کد خبر : 25467 / /
/

پارسا پیروزفر | پارسا پیروزفر بازیگر | پارسا پیروزفر یاغی

عکس لو رفته از مهمانی خانوادگی پارسا پیروزفر در آمریکا | زندگی لاکچری پارسا پیروزفر و همسر و دوقلو هایش در لس آنجلس +عکس جنجالی

پارسا پیروزفر این عکس را در اینستاگرام خود گذاشت

عکس لو رفته از مهمانی خانوادگی پارسا پیروزفر در آمریکا | زندگی لاکچری پارسا پیروزفر و همسر و دوقلو هایش در لس آنجلس +عکس جنجالی
پارسا پیروزفر در تاریخ 22 شهریور سال 1351 در تهران متولد شد.پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.پارسا پیروزفر مجرد بوده و اطلاعاتی مبنی بر ازدواج او در دسترس نمی باشد.پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. بیوگرافی جذاب و خواندنی پارسا پیروزفر بازیگر موفق تئاتر، سینما و تلویزیون به همراه عکسهای شخصی و فیلمشناسی او را در سایت خبرآزاد ببینید.

پارسا پیروزفر

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، داستان های مصوری را خلق کند. این آثار مصور که در آن خود قصه گو و تصویرگر آن است تاکنون چاپ نشده و فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

پارسا پیروزفر دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان در سال 1374 است. او در سال 1380 نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد.

ورود پارسا پیروزفر به عرصه هنر

پارسا پیروزفر در سال های 1386، 1389 و 1390، به تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج پرداخته است. او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی، طراحی صحنه و لباس برخی از کارهای خود می پردازد.

علاوه براین پس از اتمام دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی و دوبله نیز فعالیت کرده است.

پارسا پیروزفر

صداپیشگی پارسا پیروزفر

یکی از دغدغه های پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده است به طوری که در سالهای 1371 تا 1375به این حرفه پرداخته است. او در نمایشنامه های رادیویی و تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است.

آغاز بازیگری پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او در همان سال، همزمان با تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان، مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت.

مروری بر نقشهای پارسا پیروزفر

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی در سال 1400 است که از شبکه نمایش خانگی منتشر می شود.

این سریال که به زندگی جوانی به نام جاوید( علی شادمان ) و مشکلات او از گرفتن شناسنامه تا رفتن به مسیر درست کشتی و رسیدن به دختر مورد علاقه اش را نشان می دهد.

پارسا پیروزفر در سریال یاغی نقش بهمن را ایفا می کند که صاحب باشگاه کشتی است و علاوه براین یک مرکز تفریحی را اداره می کند.

طناز طباطبایی بازیگر شخصیت طلا مطلا، نقش همسر او را در این سریال ایفا می کند و امیر جعفری ، مه لقا باقری ، عباس جمشیدی فر، نیکی کریمی ، فرهاد اصلانی ، آبان عسگری، الیکا ناصری، مهدی حسینی نیا و جواد خواجوی بازیگران دیگر این سریال را تشکیل می دهند.

پارسا پیروزفر نمایش ماتریوشکا

پارسا پیروزفر در سال 1394، نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا را که بر اساس داستان های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود را به صورت نمایش های کوتاه و مرتبط، به صورت تک نفرهاجرا کرد.

نمایش ماتریوشکا پنجمین کار پارسا پیروزفر در مقام کارگردانی بود که به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور با استقبال زیادی اجرا شد. پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1395 شد.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1374 را می توان انقلابی در ساخت سریالهای بعد از انقلاب دانست. این سریال با معرفی چهره های جوان و با استعدادی همچون لعیا زنگنه ، حسن جوهرچی ، رامین پرچمی و پارسا پیروزفر، یکی از سریالهای پر بیننده در دهه هفتاد بود. بازیگران این سریال اگرچه در فیلم و سریالهای قبل از در پناه تو نیز حضور داشتند اما با حضور در این سریال شهرت بیشتری کسب کردند.

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی او حذف شد اما حضور اندک او در سریال در پناه تو، بسیار قابل توجه بود.

پارسا پیروزفر در سریال در قلب من

سریال در قلب من، عنون دومین سریال به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1377 بود که با حضور بازیگران مطرحی همچون حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی ، ایرج راد، علی دهکردی و لعیا زنگنه، باعث معروفیت بیشتر پارسا پیروز فر شد.

پارسا پیروزفر در نقش برادر لعیا زنگنه بود که در یک خانواده با وضعیت مالی اندک زندگی می کرد. پدر او راننده ایرج راد بوده و داستانهای مختلفی در این سریال به تصویر کشیده شد.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در سریال سفر سبز

سریال سفر سبز به کارگردانی محمدحسین لطیفی یکی از سریالهای پرمخاطب پارسا پیروز فر در سال 1381 بود. پارسا پیروزفر در این سریال نقش مرد جوانی را بازی می کرد که در کودکی توسط خانواده ای آلمانی به فرزندخواندگی پذیرفته شده و به آلمان رفته بود. او پس از سالها به ایران باز می گردد تا خانواده واقعی خود را پیدا کند.

