کد خبر : 25502 / /
/

جدیدترین خبر درباره وام مسکن | پرداخت وام مسکن این افراد شروع شد

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در پرداخت وام مسکن روستایی مشکلی وجود ندارد و مصوبه دولت برقرار است.

جدیدترین خبر درباره وام مسکن | پرداخت وام مسکن این افراد شروع شد

وام مسکن روستایی از امروز دوشنبه ۷ شهریور به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اعلام “۱۳۰ هزار مسکن روستا در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است”گفت: ۸۰ هزار واحد طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رشد.

مجید جودی با یادآوری این‌که در جلسه هیات وزیران تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با سود ۵ درصد تصویب شد،‌اظهار کرد:‌بانک مرکزی پرداخت پرداخت این تسهیلات برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ کرده است.

جزئیات پرداخت وام مسکن روستایی

وی بیان کرد: مقدمات و توزیع استانی در حال انجام است و پرداخت نیز در استان‌ها به متقاضیان انجام می‌شود و در هفته جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

جودی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای کشور توضیح داد: در هفته دولت و در روزهای آتی ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن که از اواخر سال گذشته و طی سال جاری در مرحله ساخت قرار گرفت به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بنیاد مسکن بیان کرد: حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن در روستاها آغاز شده است که ۸۰ هزار واحد آن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در حال‌حاضر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که ۵۰ درصد آنها از سال ۸۴ به بعد مقاوم‌سازی شده‌اند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد باقیمانده است که چنانچه سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی انجام شود این رقم در ۱۰ تا ۱۱ سال آینده به ۱۰۰ درصد مقاومت ساختمانی خواهد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: مصوبه دولت تا به دست بانک‌ها برسد مقداری زمان می‌برد. امیدواریم از فردا شاهد تحقق پرداخت وام‌ مسکن روستایی باشیم.

به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه از موافقت با پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ ۵درصد خبر دادند و اعلام کردند که پرداخت این وام از روز شنبه پنجم شهریور شروع می‌شود.

به دنبال اعلام این موضوع از امروز برخی روستاییان به بانک مسکن و بنیاد مسکن مراجعه کرده و می‌گویند به آنها گفته شده که هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه به دستشان نرسیده است.

در این خصوص مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: معمولا موضوعاتی که روزهای چهارشنبه در هیات دولت به تصویب می‌رسد روز یکشنبه ابلاغ می‌شود. مشکلی در زمینه پرداخت وام ۲۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی وجود ندارد. هماهنگی‌های لازم انجام شده و تا فردا این مصوبه به بانک‌های عامل اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این‌که وام مسکن روستایی در دولت به تصویب رسیده، نیازی به ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه نیست.

جودی ضمن عذرخواهی از روستاییان بابت تاخیر در پرداخت این تسهیلات گفت: با توجه به عدم تحقق اعلام‌های قبلی در زمینه وام مسکن روستایی، مقداری بی‌اعتمادی در این زمینه ایجاد شده، اما قطعا وام به تایید رسیده و مصوبه تا به دست بانک مرکزی برسد مقداری زمان می‌برد. امیدواریم از فردا شاهد تحقق پرداخت وام‌ها به روستاییان باشیم./تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.