کد خبر : 25600 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

برنامه جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان | حقوق این مستمری‌بگیران اصلاح می‌شود؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سال ۱۴۰۰ منابع لازم دولت را در اختیار نداشتیم و از آورده شرکت‌ها هزینه کردیم و سال ۱۴۰۱ را هم پیگیری می‌کنیم که تمهیدات و مقدمات لازم فراهم شود. در عین حال، پرداخت مطالبات معوق ۹۹ جهت تامین اعتبارات پیگیری می‌شود.

برنامه جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان | حقوق این مستمری‌بگیران اصلاح می‌شود؟

حقوق بازنشستگان در خصوص بازنشستگان حداقلی بگیر نیز چون هیات دولت از همان ابتدا مبنی افزایش مستمری را مصوبه شورای عالی کار قرار داد و به تکلیف تعیین شده در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی عمل کرد، تغییری در احکام بازنشستگی اتفاق نخواهد افتاد. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است.حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بررسی‌های انجام شده و تامین منابع مالی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سایر سطوح طبق سقف شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ارتباط با متناسب‌سازی گفت: سال ۱۴۰۰ منابع لازم دولت را در اختیار نداشتیم و از آورده شرکت‌ها هزینه کردیم و سال ۱۴۰۱ را هم پیگیری می‌کنیم که تمهیدات و مقدمات لازم فراهم شود. در عین حال، پرداخت مطالبات معوق ۹۹ جهت تامین اعتبارات پیگیری می‌شود.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، محمد اسکندری در نشست خود با مدیران کانون‌های بازنشستگی، در ارتباط با خدمات درمانی و رفاهی گفت: برخی از خدمات رفاهی و درمانی با ارجاع به اساسنامه صندوق در زمره وظایف ذاتی صندوق تعریف نشده است ولی صندوق کشوری با تمام توان مصمم است که مشکلات بازنشستگان را پیگیری و رفع و رجوع کند.

وی افزود: در بحث بیمه تکمیلی درمان سال گذشته (۱۴۰۰) مبلغ ۷۵۰ میلیارد دریافت شده و حدود ۲ هزار ۲۴۳ میلیارد تومان پرداخت خسارت شده است و امسال یک هزار و ۸۰ میلیارد آورده بوده و تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت شده؛ در عین حال، آیین نامه اجرایی ماده ۸۵ خدمات کشوری تهیه و تدوین شده و همین روزها تقدیم دولت می‌شود.

او در ارتباط با متناسب‌سازی گفت: سال ۱۴۰۰ منابع لازم دولت را در اختیار نداشتیم و از آورده شرکت‌ها هزینه کردیم و سال ۱۴۰۱ را هم پیگیری می‌کنیم که تمهیدات و مقدمات لازم فراهم شود. در عین حال، پرداخت مطالبات معوق ۹۹ جهت تامین اعتبارات پیگیری می‌شود.

او افزود: آیین نامه نحوه پرداخت هدایا و کمک رفاهی و مناسبتی درحال تدوین است که حداقل به میزان۲۰درصد اعتبارات شاغلان برای بازنشستگان پیش‌بینی شده تا با کمک نمایندگان مجلس در بودجه گنجانده شود. بهره‌مندی بازنشستگان از محصولات و تولیدات شرکت‌ها، یک مطالبه برحق است ضمن اینکه به نفع شرکت‌ها هم هست؛ سعی می‌کنم از محصولات کفش ملی و پگاه و… بازنشستگان با لحاظ نمودن تخفیف لازم منتفع گردند.

مدیرعامل صندوق در مورد وام و حق مناطق جنگی گفت: در ارتباط با وام ازدواج فرزندان، هرکس درخواست کند پرداخت می‌شود و بارگذاری مجدد ضرورت ندارد؛ راجع به برخورداری بازنشستگان از امتیازات مناطق جنگی تفسیرهای متفاوتی می‌شود برخی‌ها اعتقاد دارند که مشمول بازنشستگان نمی‌شود.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان مشخص شد

نمایندگان مجلس به دولت در ارتباط با لزوم افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت تذکر دادند.

۵۶ نماینده مجلس در تذکری رسمی، خواستار افزایش فوری حقوق کارکنان و بازنشستگان صندوق‌های لشگری و کشوری (صندوق‌های زیرمجموعه دولت) و همچنین کارکنان قوه قضاییه شدند.

این تذکر خطاب به رئیس جمهور به صورت کتبی تهیه شده است و در آن افزایش فوری حقوق سه گروه از مزدبگیران –شاغلان و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری و کارکنان قوه قضاییه- درخواست شده است.

سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه در هفته‌های اخیر، طرحی برای افزایش حقوق این گروه‌ها تهیه و به دولت ارائه داده‌اند؛ قرار است این طرح تا پایان شهریور بررسی و با تامین اعتبار لازم، برای اجرا ابلاغ شود.

نمایندگان مجلس درخواست کرده‌اند مراحل تصویب و اجرای این طرح به سرعت انجام شود./مستقل آنلاین

چرا افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان؟

۲۴ مردادماه سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، توسط این سازمان مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

عادلانه سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

در همین رابطه، مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه‌ و بودجه، سی و یکم مردادماه در نشست خبری اعلام کرد: باید منابع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مشخص شود و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود.

به گفته او، این موضوع در حال بررسی است و احتمالا در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

حقوق بازنشستگان

شرط افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز سوم شهریورماه درباره پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: به تازگی سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است، اما اصل این‌که بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد، اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود، در حال پیگیری است.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می‌شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق‌ها مستهلک می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود و امید است در کوتاه‌مدت به جمع‌بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده امسال به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال گذشته بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث متعددی مطرح بود که بتوان به نحوی آن را جبران کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سه تا چهار سال گذشته به واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجاد شده، و طی هشت سال گذشته منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده و این تورم مستمر وجود دارد، چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاهش پیدا می‌کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افرایش ۵۷ درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.