کد خبر : 22314 / /
/

گوشت دام زنده با قیمت زیر ۸۵ هزار تومان بخرید

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از عرضه گوشت دام زنده هر کیلو پایین‌تر از ۸۵ هزار تومان در مراکز شهرداری تهران خبر داد.

گوشت دام زنده با قیمت زیر ۸۵ هزار تومان بخرید

ایوب فصاحت در جریان بازدید از مراکز عرضه دام شهرداری تهران ویژه عید قربان با اشاره به آغاز فعالیت این مراکز از بامداد امروز گفت: در مجموع ۱۷ مرکز عرضه دام یعنی چهار مرکز ثابت و ۱۳ مرکز موقت در سطح شهر تهران طی دیروز و امروز (۱۸ و ۱۹ تیرماه) به شهروندان تهرانی خدمات ارایه می‌کنند.

وی  در خصوص قیمت عرضه دام زنده در این مراکز گفت: ما سقف قیمت را ۸۵ هزار تومان تعیین کرده‌ایم اما در حال حاضر در بیشتر این مراکز زیر این قیمت عرضه دام انجام می‌شود. دو ارگان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان اعتکاف درحال حاضر در مراکز ما هر کیلو گوشت دام زنده را به قیمت ۸۳ هزار تومان عرضه می‌کنند.

فصاحت تاکید کرد: از همه شهروندان تهرانی درخواست می کنیم که برای تهیه دام زنده حتما به مراکز شهرداری تهران مراجعه کنند چراکه خرید از بیرون از این مراکز بعضا موجب متضرر شدن شهروندان می شود و ممکن است موارد بهداشتی در آن‌ها رعایت نشده باشد؛ این در حالیست که ما شاهد شیوع بیماری مشترک میان انسان و دام یعنی تب کریمه کنگو هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به ورود دام از سایر استان‌ها به تهران لازم است شهروندان دام مورد نیاز خود از مراکز عرضه دام تهیه کنند چراکه در این مراکز تمامی کنترل‌ها و نظارت ها برای سلامت دام و ذبح بهداشتی آن انجام می شود همچنین لاشه پس از ذبح باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود تا عوامل بیماری‌زا از بین برود و قابل انتقال به انسان نباشد. در این مدت حتما از دست زدن به لاشه باید خودداری شود.

به گزارش ایسنا، بهرامی - معاون خدمات شهری شهرداری تهران- نیز در جریان این بازدید گفت: مراکز عرضه دام شهرداری تهران تمامی ساختارهای بهداشتی و عرضه منصفانه را مهیا کرده‌اند تا شهروندان با خیالی راحت‌تر نسبت به خرید دام مورد نیاز خود اقدام کنند. در این مراکز سازمان دامپزشکی، بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت هر یک نمایندگان خود را مستقر کرده‌اند تا شهروندان برای خرید با خیال راحت اقدام کنند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.