کد خبر : 26133 / /
/

تصویر خاص آقای وزیر درباره حضور زنان در کشتی +عکس

وزیر میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود درباره مراسم کشتی با چوخه نوشت که همیشه خانم ها در این مراسم حضور داشته اند و نه کسی اعتراضی کرده و نه مسئله امنیتی بوجود آمده است.

تصویر خاص آقای وزیر درباره حضور زنان در کشتی +عکس

 سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در صفحات مجازی خود در حاشیه سفرش به استان خراسان شمالی نوشت: دیروز اسفراین بودم. مراسم کشتی با چوخه آنان تا ۷۰ هزار نفر تماشاچی دارد.

همیشه هم خانم‌ها در آنجا حضور داشته اند. نه کسی اعتراضی داشته و نه مساله امنیتی بوجود آمده و نه فیفا و فیلا دخالت کرده اند. ایرانیان شادی و سرگرمی خانوادگی را خوب بلدند.

تماشاگران زن کشتی

کشتی با چوخه که در میان کردهای خراسان رواج دارد، از تاریخچه کهنی برخوردار است و این ورزش بومی در بسیاری از مراسم محلی به خصوص جشن عروسی نیز رایج بوده‌است. کردهای خراسان از قدیم برای این کشتی اهمیت خاصی قائل بودند و در پرورش پهلوانان این رشته می‌کوشیدند. این کشتی به‌طور سنتی در مراسم عروسی ایام نوروز در روستاها برگزار می‌شد بعدها توسعه و رواج پیدا کرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.