز امشب به حساب خانوارها واریز شود و قابل برداشت باشد.

جاماندگان یارانه‌معیشتی قبلی را امشب می گیرند

براساس گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها، جاماندگان یارانه‌های قبلی، این ماه یارانه ماه‌های قبل را دریافت خواهند کرد. البته جاماندگانی که مشمول شناخته شدند؛ نه همه  /جاماندگان.اقتصاد آنلاین

افرادی که به دلیل تراکنش‌های بالا یارانه آنها قطع شده است می‌توانند نسبت به تفکیک حساب شخصی و تجاری خود اقدام کنند. در این صورت در آینده سابقه اطلاعات گردش حساب آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

یارانه معیشتی

 دولت سیزدهم در اردیبهشت ماه تصمیم به حذف یارانه گرفت. در همان زمان هم شرایط ثبت اعتراض به دهک‌بندی‌ها و درخواست بررسی‌ مجدد را فراهم کرد. با وجود گذشت بیش از سه ماه از آن زمان همچنان افراد جامانده و متقاضیان بررسی‌ مجدد دهک‌بندی انتقادهایی دارند.

به  نقل از ایسنا، در سامانه جدید «حمایت» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده است و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند، می‌توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و به صورت تفکیک شده ثبت کنند.

با این حال روند ثبت اعتراض به دهک‌بندی و شناسایی خانوار مشمول، همچنان ادامه دارد و متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، همچنان می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

همچنین ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز از طریق سایت https://my.gov.ir امکان پذیر است.

حال با قطعی شدن پرداخت یارانه نقدی، سوال پرتکرار سرپرستان خانوار این است که چه زمانی یارانه معیشتی تیرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. اما با این وجود هنوز سازمان هدفمندی یارانه ها، وزارت کار و تیم اقتصادی دولت زمانی مشخصی برای واریز یارانه‌ها اعلام نکرده اند.

اگر زمان واریز یارانه‌ها ماه‌های قبل را بررسی کنیم، می‌توانیم محدوده زمانی احتمالی واریز یارانه تیرماه را پیدا کنیم. دولت یارانه اردیبهشت و خرداد را در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت واریز کرد. در فروردین نیز واریز روز ۲۰ فروردین، در اسفند ۱۴۰۰، روز بیستم، در بهمن بیستم، در دی ماه بیست و یکم و در آذر ماه بیستم یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار انجام شد.

با نگاهی به این آمار‌ها می‌توان پیش بینی کرد که دولت یارانه نقدی (معیشتی) را بیستم یا بیست و یکم تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد. اما می‌توان دهم را هم جز احتمالات در نظر گرفت./ منبع: فرارو

افزایش یارانه معیشتی سه برابری برخی خانوارها

براساس مصوبه مجلس، فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند.

یعنی گروهی از خانوارها با داشتن سه شرط یارانه فرزندانشان سه برابر می‌شود:

در چهار دهک اول قرار داشته باشد.

حداقل سه فرزند داشته باشند.

هیچ یک از والدین کارمند دولت نباشد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.