کد خبر : 23558 / /
/

هشدار هواشناسی برای تهرانی‌ها چیست؟

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان تهران گفت: در ارتفاعات و نیمه شمالی استان تهران رگبار و رعد و برق مورد انتظار است.

هشدار هواشناسی برای تهرانی‌ها چیست؟

 اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه( ۸ و ۹ مردادماه) خبرداد.

نوع مخاطره حاصل از این سامانه رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گردو خاک در مناطق مستعد خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه استان تهران، به ویژه ارتفاعات و نیمه شمالی است. این پدیده می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل و شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی شود.

توصیه اداره کل هواشناسی در این شرایط عدم تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، استحکام سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری وزارت نیرو و … جهت مقابله با بحران است./شرق

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.