کد خبر : 26079 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

قیمت‌ طلا و سکه دوباره افزایشی شد | سیگنال‌های جدید افزایش قیمتها در بازار سکه و طلا

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی داشت اما سکه امامی همچنان در کانال ۱۳ میلیون تومانی باقی ماند. بازارها این روزها همچنان تحت تاثیر اخبار مذاکرات وین قرار دارند. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

قیمت‌ طلا و سکه دوباره افزایشی شد | سیگنال‌های جدید افزایش قیمتها در بازار سکه و طلا

 قیمت‌ها امروز در بازارهای دلار، طلا و سکه افزایشی بود. در روزهای گذشته، پاسخ ایران به نامه آمریکا و واکنش‌های منفی نسبت به آن، سیگنال‌های نگران‌کننده از گفتگوها را افزایش داده بود، اما روز گذشته تاکید مقامات آمریکایی بر اینکه همچنان توافق بهترین گزینه در مورد مذاکرات هسته‌ای است و البته ارزپاشی بانک مرکزی تا حدودی جو را آرام کرد. در نتیجه دلار به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت. اما بازار ارز، امروز را افزایشی آغاز کرد و وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شد.

طلا و سکه نیز هر دو امروز روند افزایشی داشتند. اما سکه امامی نتوانست به کانال ۱۴ میلیون تومانی وارد شود. محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا معتقد است که بازار در روزهای آیند نوسانات جزئی خواهد داشت.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۵۴ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم تفاوت چندانی با بعد از ظهر امروز ندارد و چهار هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. طلا روز گذشته روند کاهشی داشت و در این منبع به محدوده یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان نیز رسید.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز ۴۰ هزار تومان کمتر و نسبت به روز گذشته، حدود سه هزار تومان بیشتر است. روند قیمتی سکه امامی روز گذشته کاهشی بود و در بر اساس اعلام این منبع، به ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

اما قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود سه هزار تومان کمتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، روز گذشته نیز روند کاهشی داشت.

افزایش قیمت‌ها

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود دو هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و حدود چهار هزار تومان بیشتر از روز گذشته. طلا دیروز روند کاهشی داشت.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز حدود ۹ هزار تومان کمتر و نسبت به روز گذشته حدود ۷۱ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی دیروز کاهشی بود.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۳ هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و ۱۱۴ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. دیروز قیمت سکه بهار آزادی، نزولی بود.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها کاهشی و ۱,۷۱۲ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

محمد کشتی‌آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر به تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا و سکه و ارز تحت تاثیر مذاکرات است. در یک هفته اخیر به دلیل اینکه بحث مذاکرات متوقف شده بود و خبری از برجام منتشر نشده بود، طلا و سکه نوسان چندانی را تجربه نکرد.

او افزود: این بازار در حد متعارف، با نوسانات جزئی همراه بود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در هفته آینده یا تا روز دوشنبه، قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند و تغییر چندانی نداشته باشد.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. در روزهای گذشته، پاسخ ایران به نامه آمریکا و واکنش‌های منفی نسبت به آن، سیگنال‌های نگران‌کننده از گفتگوها را افزایش داده بود، اما روز گذشته تاکید مقامات آمریکایی بر اینکه همچنان توافق بهترین گزینه در مورد مذاکرات هسته‌ای است و البته ارزپاشی بانک مرکزی تا حدودی جو را آرام کرد. در نتیجه دلار به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت. اما بازار ارز، امروز را افزایشی آغاز کرده است. 

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته آخرین نرخ دلار نقدی ۲۹,۷۵۰ تومان بود اما امروز معاملات با قیمت ۳۰,۲۰۰ آغاز شد. در ادامه تا ۳۰,۱۶۰ تومان کاهش یافت اما دوباره روند قیمتی آن افزایشی شد و به ۳۰,۲۰۰ تومان بازگشت. اما روند بازار بار دیگر تا حدودی نزولی شد و اکنون قیمت دلار به حدود ۳۰,۱۲۰ رسیده است . برخی معتقدند این کانال‌ها، قیمت‌ها را تا حدودی از کف بازار بیشتر اعلام می‌کنند. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد.

روز گذشته دلار روند افزایشی داشت. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۲۹,۹۱۰ و ۳۰,۲۰۰ تومان رسید.

کاهش خوشبینی مقام اروپایی به احیای برجام

شب گذشته، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.

به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی گفت که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.

وی در ادامه سخنانش بدون اشاره به کارشکنی آمریکا گفت: «مذاکرات هسته‌ای ایران در حال انحراف و نه همگرایی است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «من همچنان در حال گفت‌وگو با مشارکت کنندگان توافق هسته‌ای ایران هستم».

نماینده روسیه نیز به سخنان جوزپ بورل واکنش نشان داد و گفت: ایران نقاط ضعف و ابهامات در توافق برجام را نخواهد پذیرفت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای توافق هسته‌‎ای برجام در پیامی توئیتری نوشت: «مشخص است که ایران نقاط ضعف و ابهامات در توافق را نخواهد پذیرفت. البته چندان مطمئن نیستم که اتحادیه اروپا فراموش کرده باشد که مسئول وضعیت کنونی چه کسی است.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.