کد خبر : 23692 / /
/

حقوق بازنشستگان|حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی|حقوق بازنشستگان کشوری

تامین اجتماعی چه مبلغی را برای افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر در نظر دارد | مرداد حقوق بازنشستگان چه تغییری می‌کند؟ | بازنشستگان این خبر را حتما بخوانند

مهلت اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تمام شد اما هنوز خبری از مصوبه جدید نیست. این وضعیت چه تاثیری بر حقوق بازنشستگان دارد؟

تامین اجتماعی چه مبلغی را برای افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر در نظر دارد | مرداد حقوق بازنشستگان چه تغییری می‌کند؟ | بازنشستگان این خبر را حتما بخوانند

 حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. حقوق بازنشستگان مقدار پولی است که از طرف دولت برای بازنستگان به صورت ماهانه واریز می شود. حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

مهلت اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تمام شد اما هنوز خبری از مصوبه جدید نیست. این وضعیت چه تاثیری بر حقوق بازنشستگان دارد؟

مهلت دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هفته گذشته تمام شد اما هنوز خبری از مصوبه جدید نیست.

با توجه تبعاتی که در قانون برای ممانعت از اصلاح مصوبات معیوب دولت پیش‌ بینی شده‌است، انتظار می‌رفت که در راستای تامین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع ایرادات وارده، اصلاحات لازم هرچه سریع‌تر از سوی دولت انجام شود.

هرچند در این خصوص عنوان شد که در روزهای پایانی هفته گذشته میان مسئولان وزارت رفاه، مدیران سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان مذاکراتی صورت گرفته است اما برخلاف انتظار عموم بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز سکوت دولت در مورد اصلاح افزایش حقوق بازنشستگی ادامه دارد.

آیا طولانی‌تر شدن این مساله می‌تواند بر پرداخت حقوق بازنشستگی ماه مرداد تامین اجتماعی تاثیر بگذارد؟

مرداد حقوق بازنشستگان چه تغییری می‌کند؟

علیرضا حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره ادامه این وضعیت می‌گوید: وقتی مجلس افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را باطل اعلام کرد، یعنی سازمان تامین اجتماعی از نظر قانونی مجوزی برای ادامه این پرداخت ندارد. در نتیجه اگر این وضعیت بلاتکلیفی تا پایان مرداد طول بکشد ممکن است سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان غیر حداقل‌بگیر را به صورت علی‌الحساب و برمبنای مصوبه سال گذشته پرداخت کند.

وی افزود: این مساله با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب عموم بازنشستگان تامین اجتماعی، بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند نارضایتی بازنشستگان را تشدید کند.

حیدری افزود: از نظر قانونی هرگونه پرداخت مستمری سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبات دولت است. وقتی یک مصوبه باطل می‌شود از نظر عرفی ملاک پرداخت مصوبه قبلی خواهد بود. بنابراین چنین احتمالی وجود دارد که در صورت ادامه این سرگردانی، بازنشستگان سایر سطوح حقوق مرداد خود را به نرخ سال گذشته دریافت کنند.

وی افزود: در این شرایط بهتراست که دولت هرچه زودتر تکلیف موضوع را مشخص کند. مجلس به صراحت مصوبه مربوط به افزایش ۱۰ درصدی حقوق غیر حداقل‌بگیران را معیوب تشخیص داد و ابطال آن را به صورت رسمی ابلاغ کرد. سازمان تامین اجتماعی هم که از ابتدا برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق این گروه از بازنشستگان اعلام آمادگی کرده بود.

حیدری در خاتمه گفت: با توجه به این اتفاقات انتظار این است که دولت هرچه زودتر به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی بازگردد. خود سازمان هم اعلام کرده است که در صورت تصحیح مصوبه، مشکلی از بابت صدور احکام بازنشستگی و پرداخت مستمری جدید نخواهد داشت./تجارت نیوز

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان چه می‌شود؟

علاوه بر اعلام ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان، رئیس مجلس ابلاغ مصوبه دیگر دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگری را نیز اعلام کرد.

