کد خبر : 24280 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان جدید | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱

شوک جدید به بازنشستگان | خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان |تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

یک‌ کارشناس بازار کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: کار هنوز در اختیار دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان ایجاد می‌کند.

شوک جدید به بازنشستگان | خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان |تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

یک‌ کارشناس بازار کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: کار هنوز در اختیار دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان ایجاد می‌کند.

در حالی برخی از رسانه‌ها خبرهایی منتشر کرده‌اند مبنی بر این‌که قرار است تامین‌اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان اطلاعیه صادر کند و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای، رای و نظر دولت را ابلاغ کند، اما منابع آگاه می‌گویند تاکنون جلسه‌ای در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان برگزار نشده است.

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار در این خصوص گفت: من با یکی از نمایندگان کارفرمایان که در هیات امنای تامین‌اجتماعی است، صحبت کردم. اولا این‌که تا الان هیچ جلسه‌ای برگزار نشده و دیروز هم هیچ خبری نبوده است. حرف او هم این بوده که قرار هم نیست جلسه‌ای برگزار شود.

وی افزود: برداشت این بود که دولت افزایش حقوق را تفویض کرده به وزرایی که عضو هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که چنین اختیاراتی ندارد، چون سرپرست است و نمی‌شود امیدوار بود که او چنین اختیاری داشته باشد و مصاحبه‌ای یا اظهارنظر کند. حتی به نظر من حرف‌هایش هم نافذ نیست. اگر هم جلسه‌ای تشکیل شود، ایشان فقط جهت اطلاع ممکن است دعوا داشته باشد، چون ایشان کاره‌ای نیست و وزیر هم نیست.

این کارشناس بازار کار متذکر شد: فقط وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه می‌ماند. در هیات امنا خبری نیست و اعضای آن هم می‌گویند ما خبری نداریم و تاکنون هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است. آنها می‌گویند این کار هنوز دست خود دولت مانده و هیچ ارتباطی به صورت جدی با سازمان تامین‌اجتماعی پیدا نکرده است‌. یعنی این مصوبه به سازمان تامین اجتماعی عودت نشده است. یا سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به این کار و اظهارنظر و انجام جلسه، تکلیفی از طرف دولت ندارد.

حاج‌اسماعیلی ادامه داد: کار هنوز در اختیار دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان ایجاد می‌کند.

وی گفت: این بحث‌ها بیشتر شایعات است و نمی‌توان به آن امیدوار بود. حتی اگر سازمان تامین اجتماعی هم اطلاعیه صادر کند، من فکر نمی کنم اطلاعیه راهگشا باشد و احتمالا خواهد گفت نمایندگان دولت در این خصوص تعیین تکلیف کنند. بر همین اساس، من فکر می‌کنم توپ هنوز در زمین دولت است./خبرآنلاین

حقوق بازنشستگان

فیش حقوق مرداد بازنشستگان بدون افزایش صادر شد؟

در این میان، در حال حاضر موضوع افزایش حقوق بازنشستگان با واکنش‌های کاربران خبرآنلاین مواجه شده است. یکی از کاربران در این خصوص نوشت: از بین هیات امنا تامین اجتماعی چند نفر وزیر هستند. اگر بخواهند خلاف مصوبه شورای عالی کار و یا خلاف ابلاغیه ریاست مجلس مصوبه جدید دیگری در خصوص میزان افزایش حقوق سایر سطوح داشته باشند، این بار مجلس چند وزیر را می‌تواند به مجلس بکشاند ‌و زمینه استیضاح انها را فراهم بکند.

کاربر دیگری عنوان کرد: پایداری منابع یعنی چی؟ دولت به تامین‌اجتماعی بدهی دارد. خیلی هم بدهی‌اش زیاد است و نمی‌خواهد بدهی‌اش را بدهد و دائما پاسکاری می‌کند.

یک کاربر متذکر شد: از اول هم معلوم بود که دولت واقعا قصد و نیت اصلاح مصوبه خود و احقاق حق بازنشستگان را ندارد. وزرایی که در هیات امنا سازمان تامین ‌جتماعی هستند، همان وزرایی هستند که هیات دولت پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی را داده بودند. آنها همان‌هایی هستند که دولت‌ها وقتی بخواهند از صندوق بازنشستگان برداشت کنند، به دولت‌ها لبیک گفته و هرچی بخواهند از این صندوق برمی‌دارند.

یکی از کاربران که نام خود را بازنشسته عنوان کرده، نوشت: خواسته بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان و افزایش مزایای جانبی ۶۵۰ هزار تومان مطابق تصویب شورای عالی کار است.

حقوق بازنشستگان

دولت عجله‌ای برای افزایش حقوق بازنشستگان ندارد

کارشناسان بازار کار اعتقاد دارند؛ دولت تمایلی به حل و فصل سریع، شفاف و قانونی مساله افزایش مستمری بازنشستگان ندارد، بنابراین برای حل موضوع هم هیچ تعجیل و برنامه دقیقی نشان نمی‌دهد.

حمید حاج‌اسماعیلی در این خصوص گفت: این به نظر من نگران‌کننده است؛ این‌که دولت خود را بی‌نیاز از مذاکره، همکاری و هم‌فکری می‌بیند و به صورت خودرای برای خیلی از مسائلی که بخش عظیمی از جمعیت کشور در آن دخیل هستند، تصمیم‌گیری می‌کند.

به باور او، دولت علاقه‌مند است که افزایش حقوق بازنشستگان مشمول مرور زمان شود و آن را بین بخش‌های مختلف به صورت پاسکاری حواله کند تا زمان بگذرد.

علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگی استان تهران گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.