پارسا پیروزفر در این سریال با امین تارخ ، محمدرضا شریفی نیا ، سارا خوئینی ها ، لادن مستوفی ، هایده حائری و گوهر خیراندیش همکاری کرد.

پارسا پیروزفر در سریال در چشم باد

در چشم باد سریالی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی است که در سال 1388 از شبکه یک پخش شد. پارسا پیروز فر در این سریال خلبان است و پس از ترک نامزدش و جنگ با متفقین، دستگیر شده و به خارج تبعید می شود. او در زمان اسارت، عشق دوران کودکی خود یعنی لیلی《ستاره صفراوه》 را در ارتش شوروی پیدا کرده و به همراه او فرار می کند.

پارسا پیروز فر در این سریال با بازیگران مطرحی همچون کامبیز دیرباز ، ماه چهره خلیلی ، اکبر عبدی ، سعید نیکپور ، سحر جعفری جوزانی و... همکاری کرد. او برای بازی در این سریال کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن دنیای تصویر شد.

پارسا پیروزفر در فیلم دختران انتظار

دختران انتظار فیلمی به کارگردانی رحمان رضایی در سال 1378 بود که پارسا پیروز فر در نقش دانشجوی پزشکی با نیکی کریمی بازی کرد. هر دوی آنها دچار بدهی مالی شده و به اجبار با یکدیگر عقد کردند و در این دوران به هم علاقه مند شدند اما پایان فیلم برای بینندگان قابل انتظار نبود.

پارسا پیروزفر در فیلم مهمان مامان

مهمان مامان یک فیلم کمدی خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1382 بود که پارسا پیروز فر به همراه گلاب آدینه ، حسن پورشیریازی، نسرین مقانلو ، امین حیایی ، ملیکا شریفی نیا و فریده سپاه منصور در آن حضور داشتند.

پارسا پیروز فر در این فیلم نقش فردی معتاد و همسر نسرین مقانلو را بازی می کرد که دارای خانواده ای ثروتمند بود اما به دلیل ازدواج با همسرش از خانواده و ثروت محروم شده بود. او برای بازی در این فیلم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر شد.

فیلم های سینمایی پارسا پیروزفر

    تی تی:آیدا پناهنده، 1398

    مست عشق :حسن فتحی، 1398

    مجبوریم :رضا درمیشیان، 1398

    بی حسی موضعی:حسین مهکام، 1397

    شکاف :کیارش اسدی زاده، 1393

    نزدیکتر :مصطفی احمدی، 1393

    زندگی جای دیگریست : منوچهر هادی ، 1392

    اینجا بدون من :بهرام توکلی، 1389

    اسب حیوان نجیبی است :عبدالرضا کاهانی، 1389

    پارسا پیروزفر

شبانه روز :کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، 1388

    نقاب :کاظم راست گفتار، 1383

    زن زیادی :تهمینه میلانی، 1383

    مهمان مامان :داریوش مهرجویی، 1382

    اشک سرما :عزیزالله حمیدنژاد، 1382

    وقت چیدن گردوها :ایرج امامی، 1381

    عروس خوش قدم :کاظم راست گفتار، 1381

    دختری به نام تندر :حمیدرضا آشتیانی پور، 1379

    اعتراض :مسعود کیمیایی، 1378

    دختران انتظار :رحمان رضایی، 1378

    شیدا :کمال تبریزی،1377

    مرسدس :مسعود کیمیایی، 1376

    ضیافت :مسعود کیمیایی،1374

    پری :داریوش مهرجویی، 1373

    مجسمه :ابراهیم وحیدزاده، 1371

سریالهای تلویزیونی پارسا پیروزفر

    در چشم باد :مسعود جعفری جوزانی، 1382-1387

    سفر سبز :محمدحسین لطیفی، 1380

    در قلب من :حمید لبخنده، 1377

    در پناه تو :حمید لبخنده، 1374

پارسا پیروزفر در نمایش خانگی

    یاغی :محمد کارت، 1400

تئاترهای پارسا پیروزفر

    ملاقات 1397، کارگردان:پارسا پیروزفر

    بینوایان 1397، کارگردان:حسین پارسایی

    یک روز تابستانی 1397، کارگردان:پارسا پیروزفر

    ماتریوشکا 1396-1394، کارگردان:پارسا پیروزفر

    بر پهنه دریا 1393، کارگردان:پارسا پیروزفر

    سنگها در جیب هایش 1392، کارگردان:پارسا پیروزفر

    خدای کشتار 1391، کارگردان:پارسا پیروزفر

    گلن گری گلن راس 1390، کارگردان:پارسا پیروزفر

    هنر 1380، کارگردان:پارسا پیروزفر

    بانو آئویی 1377، کارگردان:بهرام بیضایی

    بینوایان 1376-1374، کارگردان:بهروز غریب پور

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.