کد خبر : 26143 / /
/

شوخی دلار با بازار خودرو | ایران خودرویی ها چقدر قیمت خوردند؟

رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو از ثبات قیمت در بازار ایران خودرویی ها حکایت دارد.

شوخی دلار با بازار خودرو | ایران خودرویی ها چقدر قیمت خوردند؟

 بازی نرخ دلار در هفته گذشته و نوسان پی در پی آن در بازار موجب شد تا فعالان بازار خودرو از این تغییرات به شوخی دلار در بازار یاد کنند و این نکته تاکید کنند که نوسان مداوم قیمت موجب شده تا قیمت خودرو چندان به این عامل توجهی نشان ندهد. با این شرایط در حالی که امروز نرخ دلار شکل کاهشی به خود گرفته بود، خودرو ترمز تغییر قیمت را کشید و با ثبات در بازار عرضه شد. از سوی دیگر فعالان بازار معتقدند نامشخص بودن مذاکرات برجام موجب سردرگمی در بازار شده است و از سوی دیگر با توجه به آزاد شدن واردت خودرو بسیاری از خریداران در انتظار رسیدن خودروهای وارداتی هستند که این امر موجب شده تا علاوه بر ثبات قیمت شاهد رکود در بازار خودرو باشیم.

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شود. با این شرایط «سمند LX» امروز 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» هم در بازار  333 میلیون تومانی شد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار 344 میلیون تومان دست به دست شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 505 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم 391 میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما «رانا پلاس» بدون تغییر در بازار 300 میلیون دست به دست شد.  

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 390 میلیون قیمت خورد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 401 میلیون تومانی ماند./اقتصادنیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.