برای سال ۱۴۰۱ شورای عالی کار حق مسکن کارگری را ۶۵۰ هزار تومان در ماه تعیین کرد اما هیات دولت در زمان ابلاغ میزان آن را به ۵۵۰ هزار تومان تقلیل داد.

از قرار همزمان با پیگیری حقوقی گروهی از کارگران برای اصلاح این مصوبه، معلوم بررسی آن در هیات تطبیق مقررات مجلس آغاز شده بود و این هیات رای به ابطال آن داد.

با توجه به ابلاغ رسمی این موضوع از سوی رئیس مجلس، انتظار می‌رود که از ماه مرداد حق مسکن کارگری به میزان ۶۵۰ هزار تومان بازگردد و بابت معوقات آن نیز با کارگران تسویه حساب شود.

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان در قانون

اما میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در جدیدترین اظهارنظر در یک برنامه تلویزیونی در مورد موضوع افزایش مستمری بازنشستگان در سال جاری می‌گوید: یکی از دغدغه‌های اصلی من که روز و شبی نیست که این دغدغه را نداشته باشم، خدمت به این قشر عزیز است. اینها پدران و مادران ما هستند و اگر بخواهیم بیشترین نقطه تمرکز خدمات سازمان تامین‌اجتماعی را مشخص کنیم، قطعا نقطه تمرکز ما وضعیت معیشت و سلامت و خدمات مربوط به بازنشستگان عزیز است که آئینه تمام‌نمای ما هستند و ما نیز قرار است به همین نقطه برسیم و اگر قرار است آینده خودمان را تضمین کنیم، باید این عزیزان را در اولویت قرار دهیم.

وی می‌افزاید: یکی از مسائلی که بازنشستگان عزیز پیگیری می‌کنند، افزایش حقوق است که ما براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، پیشنهاد سازمان را به هیأت دولت دادیم و بر اساس مصوبه دولت ۵۷.۴ درصد افزایش برای حداقل‌بگیران و افزایش ۱۰ درصد به‌علاوه ۶۵۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان و از ۱۰ میلیون به بالا، افزایش ۱۰ درصد را اجرا کردیم. در سایر سطوح، این افزایش مورد سوال بازنشستگان عزیز قرار گرفت که با تاملی که دولت محترم نسبت به این موضوع داشت، رئیس‌جمهور محترم دستور بررسی و مساعدت را برای حل این قضیه دادند و ما جلسات متعددی خدمت عزیزان رسیدیم و معاون اول رئیس‌جمهور نیز متمور به پیگیری شدند و مجدانه پیگیری کردند. در حین این بررسی‌ها، هیات تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی نیز وارد شدند و مسائلی را مطرح کردند که این مسئله در هیات تطبیق کاملا روشن نشده است و به محض اینکه روشن شود، طبق دستوری که رییس‌جمهور برای مساعدت به بازنشستگان دادند، براساس فرصت‌های قانونی که به ما ابلاغ می‌شود، ما در راستای ادای حقوق این عزیزان اقدام می‌کنیم.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی عنوان می‌کند: در سازمان تامین‌اجتماعی خدمات خوبی از قبل هم برای این عزیزان بوده است که درحال توسعه است. عمده خدمات تأمین‌اجتماعی به بازنشستگان عزیز غیرحضوری است و نیازی به مراجعه حضوری ندارند مگر اینکه خدشان تمایل به مراجعه حضوری داشته باشند.

موسوی تصریح می‌کند: یکی دیگر از کارهایی که برای این عزیزان انجام دادیم، بحث فرانشیز رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال است. درمان مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی رایگان است و همکاران حوزه درمان ما متوجه شدند که این عزیزان برای دریافت خدمات رایگان از مراکز ملکی مجبور به طی مسافت‌های طولانی هستند و به همین دلیل با مراکز دولتی طرف قرارداد توافق کردیم که این عزیزان را بدون دریافت فرانشیز تحت درمان قرار دهند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.