کد خبر : 26296 / /
/

جزئیات مهم از سومین مرحله قرعه‌کشی یکپارچه خودرو

ثبت‌نام در سومین مرحله قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور آغاز شد و ساعت ۱۶ روز گذشته شنبه ۱۹ شهریور پایان یافت.

جزئیات مهم از سومین مرحله قرعه‌کشی یکپارچه خودرو

در سومین مرحله قرعه‌کشی یکپارچه خودرو محصولات سه خودروساز حضور داشتند.

به نقل از فارس، سخنگوی وزارت صمت درباره جزئیات تعداد ثبت‌نام کنندگان در سومین مرحله قرعه‌کشی ‌خودرو بیان کرد: ۶میلیون و ۶۸۴هزار و ۳۸۴ نفر در سومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کردند.

امید قالیباف افزود: از مجموع تعداد ثبت‌نام کنندگان ۳۶۴هزار و ۸۲ نفر معادل ۵٫۴درصد در طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱٫۹درصد در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت‌نام کردند.

قالیباف گفت: در این مرحله به دلیل خروج محصولات سایپا غیر از (ساینا اس) از قرعه‌کشی تنها ۱٫۲درصد متقاضی خودروهای شرکت سایپا بودند و بیش از ۹۷درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه یکپارچه متقاضی محصولات ایران خودرو بودند.

بنابراین گزارش پس از دو دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که در اردیبهشت و تیر ‌امسال انجام شد در این مرحله سه شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، سایپا و آرین پارس موتور اقدام به عرضه محصولات خود کردند.

خودروهای عرضه شده در سومین مرحله قرعه‌کشی یکپارچه

ایران خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق‌العاده خود ۶ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶ سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP ، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربور شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا، فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک.اس، ساینا. اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک.آر و کوییک.آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

همچنین شرایط پیش فروش یک‌ساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیز برای ۶ محصول شاهین، ساینا. اس، کوییک.اس، کوییک با گیربکس اتوماتیک، کوییک با گیربکس معمولی و کوییک.آر با گیربکس معمولی با موعد تحویل آذر ماه سال جاری تا تیر ۱۴۰۲ آغاز می‌کند.

در این طرح، صرفا فروش فوق‌العاده خودرو ساینا. اس از طریق قرعه‌کشی عرضه می‌شود و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش بدون محدودیت قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

شرکت آرین پارس موتور نیز در این دوره با یک محصول و عرضه از طریق قرعه‌کشی حضور خواهد شد.

پیش از این نیز امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده بود که در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه حدود ۶۰هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و بیست درصد ظرفیت قرعه‌کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد.

سهم متقاضیان عادی در این مرحله از قرعه‌کشی خودرو

بر این اساس فقط ۳۰درصد از ظرفیت عرضه خودرو در سومین دوره به متقاضیان عادی تعلق می‌گیرد.

در نخستین دور تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در سامانه مذکور ثبت نام کردند که ‌در مجموع ظرفیت در نظر گرفته شده خودرو، توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص در دور نخست ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد.

در دومین دور تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه با حدود دو میلیون افزایش متقاضی ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر متقاضی خرید خودرو در سامانه ثبت نام کردند که ظرفیت عرضه در این دوره ۷۴ هزار و ۹۲ دستگاه خودرو بود./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.