کد خبر : 22283 / /
/

خبر مهم درباره وام ودیعه مسکن| مراقب کلاهبرداران باشید!

شهروندان هشیار باشند هیچ سازمان رسمی از طریق شبکه‌های اجتماعی با آنان تماس و ارتباط برقرار نمی‌کنند.

خبر مهم درباره وام ودیعه مسکن| مراقب کلاهبرداران باشید!

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی که با جعل عنوان نهاد‌های دولتی برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از طرح‌ها و تصمیمات دولت در بازه‌های زمانی مختلف با ترفند ارائه تسهیلات حمایتی به مستاجران اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

مرتضوی افزود: بر اساس اظهارات شاکی، متهم با ارائه فرم‌ها و قرارداد‌های مختلف اقدام خود را قانونی جلوه می‌داد و با جلب اعتماد فرد قربانی، اطلاعات کارت بانکی و سرقت رمز یکبار مصرف را دریافت کرده، سپس به بهانه کد احراز هویت، اقدام به برداشت غیرمجاز از او کرده بود.

این مقام انتظامی گفت: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی پلیس، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان رسمی از طریق شبکه‌های اجتماعی با شهروندان تماس و ارتباط نمی‌گیرد، بنابراین شهروندان از پاسخگویی و ارائه اطلاعات به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و نسبت به عدم ورود به لینک‌های دریافتی یا نصب اپلیکیشن‌های نامعتبر هوشیار باشند.

سامانه جامع طرح‌های حمایتی به آدرس saman.mrud.ir تنها مرجع رسمی و مورد تایید درخواست تسهیلات ودیعه مسکن است./باشگاه خبرنگاران جوان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.