کد خبر : 23308 / /
/

جاماندگان یارانه نقدی بخوانند| معوقات یارانه 300 هزار تومانی کی واریز می شود؟

با وجود اعلامهای صورت‌گرفته از طریق دستگاههای دولتی، همچنان معوقات یارانه نقدی به حساب جاماندگان واریز نشده است.

جاماندگان یارانه نقدی بخوانند| معوقات یارانه 300 هزار تومانی کی واریز  می شود؟

یارانه نقدی خانوار بر اساس تغییرات دهک بندی تغییر خواهد کرد.با دستور رئیس جمهوری برای پیگیری وضعیت معترضان به عدم پرداخت یارانه نقدی،‌ برای تمامی سرپرستان خانواری که اعتراض کرده بودند، یک مرحله یارانه نقدی با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به صورت مشروط واریز شد. طی بررسی‌های وزارت رفاه برای افرادی که اعتراض کرده و مشخص شد که بین دهک ۱ تا ۹ قرار گرفته‌اند، یارانه نقدی همانند سایر مشمولان واریز شده است.  جدیدترین خبر ها درباره یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید

یارانه نقدی

به گزارش تسنیم، اخیراً سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد، این درحالی است که تا کنون فقط یک یارانه نقدی 300هزارتومانی به حساب متقاضیان که اخیراً به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند، واریز شده است، بر این اساس  معادل ریالی 2 مرحله از یارانه نقدی جدید به حساب این دسته از یارانه‌بگیران واریز نشده است.

گفتنی است، تا کنون 3 مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز شده است، این درحالی است که حدود 2میلیون و 300 هزار نفر اخیراً و بعد از بررسی اعتراضها مجدداً به صف یارانه‌بگیران اضافه شده‌اند، همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند، امکان ثبت درخواست و ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۱چه زمان واریز می‌شود؟

در سه ماه گذشته یارانه نقدی جدید دولت ۲۰ یا ۲۱ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. تکلیف یارانه مرداد ماه چیست و یارانه مرداد چه زمان واریز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که زمان واریز یارانه نقدی جدید متغیر است اما چندی پیش رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که زمان واریز ماهانه یارانه‌ها بیستم هر ماه است. اگرچه یارانه ماه گذشته ۲۱ تیر ماه واریز شد.

یارانه نقدی

هنوز نه دولت و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دقیق واریز یارانه مرداد را اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود که این یارانه مانند سه ماه گذشته روز بیستم یا بیست و یکم مرداد ماه واریز شود.

احتمالا تفاوتی که یارانه مرداد ماه با دفعات قبل دارد، واریز همزمان یارانه دهک‌های یک تا ۹ و یارانه جاماندگان است. چون این ماه تکلیف جاماندگان مشخص شد و انتظار می‌رود که یارانه این گروه بعد از این در تاریخ معین واریز شود.

این در حالی است که با گذشته بیش از ۱۰ روز از واریز یارانه تیر ماه، هنوز یارانه برخی از جاماندگان واریز نشده و یا هنوز قابل برداشت نیست. عدم واریز این یارانه در حالی است که رئیسی دستور داده بود یارانه جاماندگان قبل از ۲۰ تیر ماه واریز و قابل برداشت شود. او گفته بود خوشایند نیست که عده‌ای سومین مرحله یارانه را دریافت کنند، اما عده‌ای هنوز در انتظار بررسی اطلاعات خانوار خود باشند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو زمان مختلف برای واریز و قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان اعلام کرد اما هیچ کدام از این دو وعده محقق نشد و هنوز تکلیف این کمک معیشتی دولت معین نشده است.

اما انتظار می‌رود که در چهارمین مرحله واریزی‌ها، این گروه هم مانند دیگر افراد کمک معیشتی خود را در تاریخ معین شده دریافت کنند.

۲۰ مرداد ماه روز پنج شنبه است و برای همین ممکن است یارانه‌ها ساعت ۲۴ روز ۲۱ مرداد واریز و قابل برداشت شود.

مرداد یارانه نقدی است یا کالابرگ؟

۲۰ مرداد ماه باید چهارمین مرحله یارانه نقدی جدید پرداخت شود. سوالی که وجود دارد این است که یارانه مرداد نقد است یا در قالب کالابرگ پرداخت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌‌نیوز، از ابتدا قرار بود یارانه جدید در قالب کالابرگ پرداخت شود. اما چون زیرساخت‌های توزیع کوپن الکترونیک فراهم نبود قرار شد تا آماده شدن زیرساخت‌ها این پرداخت، نقدی باشد.

سه ماه از زمان واریز یارانه نقدی گذشته و هنوز خبری از فراهم شدن زیرساخت‌های توزیع کوپن نیست. برای همین انتظار می‌رود یارانه مرداد ماه هم مانند ماه‌های گذشته به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

یارانه نقدی

پیش از این هم اعلام شده بود که تا زمانی که همه زیرساخت‌ها فراهم نشود، واریز یارانه‌ها به صورت نقدی است. اما تاکنون هیچ کدام از مقامات دولت، درباره زمان قطع نقدی یارانه و پرداخت کالابرگ آمار و گزارش رسمی نداده‌اند.

همین روند مجلس باعث انتقاد برخی از نمایندگان مجلس شد و اعلام کردند که احتمالا هدف دولت ادامه پرداخت نقدی این مبلغ است و طرح پرداخت کوپن برای همیشه از دستور کار خارج شده است.

اما دولت به این گمانه‌زنی واکنش خاصی نشان نداده و فعلا واریز یارانه‌ها را ادامه می‌دهد.

حسین عباسی، استاد اقتصاد هم چندی قبل در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت بعید است که دولت بخواهد و بتواند یارانه نقدی را حذف کند. چون زمانی که پرداخت نقدی به مردم انجام می‌شود، حذف و جایگزینی آن واکنش‌های منفی به همراه دارد.

بسیاری از مردم هم خواستار واریز نقدی یارانه‌ها هستند و می‌گویند این مبلغ را صرف اجاره خانه و هزینه‌های دیگر زندگی خود می‌کنند. برخی دیگر معتقدند دولت باید به واریز نقدی ادامه دهد و نحوه هزینه‌کرد این پول را به خود مردم بدهد. اگر افرادی می‌خواهند با آن کالای اساسی و مواد خوراکی بخرند. اگرنه هر کدام آن را در جایی که خودشان تشخیص می‌دهند هزینه کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.