کد خبر : 24255 / /
/

دستگیری زن شیک پوشی که همدان را به هم ریخته بود | مغازه دارها طعمه اصلیش بودند !

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: زن جوانی که از طریق نرم افزار «رسیدساز جعلی» اقدام به کلاهبرداری از برخی مغازه داران همدانی کرده بود امروز دستگیر شد.

دستگیری زن شیک پوشی که  همدان را به هم ریخته بود | مغازه دارها طعمه اصلیش بودند !

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: چند تن از مغازه داران با حضور در مرکز پلیس فتا اعلام کردند که خانمی با مراجعه به مغازه آنها پس از خرید کالا، یک رسید بانکی به آنها ارائه کرده و با گذشت چند ساعت آنها متوجه جعلی بودن رسید و واریز نشدن پولی به حسابشان شدند.

وی با بیان اینکه افسران سایبری رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند افزود: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهم ۳۵ ساله را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده از سوی پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و به منظور پیگیری و سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ سرخوش نهاد اظهار داشت: مجرمان اینترنتی با شگردهای مختلف از کسب و کارها اینترنتی و فروشندگان کالا در فضای حقیقی کلاهبرداری می کنند که یکی از این شیوه ها نصب نرم افزار رسید ساز جعلی بر روی تلفن همراه است.

وی ادامه داد: در این شیوه و شکرد فرد متخلف پس از خرید کالا همراه نداشتن کارت بانکی را بهانه کرده و از فروشنده شماره کارت و حساب بانکی را مطالبه می کند و در ادامه با وارد کردن شماره حساب، رسید واریز هزینه کالا را به فروشنده ارائه می دهد در حالیکه این رسید جعلی است و پولی به حساب فروشنده واریز نشده است.

رییس پلیس فتا استان همدان تاکید کرد: برای پیشگیری از این قبیل کلاهبرداری ها باید در گام نخست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کرد و در صورت دریافت نکردن پیامک حین واریز وجه کالا توسط مشتری، تراکنش های حساب بانکی را بررسی کرده و قبل از تحویل کالا از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: تاکنون 4 کاسب از این زن کلاهبردار شکایت کردند با این وجود احتمال افزایش شمار شاکیان در بررسی های بعدی و تکمیل پرونده وجود دارد.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند همچنین هم استانی ها می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.