کد خبر : 24024 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

خبر خوش دولت برای یارانه بگیران سه دهک پایین | واریز یارانه 1میلیون و 500 هزاری به این خانوارها | واریز یارانه سورپرایزی دولت بعد از عاشورا

یارانه جدید ممکن است هر لحظه از سوی سازمان هدفمدی یارانه‌ها واریز شود. این معوقات مربوط به جاماندگان و معترضانی است که صلاحیتشان برای دریافت یارانه جدید تایید شده بود.

خبر خوش دولت برای یارانه بگیران سه دهک پایین | واریز یارانه 1میلیون و 500 هزاری به این خانوارها | واریز یارانه سورپرایزی دولت بعد از عاشورا

بالاخره پس ازمدتها انتظار وعده یارانه نقدی جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه نقدی جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان یارانه نقدی جدید هنوز قابل برداشت نیست. یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

 یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی  یارانه معیشتی  ادامه پیدا می‌کند.

 بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در جلسه امروز هیات وزیران و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقرر شد متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغی بعنوان سهام تخصیص داده شود.

 این عدد برای سال ۱۴۰۰ یک میلیون تومان و با توجه به افزایش تورم متولدین سال ۱۴۰۱، ۱.۵ مییون تومان سهام دریافت خواهند کرد.

خبر خوش دولت برای یارانه بگیران سه دهک پایین

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:یک میلیون خانوار برای طرح بسته‌های اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه ثبت‌نام کردند و از اول مرداد ماه بسته 40 گیگی برای آنها تا پایان سال فعال شده است.

یارانه نقدی

آخرین تصمیم دولت درباره پرداخت یارانه نقدی

علی بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت نقدی یارانه ادامه دارد و در صورت اختصاص کالابرگ مبنای محاسبه قیمت آن چگونه خواهد بود؟ توضیح داد: مجلس بر اجرایی کردن کالابرگ اصرار دارد و دولت در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های نهایی این موضوع است اما تا زمانی که زیرساخت‌های مناسبی وجود نداشته و امکان جبران برای مردم از طریق کالابرگ فراهم نباشد، پرداخت نقدی یارانه ادامه خواهد داشت.

علی بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت نقدی یارانه ادامه دارد و در صورت اختصاص کالابرگ مبنای محاسبه قیمت آن چگونه خواهد بود؟ توضیح داد: مجلس بر اجرایی کردن کالابرگ اصرار دارد و دولت در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های نهایی این موضوع است اما تا زمانی که زیرساخت‌های مناسبی وجود نداشته و امکان جبران برای مردم از طریق کالابرگ فراهم نباشد، پرداخت نقدی یارانه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد که در طرح مجلس فقط کالاهای محدود اساسی و مستقیم برای اختصاص کالابرگ مطرح است؛ در صورتی که تأثیر قیمتی حذف ارز ترجیحی برای این کالاهای اساسی و مستقیم نخواهد بود. از طرفی در شیوه پرداخت نقدی مردم اختیار دارند که قدرت انتخاب گسترده‌تری داشته باشند و دولت هم اخیراً لایحه‌ای ارسال کرده تا مسأله شفاف تر باشد و نگاه مجلس هم روشن تر شود و این ابهام در شیوه جبران خسارت برای مردم مشخص شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سوالی دیگر که نمایندگان مجلس از ارائه کالابرگ در شهریور ماه سخن گفتند و آیا دولت این کار را انجام خواهد داد؟ گفت که مدیران اجرایی به محض ایجاد مقدمات طرح، آن را اعلام می‌کنند./ایرنا

واریز معوقات یارانه ها امشب در حساب ها؟

یارانه معوقه ممکن است هر لحظه از سوی سازمان هدفمدی یارانه‌ها واریز شود. این معوقات مربوط به جاماندگان و معترضانی است که صلاحیتشان برای دریافت یارانه جدید تایید شده بود.

یارانه معوقه ممکن است هر لحظه از سوی سازمان هدفمدی یارانه‌ها واریز شود. این معوقات مربوط به جاماندگان و معترضانی است که صلاحیتشان برای دریافت یارانه جدید تایید شده بود. در واقع، دولت بابت ماه‌های اردیبهشت و خرداد به آن‌ها بدهکار است.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که پرداخت مطالبات این شهروندان در مرحله هماهنگی بانکی است و احتمال واریز آن در هر لحظه وجود دارد.

به صورت مشخص بعد از اجرای برنامه اصلاح ارزترجیحی، دولت مبلغ جدیدی به شهروندان دهک‌های اول تا نهم درآمدی پرداخت کرد. مبلغ آن برای سه دهک اول درآمدی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک درآمدی دیگر ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است.

به دنبال اجرای این برنامه، نام نویسی از دو گروه شهروندان آغاز شد. گروه اول شهروندانی بودند که در لیست داده‌های آماری وزارت رفاه وجود داشتند، اما از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده بودند.

دسته دوم، اما کسانی بودند که وزارت رفاه هیچ اطلاعاتی از وضعیت درآمدی آن‌ها نداشت و در نتیجه مبلغی هم به آن‌ها پرداخت نمی‌شد.

گروه اول معترضان و گروه دوم جاماندگان بودند، دولت در همان روزهای نخست بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی برای شهروندان گروه نخست یا به اصطلاح معترضان، یارانه جدید اردیبهشت را به صورت علی‌الحساب واریز کرد. این مبلغ تا زمان بررسی صلاحیت آن‌ها غیر قابل برداشت بود.

همزمان با موعد واریز یارانه تیر، قرار شد مبلغ بلوکه شده اردیبهشت به همراه مبلغ پرداخت نشده مربوط به ماه خرداد نیز به حساب این گروه از شهروندان واریز شود.

در خصوص شهروندان دسته دوم یا به اصطلاح جاماندگان نیز هرچند یارانه اردیبهشت به صورت مشروط پرداخت نشد، اما طبق وعده دولت در صورت مستحق شناخته شدن شهروندان متقاضی، این یارانه از ماه اردیبهشت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

از قرار معلوم واریز یارانه تیر به حساب شهروندان معترض و جامانده انجام شده است و بابت معوقات دو ماه گذشته نیز پرداخت این مطالبات هر لحظه صورت می‌گیرد.

هدفمندی یارانه‌ها پیش از این اعلام کرده بود که از نظر تامین اعتبار مشکلی نیست و مساله فقط انجام برخی هماهنگی‌های بانکی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.