کد خبر : 26140 / /
/

خبر فوری درباره حقوق بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز در حساب یازنشستگان | بازنشستگان پولدار شدند

احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شد پرداختی‌ها از ۲۰ شهریورماه براساس حکم اصلاحی

خبر فوری درباره حقوق بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز در حساب یازنشستگان | بازنشستگان پولدار شدند

حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. حقوق بازنشستگان در خصوص بازنشستگان حداقلی بگیر نیز چون هیات دولت از همان ابتدا مبنی افزایش مستمری را مصوبه شورای عالی کار قرار داد و به تکلیف تعیین شده در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی عمل کرد، تغییری در احکام بازنشستگی اتفاق نخواهد افتاد. جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

حقوق بازنشستگان از کِی زیاد می‌شود؟

سازمان تامین اجتماعی بالاخره احکام جدید بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را صادر کرد، این اتفاق به معنی آن است که طبق وعده قبلی مدیران این سازمان حقوق بازنشستگان مشمول براساس افزایش جدید پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان تامین اجتماعی بالاخره احکام جدید بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را صادر کرد، این اتفاق به معنی آن است که طبق وعده قبلی مدیران این سازمان حقوق بازنشستگان مشمول براساس افزایش جدید پرداخت می‌شود.

برابر عرف رایج، پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از روز بیستم هر ماه آغاز و طبق فهرست اعلامی تا پایان ماه با همه مستمری بگیران تسویه حساب خواهد شد.

با توجه به قطعی بودن صدور احکام بازنشستگان سایر سطوح بگیر، قرار است از چهار روز دیگر مستمری این افراد براساس افزایش‌های جدید محاسبه و پرداخت شود.

در احکام جدید میزان افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، سی و هشت درصد به علاوه رقم ثابت پانصد و پانزده هزار تومان است.

حقوق بازنشستگان

مطابق قانون افزایش‌های جدید شامل ماه‌های سپری شده از سال ۱۴۰۱ نیز خواهد شد و این یعنی دولت باید مابه‌التفاوت افزایش پنج ماه گذشته را به بازنشستگان مشمول پرداخت کند.

در خصوص زمان نحوه تسویه حساب این مابه التفاوت هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد. مسئله قطعی این است که این افزایش از ماه جاری اعمال خواهد و در مقابل احتمال داده می‌شود که تسویه حساب معوقات از نیمه دوم سال آغاز شود.

بر این اساس دور از انتظار نیست که بازنشستگان غیر حداقلی بگیر از مهر ماه همزمان با دریافت حقوق ماهانه، مابه التفاوت یکی از ماه‌های سپری شده را نیز دریافت کنند.

چنانچه این اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود که این معوقات تا پیش از اتمام سال جاری و موعد پرداخت مطالبات پایان سال ۱۴۰۱ تسویه شود.

تغییر احکام بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی تنها شامل یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر می‌شود و حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر قرار نیست تغییری کند.

سازمان تامین اجتماعی سه میلیون و ششصد هزار بازنشسته و مستمری بگیر دارد، برای امسال دولت مستمری بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را به میزان ده درصد افزایش داده بود اما در نهایت با اعتراض متصل بازنشستگان و پشتیبانی مجلس ناگزیر به تجدید نظر در این مصوبه شد.

به دنبال این افزایش، دولت قصد دارد تا حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته خود را نیز از طریق لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش دهد. به نظر می‌رسد که در صورت تصویب این لایحه، حقوق این گروه نیز معادل همان سی‌وهشت درصدی که برای کارگران شاغل و بازنشسته تعیین شده بود، افزایش یابد./ تجارت نیوز

 واریز حقوق بازنشستگان از این مهرماه

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اول مهر ماه خبر داد.

افزایش ۳۸ درصدی +۵۱۵ هزار تومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از مهر ماه واریز می‌شود.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس  از صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اول مهر ماه خبر داد.

ولی اسماعیلی نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: تصمیمات لازم در این زمینه در هیئت مربوطه اتخاذ شده و احکام افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر و از اول مهر ماه حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت و این گروه از بازنشستگان حقوقشان را برمبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت میکنند.

حقوق بازنشستگان

وی درباره میزان افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان از اول مهر ماه، بیان کرد: در واقع حقوق بازنشستگان سایر سطوح(غیر حداقل بگیران) در ماه آینده مطابق احکام صادره ،با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان مطابق قانون شورای عالی کار پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد:این افزایش حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اعمال می‌شود و معوقات آن نیز به حساب آنها واریز خواهد شد اما اینکه معوقات یک باره و یا تا پایان سال واریز شود بستگی به تصمیم مسئولان امر دارد.

به گزارش تسنیم، پیش از این ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  از اعمال حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران و پرداخت معوقات از اول مهر ماه خبر داده بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.