کد خبر : 25893 / /
/

تاریخ برگزاری آزمون ارشد امسال عوض شد؟

​سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و داوطلبان نباید به فکر تعویق کنکور باشند.

تاریخ برگزاری آزمون ارشد امسال عوض شد؟

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و داوطلبان نباید به فکر تعویق کنکور باشند.

حسن مروتی گفت: ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور سراسری امسال یعنی حدود ۵۹۰ هزار نفر انتخاب رشته نکرده و جزء افرادی هستند که رتبه های بالایی به دست آورده اند و به علت این که احتمال کمی دارد در دانشگاه قبول شوند، رشته ای را انتخاب نکرده اند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در کنکور سراسری ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان شرکت کردند و برای انتخاب رشته هم ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان انتخاب رشته نکرده اند.

مروتی درباره نبود منبع دقیق برای کنکور هنر افزود: منابع کنکور هنر دارای دروس مشخصی است و برای رشته های ریاضی، انسانی و تجربی دروس متناظری داریم و کتاب ها مشخص هستند؛ اما برای هنر و زبان نداریم.

او ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و به تعویق نخواهد افتاد. روز پنجشنبه صبح آزمون دکتری و عصر پنجشنبه و جمعه صبح و بعد از ظهر کنکور ارشد برگزار خواهند شد تا بتوانیم نتایج آن‌ها را زودتر اعلام کنیم.

مروتی تاکید کرد: دانشجویانی که امسال در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند، اگر قبل از ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ انصراف دهند می توانند مجدد در کنکور شرکت کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: دانشجویان شبانه پذیرفته شده در مقطع ارشد ۱۴۰۱ هم پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج، چنانچه در دانشگاه خوبی پذیرفته شده باشند می توانند از دانشگاه قبلی انصراف دهند و در دانشگاه جدید نام نویسی کنند./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.