کد خبر : 23893 / /
/

حقوق بازنشستگان|حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی|حقوق بازنشستگان کشوری

مهمترین خبر امروز برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کی تعیین تکلیف می شود ؟ | بازنشستگان منتظر واریز ۱۳ میلیون تومانی باشند؟

رییس کانون بازنشستگی استان تهران از تعیین تکلیف افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا روز شنبه خبر داد.

مهمترین خبر امروز برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کی تعیین تکلیف می شود ؟ | بازنشستگان منتظر واریز ۱۳ میلیون تومانی باشند؟

 حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. حقوق بازنشستگان مقدار پولی است که از طرف دولت برای بازنستگان به صورت ماهانه واریز می شود. حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

 علی دهقان‌کیا درباره آخرین تصمیمات اخذ شده درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان (سایر سطوح) اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص این مسئله از سوی دولت به هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی نمایندگانی از ۳ گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه درخصوص افزایش ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح مثبت است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت در هیئت امنای تامین اجتماعی نیز مثبت باشد.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران تصریح کرد: در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش ۳۸ درصدی برای این گروه از جامعه، آیت‌الله رییسی رییس جمهور ۳ بار به معاون اول خود دستور داده است که با توجه به مشکلاتی که بازنشستگان دارند در این زمینه ورود جدی را داشته باشد، اما پس از گذشت چند ماه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و در ادامه سیاست مجلس شورای اسلامی نامه لغو مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح را صادر کرد و بر همین اساس به دولت یک هفته مهلت داده شده است تا نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح اقدام کند.

دهقان‌کیا ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که بازنشستگان در این زمینه دارند، امیدواریم هر چه زودتر مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح عملیاتی شود.

وی ادامه داد: کانون‌ها و همچنین کانون عالی بازنشستگان معتقدند که باید قانون به طور کامل اجرایی شود و بر همین اساس دولت نیز باید این مسئله را جدی بگیرد که در همین ارتباط نیز مجلس موافق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان است.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش ۳۸ درصدی حقوق آنها در سال ۱۴۰۱، گفت: پیش‌بینی می‌شود شنبه هفته آینده پانزدهم مردادماه در جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود./تسنیم

ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز ادامه دارد. ظاهرا در همین روزها ۴ میلیون تومان برای یک گروه واریز شده است. از یک طرف حرف و حدیث واریز ۱۳ میلیونی ادامه دارد. با این همه شانس افزایش حقوق بازنشستگان واقعا چقدر است؟

 احتمال افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز ادامه دارد. ظاهرا در همین روزها ۴ میلیون تومان برای یک گروه واریز شده است. از یک طرف حرف و حدیث واریز ۱۳ میلیونی ادامه دارد. با این همه شانس افزایش حقوق بازنشستگان واقعا چقدر است؟

افزایش حقوق بازنشستگان موضوعی است که مدت‌هاست مطرح است. افزایش حقوق بازنشستگان با مباحثی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همراه بوده است.در همین راستا رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز خواستار تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان شده است. انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر نسبت به مسئله حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف کند.

 سعید سید علایی سرپرست معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در نامه‌ای به شرکت‌های تابع در خصوص امکانات رفاهی به بازنشستگان نوشت به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر و روز خانواده و تکریم بازنشستگان مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب هر یک از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق کشوری پرداخت نمایید.

بازنشستگان منتظر واریز ۱۳ میلیون تومانی باشند؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنج شنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان همچنان متضاد است

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تایید کرده است، مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند. به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مرداد ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.

اجرای ماده ۸۵، افزایش حقوق متناسب با تورم و تثبیت همسان‌سازی به عنوان مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان کشوری است که توسط نمایندگان کانون های بازنشستگی در جریان برگزاری آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان مطرح شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.