کد خبر : 23307 / /
/

دستگیری راهزنان مسلح در جنوب تهران/ سرقت مسلحانه از خودرو‌های باری عبوری

راهزنان مسلح که خودروهای عبوری جنوب تهران را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

 دستگیری راهزنان مسلح در جنوب تهران/ سرقت مسلحانه از خودرو‌های باری عبوری

مرداد ماه امسال، رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه از رانندگان خودرو‌های عبوری در جنوب تهران در دستور کار قضایی بازپرس دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) قرار گرفت.

ماجرای فاش شدن این سرقت‌ها از آنجا شروع شد که چند راننده نیسان با مراجعه به کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی از وقوع سرقت مسلحانه بار خودروی خود توسط چند مرد جوان در جنوب تهران خبر دادند.

مالباختگان در طرح شکایت خود به ماموران کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی گفتند: در حال حرکت بودیم که توسط سرنشینان یک خودرو متوقف شدیم، آنها درحالی که کلت کمری داشتند با جعل عنوان مامور اداره آگاهی ادعا کردند، وسایل داخل نیسان قاچاق بوده و آنها را ضبط کردند.

با توجه به شکایت‌های مشابه رانندگان دیگر که وسایل آنها با همین شگرد سرقت رفته بود، با دستور بازپرس پرونده، موضوع رسیدگی به این سرقت‌های مسلحانه در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، 6 مرد جوان در جاده‌های کهریزک، حسن آباد و نورآباد با بستن چشم و دستان رانندگان آنها را هدف ضرب و جرح و اقدام به سرقت بار خودرو از جمله پارچه، روغن صنعتی، مس، آلومنیوم و مواد غذایی کردند.

کارآگاهان که متوجه وجود دوربین‌های مداربسته جاده شده بودند به بازبینی فیلم لحظه به لحظه تردد  سارقان پرداخته و با رصد‌های اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کردند؛ همچنین در ادامه این اقدامات، مخفیگاه سارقان در جنوب تهران شد.

بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با هماهنگی بازپرس پرونده راهی مخفیگاه متهمان شدند و در یک عملیات غافلگیرانه و پیچیده 6 سارق حرفه‌ای را دستگیر کردند و موفق به کشف سلاح کلت کمری شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی در هدف تحقیقات قرار گرفتند و در بازجویی‌های فنی به جرم 8 فقره سرقت مسلحانه از رانندگان عبوری در جاده‌های اعتراف کردند و برای سیرمراحل قانونی راهی دادسرا شدند.

به گزارش تسینم؛ با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات ادامه دارد.

منبع: تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.