کد خبر : 22738 / /
/

خانه‌به‌دوشان مراقب کلاهبرداران باشید

فردی که با درج آگهی جعلی ‌اجاره منزل مسکونی در یکی از سایت‌های آگهی اینترنتی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود، ‎دستگیر شد.

خانه‌به‌دوشان مراقب کلاهبرداران باشید

رئیس پلیس فتای شرق استان تهران از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی ‌اجاره منزل مسکونی در یکی از سایت‌های آگهی اینترنتی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود، ‎خبر داد.‌

به نقل از ایسنا، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مدتی قبل و در پی ‌شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی با آگهی جعلی اجاره منزل مسکونی در یکی از سایت‌های آگهی دهنده اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای شرق استان تهران قرار گرفت که در جریان آن با حضور شاکی در مقر انتظامی و اخذ اظهارات وی مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در سایت دیوار اقدام به برقراری ارتباط با درج کننده آگهی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام کرده است.

رئیس پلیس فتای شرق استان تهران ادامه داد: متهم پس از توافق با شاکی و به بهانه پاک کردن آگهی اقدام به اخذ بیعانه به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریالی از شاکی ‌کرده و بعد از آن اقدام به پاک کردن آدرس تلگرامی خود نیز کرده و دیگر پاسخگوی شاکی نبوده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سلطان‌آبادی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را شناسایی کردند، گفت:‌ در ادامه با هماهنگی مرجع قضایی، این فرد در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان آن جرم خود اعتراف کرد.

‌رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با هشدار به مردم گفت: لازم است شهروندان فریب آگهی‌های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورده و با توجه به فعالیت کلاهبرداران در سایت‌های واسط آگهی قبل از رویت کالای سفارشی یا بازدید از منزل مسکونی مطابق با مندرجات آگهی به هیچ عنوان اقدام به واریز بیعانه نکنند.

منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.