کد خبر : 24680 / /
/

اخبار سلبریتی/ عکس بازیگران/ عکس معروف ترین بازیگران مرد ایرانی

فیلم لو رفته از رضا عطاران در اتاق عمل | دعوای شدید رضا عطاران با دکترش طرفدارانش را شوکه کرد + فیلم حاشیه ساز

سکانسی از بازی رضا عطاران در انفرادی که مربوط به اتاق عمل است را میبینید.

فیلم لو رفته از رضا عطاران در اتاق عمل | دعوای شدید رضا عطاران با دکترش طرفدارانش را شوکه کرد + فیلم حاشیه ساز

رضا عطاران (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷) بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. رضا عطاران در رشتهٔ اقتصاد دیپلم خود را دریافت کرد و برای ادامهٔ تحصیل به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. با این حال پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به سینما روی آورد. آغاز فعالیت رضا عطاران به‌عنوان بازیگر در تئاتر حسن حامد در دههٔ ۱۳۶۰ صورت گرفت و این همکاری تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت. رضا عطاران را بازیگران و کارگردانان خوب کشورمان است که مردم با فیم ها و سریال های او خاطره ی زیادی دارند. رضا عطاران امسال و در جشنواره فجر39 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده.

زندگی شخصی رضا عطاران

این بازیگر، پس از دریافت جایزه خود روی صحنه، از داوران جشنواره تشکر کرد و به روح‌الله حجازی تبریک گفت. او همچنین آرزو کرد که واکسیانسیون کرونا در ایران به سرعت انجام شود و همه از شر بلای این بیماری خلاص شوند.»

او در ادامه به شوخی پیشنهاد کرد: «لطفا تعداد آمپول زن‌ها را بیشتر کنید تا در هر شهر یکی نباشد.»

اولین حضور عطاران در تلویزیون در مجموعه بیداران در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی اصغر عبداللهی آغاز شد، اما پیشرفت بازیگری او به همکاری با مهران مدیری در دو مجموعه پرواز ۵۷ و ساعت خوش مربوط می‌شود. عطاران نخستین کارگردانی خود را در برنامهٔ سیب خنده که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته بود تجربه کرد. وی همچنین اولین حضور خود در سینما را در سال ۱۳۷۶ و در فیلم کلید ازدواج تجربه کرد.

فعالیت های رضا عطاران

او چند سال بعد در کلاه‌قرمزی و سروناز حضور پیدا کرد و در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ در دو سریال خانه به‌دوش و متهم گریخت کارگردانی و بازیگری را تجربه کرد. در سال ۱۳۸۶ با بازی در فیلم خروس جنگی، مورد توجه قرار گرفت. سپس در سال ۱۳۸۸ در فیلم نیش زنبور بازی کرد. این فیلم در مجموع ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشت. او در سال ۱۳۸۹ در ورود آقایان ممنوع و اسب حیوان نجیبی است به ایفای نقش پرداخت و به‌واسطه بازی در این دو فیلم تندیس لبخند زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد مراسم اختتامیهٔ دومین جشن لبخند آفتاب را به دست آورد.

رضا عطاران

کارگردانی و بازیگری عطاران در فیلم خوابم می‌آد در سال ۱۳۹۰ موجب شد او برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش نگاه نو شود. در همان سال او در بی‌خود و بی‌جهت نیز بازی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از انجمن منتقدان سینما دریافت کرد. او همچنین در فیلم دهلیز نیز به ایفای نقش پرداخت و نامزد جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. عطاران سال ۱۳۹۲ در فیلم طبقهٔ هساث بازیگری کرد. او برای این بازی برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد. وی به‌دلیل موفقیت‌های هنری که با بازی در فیلم‌های طبقهٔ هساث، رد کارپت و کلاشینکف کسب کرد، با سودآوری ۱٬۶ میلیارد تومان، سودآورترین بازیگر سینمای ایران در سال ۱۳۹۳ لقب گرفت.

