کد خبر : 25188 / /
/

قیمت برنج امروز ۲ شهریور ۱۴۰۱ | قیمت کنونی هر کیلو برنج چند شد؟

انتظار بازار برنج این است که در فصل برداشت برنج، قیمت آن نیز کاهش یابد. دبیر انجمن واردکنندگان برنج در این خصوص توضیح می‌دهد.

قیمت برنج امروز ۲ شهریور ۱۴۰۱ | قیمت کنونی هر کیلو برنج چند شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۷۰هزار تن برنج وارد شد که ۶۲۳هزارتن توسط بخش خصوصی و مابقی دولتی وارد شده است.

به نقل از مشرق‌نیوز، مسیح کشاورز قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را ۳۵ تا ۴۰هزار تومان و پاکستانی ۴۰ تا ۴۳هزار تومان اعلام‌کرد.

کشاورز افزود: طبق آمار متوسط ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تن برنج خارجی مورد نیاز است و تنها با کاهش قیمت برنج ایرانی، میزان مصرف برنج خارجی کاهش می‌یابد.

وی گفت: آزادسازی واردات در فصل برداشت در تعادل بازار برنج ایرانی و خارجی و جلوگیری از افزایش قیمت تاثیرگذار است.

بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی ۴۰ تا ۴۵هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۳ تا ۵۰هزار تومان بوده است. بنابر گفته فعالان با این نرخ بازار تا حدودی افزایش داشته است. درحالی که انجمن واردکنندگان اذعان می‌کند بازار برنج در رکود به سر می‌برد و قیمت تفاوتی نداشته است‌.

بنابر گفته انجمن تولیدکنندگان برنج و تشکل‌های تولیدی امسال تولید برنج نسبت به سال قبل ۲۵ تا ۳۰درصد افزایش دارد که با این وجود نیاز به واردات حداکثر ۸۰۰هزارتن خواهد بود./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.