کد خبر : 24889 / /
/

خبر مهم برای والدین | نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید مشخص شد

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش عالی در موعد مقرر؛ مهرماه به صورت حضوری آغاز می‌شود.

خبر مهم برای والدین | نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید مشخص شد

احمد وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل جدیدی برای آغاز سال تحصیلی جدید ابلاغ کرده است، اظهار داشت: نیازی به دستورالعمل جدید نیست، دانشگاه ها و مدارس باید در موعد مقرر (مهرماه) بازگشایی شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: تدابیری هم اگر لازم است باید توسط مراکز آموزش عالی و مدارس از جمله تزریق دز یادآور و پیش بینی تهویه مناسب اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: یکی از شرایط حضور  در کلاس های درس را تزریق دز یادآور و تهویه مناسب کلاس ها بیان کرد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم پیش از این از قطعی شدن آموزش حضوری در ترم آینده دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش ترم آینده دانشگاه‌ها به شکل حضوری خواهد بود.

 

وی درباره برگزاری برخی کلاس‌ها در ترم آینده به صورت غیرحضوری توسط برخی از دانشگاه‌ها اظهار داشت: اصلاً کلاس غیرحضوری برای ترم آینده نداریم.

وزیر علوم ادامه داد: همه کلاس‌های ترم آینده به صورت حضوری برگزار می شود مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد، در غیر این صورت تمام کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

در بخشی از مصوبه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد آمده است با توجه به قطعی بودن آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها، قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، تزریق نوبت یادآور واکسن برای دانشجویان پیگیری شود.

همچنین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید نسبت به آماده سازی تهویه مناسب در کلاس‌های درس و خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کنند./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.