کد خبر : 25225 / /
/

قطع بی‌دلیل درختان چند ماه زندانی دارد؟

امروز فیلمی در فضای مجازی، منتشر شده است که در یکی از محلات تهران، رو به‌روی مطب یک پزشک، درختان قطع شده‌اند تا تابلوی این مطب بهتر دیده شود.

قطع بی‌دلیل درختان چند ماه زندانی دارد؟

مهدی بابائی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره اینکه این موارد، قطع سریالی درختان نیستند و دلیل اینکه این عبارت برای قطع درختان در تهران استفاده می‌شود این است که قبلا رسانه‌ای نمی‌شدند، گفت: جریمه‌های سنگین شهرداری تهران برای قطع درختان تا حدودی می‌تواند بازدارنده باشد. البته این موارد باید در دادگاه بررسی شوند. براساس قانون، افرادی که درختی را بی‌دلیل قطع می‌کنند، ۳ تا ۶ ماه را باید در زندان سپری کنند.

 

او افزود: شهرداری تهران لازم است خطاکاران را معرفی کند و    قوه قضائیه هم در محکومیت این افراد جدیت داشته باشد. تا به حال من ندیده‌ام که یک قاضی، پیرو مفاد قانون فردی را به جرم قطع درختان زندانی کند.

بابایی در پایان گفت: با این وجود جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای قطع ۱۲ درخت در خیابان ولیعصر که از سمت شهرداری تهران اعمال شد، به ازای هر درخت تقریبا ۱۰ میلیارد در نظر گرفته شد که این حتی از دیه کامل انسان که ۶۶۰ میلیون تومان است نیز بالاتر بوده است. /هشمهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.