کد خبر : 26451 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان کشوری

واریزی جدید به حساب بازنشستگان | آغاز پرداخت وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان | برای وام سفر زیارتی ثبت نام کنید

معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی از آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه سفر زیارتی اربعین به ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی خبر داد.

واریزی جدید به حساب بازنشستگان | آغاز پرداخت وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان | برای وام سفر زیارتی ثبت نام کنید

رقم جدید وام بازنشستگان اعلام شد.افرادی که تا کنون هیچگونه وامی دریافت نکرده اند اولویت اصلی برای وام بازنشستگان هستند.مبلغ وام بازنشستگان  12 میلیون تومان است. مرحله جدید ثبت‌نام  وام بازنشستگان شروع شده است.خبرهای مربوط با وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

وام بازنشستگان

احمد اسفندیاری در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده برای سفر اربعین بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت موضوع اربعین و درخواست بازنشستگان برای زیارت از سوی سازمان تأمین اجتماعی تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس اقدامات انجام شده به ۲۰ هزار بازنشسته وام ۱۲ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: سهمیه پرداخت وام به استان‌های مختلف داده شده و ثبت نام بازنشستگان در کانون‌های بازنشستگی نیز صورت گرفته است.

به گفته وی، در برخی از استان‌ها درخواست‌ها بیشتر بوده و ثبت نام بیش از سهمیه انجام شده که در این استان‌ها پرداخت وام براساس قرعه کشی انجام می‌شود.

اسفندیاری گفت: پرداختها آغاز شده و تمامی افرادی که ثبت نام کرده اند این وام را دریافت خواهند کرد./مهر

مبلغ وام بازنشستگان تغییر کرد؟

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان کشوری خبر داد.

 محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یکساله و نرخ کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود. بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

وام بازنشستگان

وی اظهارکرد: بازنشستگان علاوه بر امکان استفاده از کمک هزینه سفر که تابع شرایط بهره مندی از سهمیه تورها است، می‌توانند از تسهیلات بانکی قرض الحسنه چهار میلیون تومانی (درصورت دارا بودن شرایط اخذ تسهیلات) نیز بهره مند شوند.

مرتضایی فرد ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir و از طریق لینک طرح‌های یاری (خدمات گردشگری و سفر) به سامانه تورهای مسافرتی متصل شده و اقدام به ثبت نام در تورهای تعریف شده این شرکت کنند.

وی افزود: پس از انجام ثبت نام متقاضی در تورهای اعلامی، در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات اعتباری، ابتدا مبلغ ۴ میلیون تومان از کل هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت می‌شود.

وام بازنشستگان را از کدام بانک بگیریم

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

وام بازنشستگان

براساس اعتباراتی که جداگانه هرکدام از این دو صندوق برای مستمری بگیران خود کنار گذاشته‌اند، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های باقیمانده از سال جاری به ترتیب حدود ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته و نیز حدود ۴۰۰ هزار کارگر بازنشسته این تسهیلات را دریافت کنند.

اما در این میان شروطی وجود دارد که امکان دسترسی به این تسهیلات را برای متقاضیان متفاوت می‌کند.

به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی، مستمری بگیران بالای ۷۰ سال سن یا کسانی که حساب واریزی حقوق بازنشستگی آنها در بانکی غیر از بانک رفاه است، نمی‌توانند مانند سایر کارگران بازنشسته برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

در این خصوص اما راهکارهایی هست که می‌تواند مشکل این دو گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی را برای دریافت وام ضروری حل کند.

در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام ضروری دارند اما سن آنها بالای ۷۰ سال است، مقررات ناظر بر پرداخت وام ضروری بازنشستگی راه حلی را پیش بینی کرده است.

مطابق این راه حل، کافی است متقاضی بالای ۷۰ سال سن، ضامنی قابل وثوقی را به بانک معرفی کند تا بتواند وام ضروری خود را دریافت کند.

البته درحالتی که سن بازنشسته متقاضی کمتر از ۷۰ سال باشد نیازی به معرفی ضامن و بانک رفاه به اعتبار مستمری که قرار است ماهانه واریز شود، وام را پرداخت می‌کند.

دلیل ایجاد این محدودیت، بالا بودن احتمال فوت شخص وام گیرنده در سنین بالای ۷۰ سال است. از آنجا که بعد از فوت، احتمال قطع مستمری به دلیل نبودن بازماندگان سببی یا نسبی وجود دارد، بانک سعی می‌کند تا از طریق ضامن معتبر ریسک‌های احتمالی را کاهش دهد.

وام بازنشستگان- بازنشستگانی که در بانک رفاه حساب ندارند، چه باید بکنند؟

اما در مورد آن گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق ماهانه آنها به حساب بانکی غیر از بانک رفاه واریز می‌شود نیز مقررات موجود راه حلی پیش بینی کرده است.

این افراد کافی است تا با مراجعه به یکی از شعب یا کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی به صورت رسمی درخواست واریز حقوق بازنشستگی را به حسابی فعالی در یکی از شعب بانک رفاه ارائه کنند.

یک ماه بعد از جابجایی حساب، این افراد واجد شرایط نام نویسی برای دریافت وام بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

چه کسانی نمی‌توانند وام بازنشستگان بگیرند؟

در این شرایط این پرسش مهم وجود دارد که وام بازنشستگان تامین اجتماعی به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای این شرایط باشند:

– داشتن کمتر از ۷۲ سال سن

– دریافت مستمری از طریق بانک رفاه کارگران

– نداشتن بدهی و تعهد بانکی

– استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

– داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص بازنشسته متقاضی

همه موارد فوق از جلمه عواملی هستند که در غربالگری متقاضیان ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی باعث کاسته شدن از صف متقاضیان می‌شوند.

نام‌نویسی وام بازنشستگان از طریق کانون بازنشستگی

از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی، اعتبارات این تسهیلات را از طریق سهمیه‌بندی میان کانون‌های بازنشستگی تقسیم می‌کند. در نتیجه متقاضیان این تسهیلات باید از طریق مراجعه به یکی از کانون‌های بازنشستگی اقدام کنند.

هرچند این شیوه توزیع وام، منتقدانی جدی در میان بازنشستگان تامین اجتماعی دارد اما در حال حاضر متقاضیان واجد شرایط باید به واسطه کانون بازنشستگی که در محل سکونت آنها وجود دارد، برای نام‌نویسی‌اقدام کنند.

نام‌نویسی در مناطقی مانند شهرستان تهران به دلیل جمعیت بالای بازنشستگان و وسعت محدوده سکونتی فقط به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است اما در سایر نقاط به دلایل مختلف ممکن است به صورت حضوری انجام شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.