رضا عطاران در سال ۱۳۹۳ در فیلم نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم به ایفای نقش پرداخت. او سال ۱۳۹۵ در دنبالهٔ فیلم نهنگ عنبر در نهنگ عنبر ۲: سلکشن رؤیا بازی کرد. این فیلم ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد تومان فروش داشت. او در سال ۱۳۹۶ در فیلم هزارپا بازی کرد. این فیلم با فروش بیش از ۳۰ میلیارد تومان در گیشه، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است.

فیلم های رضا عطاران

رضا عطاران

سیندرلا

رضا عطاران در سال 1376 با بازی در فیلم سینمایی کلید ازدواج به کارگردانی داوود موثقی برای اولین بار پا به عرصه سینما گذاشت. سیندرلا عنوان دومین کار سینمایی عطاران بود که در سال 1380 رقم خورد. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون رامبد جوان و مرحوم پوپک گلدره به ایفای نقش پرداخت. عطاران بعد از آن در فیلم هایی مثل کلاه قرمزی و سروناز، هوو و کلاهی برای باران فعالیت بازیگری اش را در سینما ادامه داد.

کلاهی برای باران

کلاهی برای باران عنوان فیلمی به کارگردانی مسعود نوابی است که در سال 1385 ساخته و در سینماهای کشور به نمایش گذاشته شد. عطاران در این فیلم به همراه جواد رضویان، حدیث فولادوند و مهران غفوریان به ایفای نقش میپردازد، داستان فیلم درباره دو دزد به نام های ابی و جلال با بازی عطاران و رضویان است که در یکی از شبهایی که به دزدی میروند با صحنه خودکشی دختری به نام باران روبرو میشوند و او را به همراه مادرش به بیمارستان میبرند و نجات پیدا میکند و همین موضوع ماجراهای جالبی را در فیلم بوجود می آورد. 

نیش زنبور

عطاران بعد از درخشش در فیلم سینمایی خروس جنگی ، با بازی در نیش زنبور بازی متفاوتی را از خود نشان داد، او در این فیلم با بازیگرانی مثل رضا کیانیان، مریلا زارعی و ژاله صامتی همبازی بود. این فیلم داستان دو کلاهبردار به نام های اسد و رضا را روایت میکند که با صحنه سازی از پیرزنان ثروتمند پول میگیرند و از این راه امرار معاش میکنند.

ورود آقایان ممنوع

او در سال 1389 در دو فیلم اسب حیوان نجیبی است و ورود آقایان در دو نقش کاملا متفاوت ظاهر شد. رضا عطاران برای بازی در این دو فیلم موفق به کسب تندیس لبخند زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در مراسم اختتامیه دومین جشن لبخند آفتاب شد.

رضا عطاران

 خوابم می آد

در سال 1390 عطاران فیلمی به نام خوابم می آد را ساخت، او در این فیلم به عنوان بازیگر هم حضور داشت و برای بار دوم نقش یک معلم را بازی کرد. اکبر عبدی در این فیلم نقش یک زن سالخورده را ایفا میکند که حال و هوای طنز و مفرحی را برای تماشاچی ایجاد میکند. مریلا زارعی و ویشکا آسایش از دیگر بازیگران این فیلم هستند، رضا عطاران در این فیلم توانست سیمرغ بهترین کارگردان بخش نگاه نو را از جشنواره فیلم فجر دریافت نماید.

بی خود و بی جهت

بی خود و بی جهت به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال 1391 ساخته و در سینماهای کشور به نمایش درآمد، رضا عطاران در این فیلم در کنار احمد مهرانفر، نگار جواهریان و پانته آ بهرام به ایفای نقش پرداخت. عطاران برای بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد. او یک سال بعد در فیلم سینمایی دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی به ایفای نقش پرداخت و توانست برای بار دوم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن انجمن منتقدان را از آن خود کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.