کد خبر : 26595 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

هدیه دولت برای دهک دهمی ها | واریز یارانه نقدی با این شرط مهم | برای دریافت یارانه نقدی کلیک کنید

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از معلولانی که بدلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض جهت دریافت یارانه اقدام کنند.

هدیه دولت برای دهک دهمی ها | واریز یارانه نقدی با این شرط مهم | برای دریافت یارانه نقدی کلیک کنید

یارانه نقدی جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه نقدی جدید موضوعی را مطرح نکرده است یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

چندی پیش بود که رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما اعلام کرد افرادی که معلول هستند ولو دهک ۱۰ هم باشند هیچ منعی برای دریافت یارانه ندارند. یک فردی که یک یا چند معلول را در خانواده دارد و خود سرپرست آن خانواده است، مشمول دریافت مستمری سازمان بهزیستی و هم موضوع دریافت یارانه‌های دولتی است. ما گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه‌های آنها را به جهت این که در دهک ۱۰ قرار گرفته اند قطع کرده باشند. سازمان بهزیستی به هر فردی که دارای معلول است و کارت معلولیت دریافت می‌کند متناسب با نوع و شدت معلولیت خدمات خود را ارائه خواهد داد.»

در این راستا سیدمرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده، اعتراض خود را ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند.

وی درادامه بیان کرد: در ستاد گزارشی دال بر این موضوع که یارانه جدید افراد دارای معلولیت تحت پوشش حذف شده باشد، شنیده نشده است و اگر در استان‌ها چنین موضوعی وجود دارد افراد در صورت اعتراض، باید اعتراض خود را از طریق سامانه وزارت رفا اعلام کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات، آخرین وضعیت وام اربعین را توضیح داد.

حمیدرضا محمدی با اشاره به پیگیری زیاد زائران درباره وام اربعین، به ایسنا گفت: اطلاعات افراد درخواست‌کننده تسهیلات اربعین در سامانه «سماح»، به وزارت اقتصاد و دارایی فرستاده شده و درحال بررسی است.

یارانه نقدی

او افزود: طبق پیگیری سازمان حج و زیارت که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام زائران در ستاد اربعین را به عهده داشته، وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پلیس گذرنامه درحال بررسی اطلاعات درخواست‌کنندگان تسهیلات اربعین است که پس از این مرحله، اسامی تایید شده به بانک عامل اعلام خواهد شد و بانک از طریق پیامک به واجدان دریافت این تسهیلات، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش و اعزام عتبات در سازمان حج و زیارت گفت: نتیجه این بررسی به‌زودی اعلام خواهد شد و آن‌هایی که شرایط اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد را داشته باشند؛ یعنی سرپرست خانواره بوده و از مرزهای زمینی خارج شده باشند، این تسهیلات را که رقم آن از سه تا پنج میلیون تومان، بسته به تعداد افراد است، دریافت می‌کنند.

طرح کالابرگ الکترونیک بجای یارانه نقدی

زیرساخت کالابرگ الکترونیک در حال آماده‌سازی است و بر اساس وعده داده شده در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود، در مقابل سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: نتیجه بررسی‌های آزمایشی کالابرگ الکترونیک باید به ستاد اقتصادی دولت ارسال شود که تاکنون به این مرحله نرسیده است.

سلطانی با اشاره به اینکه حال سوال مهم این است که "چرا دولت تن به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی نمی‌دهد"، اذعان داشت: اگر دولت کالابرگ بدهد، دیگر دستش برای خلق پول و جابجایی پول باز نیست، این درحالیست که حداقل ۲۰ درصد از ارزش یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی که دولت به مردم داده، طی این دوماه اخیر کم شده، مانند همان بلایی که سر یارانه ۴۵.۵۰۰ تومانی آمد، با توجه به تورمی که وجود دارد، در سال ۸۸ این یارانه معادل ۴۵ دلار بود، امروز بعد از ۱۳ سال ارزش آن به کمتر از ۱.۵ دلار کاهش پیدا کرده است.

همزمان با اینکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده بود، زیرساخت کالابرگ الکترونیک در حال آماده‌سازی است و بر اساس وعده داده شده در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود، در مقابل سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: نتیجه بررسی‌های آزمایشی کالابرگ الکترونیک باید به ستاد اقتصادی دولت ارسال شود که تاکنون به این مرحله نرسیده است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: از ابتدا مقرر شده بود بعد از اتمام دوره آزمایشی طرح کالابرگ، نتیجه به ستاد اقتصادی دولت اعلام شود و سپس اجرایی و توسعه پیدا کند. این طرح در حال طی روند اعلام شده است، اما هنوز به ستاد اقتصادی دولت ارسال نشده و اگر از سوی دولت تصمیم دیگری گرفته شود، اعلام خواهیم کرد.یارانه نقدی

حال در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دولت چندان راضی نیست، که طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کند، مجلس به دنبال آن است که این طرح اجرایی شود، اما دولت اعلام می‌کند، زیر ساخت‌های انجام این کار فراهم نیست و تا زمانیکه این مقدمات فراهم شود، پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه خواهد یافت.

احسان سلطانی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت بعد از حذف ارز ۴.۲۰۰ تومانی باید مستقیم به مردم کالا برگ الکترونیکی می‌داد، گفت: اینکه گفته می‌شود، زیرساخت‌های این کار فراهم نیست و باید چند ماه منتظر ماند تا زیرساخت‌های آماده شود، به اعتقاد بنده این موضوع یک مسئله انحرافی است، زیرا برای دولت خیلی راحت است که مقدمات این کار را فراهم کند.

 علت کاهش یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی مشخص شد

مشکل برداشت یارانه‌ها از حساب رفع شده است و شهروندان می‌توانند یارانه را از حساب خود بردارند.

محمد مجرد، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان کرج با بیان اینکه یارانه‌ها براساس دهک‌های طبقه‌بندی به حساب شهروندان واریز می‌شود، گفت: مبلغ یارانه افراد براساس بررسی حساب‌ها و سنجش توانایی مالی و در نهایت تغییر دهک، تغییر می‌کند؛ اگر شهروندان در این خصوص اعتراضی دارند، وارد سامانه حمایت شوند و اعتراض خود را ثبت کنند.

او می گوید: مشکل برداشت یارانه‌ها از حساب رفع شده است و شهروندان می‌توانند یارانه را از حساب خود بردارند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کرج افزود: افرادی که همچنان یارانه به حساب آنان واریز نمی‌شود یا اخیرا یارانه‌شان قطع شده است، به بخشداری کرج واقع در طالقانی شمالی، کوچه گاز مراجعه کنند./ باشگاه خبرنگاران

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.