کد خبر : 23025 / /
/

خبر خوش برای کارگران| تغییر جدید در حقوق کارگران

مصوبه حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی کارگران و مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی توسط رئیس مجلس مغایر با قانون دانسته و ابطال شد.

خبر خوش برای کارگران| تغییر جدید در حقوق کارگران

 

حمید حاج اسماعیلی - فعال کارگری  با تایید این خبر اظهار کرد: ریاست مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون تطبیق مقررات مجلس در خصوص عدم دخالت دولت در مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را که به تصویب شورای عالی کار و به تبع آن هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسیده بود و همچنین مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حق مسکن کارگران را به دلیل مداخله دولتی ابطال کرد و آن را خلاف قانون تشخیص داد.

وی گفت: با ابطال این مصوبه، حق مسکن کارگران به همان رقم ۶۵۰ هزار تومان بازگشت که در شورای عالی کار تصویب شده بود و در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نیز دولت یا باید مصوبه را تایید کند یا اینکه مصوبه را به سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح برگرداند.

به گفته حاج اسماعیلی، این رویداد موفقیت بزرگی به لحاظ قانونی برای کارگران و بازنشستگان و مراجع حاکمیتی و قانونی در کشور تلقی می شود و مجلس به وظیفه ذاتی خود در این خصوص عمل کرده است.

منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.