کد خبر : 22132 / /
/

حقوق بازنشستگان|حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی|حقوق بازنشستگان کشوری

سورپرایز دولت برای بازنشستگان در آخرهفته | تصمیم جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | پرداخت‌های جبرانی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در راه است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی آماده پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است، افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسیده و این مصوبه تصمیم شخصی نبوده است.

سورپرایز دولت برای بازنشستگان در آخرهفته |  تصمیم جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | پرداخت‌های جبرانی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان  در راه است

مجلس انقلابی یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد.وضعیت اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان نامعلوم است. رئیس فراکسیون کارگری مجلس آخرین وضعیت نامه‌نگاری پیرامون مصوبه حقوق بازنشستگان را تشریح کرد. علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس، درخصوص تعیین تکلیف مصوبه دولت درخصوص حقوق بازنشستگان و نظر هیات تطبیق مصوبات مبنی بر مغایرت آن با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، گفت: هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی بعد از دریافت گزارش و مستندات کمیسیون اجتماعی پس از یک مهلت قانونی یک هفته‌ای نظر خود را مبنی بر مغایرت مصوبه دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی طی نامه‌ای به دولت اعلام کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی آماده پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است، افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسیده و این مصوبه تصمیم شخصی نبوده است.

به گزارش ایرنا، محمد هادی زاهدی وفا افزود: رئیس جمهور، معاون اول و نیز دیگر اعضای دولت همواره مدافع حقوق و منافع اقشار مختلف جامعه هدف این وزارتخانه بوده اند و بعضی اظهارنظرها و نقل قول های منتسب به ایشان که بعضا در فضای مجازی منتشر می شود، صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت نمی تواند بخشی باشد و باید حتما همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی و جزئیات حقوقی و کارشناسی را لحاظ کرد، گفت: در جلسه ای که اواخر خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، برخی اعضای دولت و نمایندگان بازنشستگان برگزار شد، مقرر شد سازمان تامین اجتماعی در حدود اختیارات خود نسبت به پرداخت های جبرانی به عنوان متناسب سازی حقوق اقدام کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت تامین بودجه و اقدامات فنی و نرم افزاری درخصوص جبران این مبالغ صورت گرفته، تاکید کرد: اعضای جلسه و ذینفعان این موضوع را پذیرفته و درباره آن توافق کرده اند.

حقوق بازنشستگان

مصوبه تعیین ضریب حقوق بازنشستگان کشوری ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور با امضای مصوبه اصلاحی مربوط به تعیین ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌ های اجرایی در سال ۱۴۰۱، آن را ابلاغ کرد.

به گزارش عرشه ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با امضای مصوبه اصلاحی مربوط به تعیین ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱، آن را ابلاغ کرد.حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرائی، ده درصد (۱۰%) نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال کمتر باشد

هیئت وزیران در جلسه مورخ یکم تیر ۱۴۰۱، به منظور رفع ایراد و تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مربوط به تعیین ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

واریزی جدید به حقوق بازنشستگان بزودی

علی مهرتاش در نشست با مدیر صندوق بازنشستگان و روسای کانون‌های بازنشستگان استان عنوان کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی بازنشستگی به معنای متداول آن وجود ندارد، بلکه این عزیزان بیشتر با عناوین احترام آمیزی مانند پیشکسوت، بزرگ و زعیم مورد خطاب قرار می گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری  عنوان کرد: پیشکسوتان چشم و چراغ کشور ما هستند و باید نهایت احترام در قبال این عزیزان به کار گرفته شود.

وی افزود: این عزیزان پیشکسوت دارای تجربه های بسیار گرانقیمت و گرانقدری در حوزه‌های مختلف هستند که آسان به دست نیامده و این تجربیات باید در عرصه های مختلف به کار گرفته شود.

مهرتاش با تقدیر از خدمات صندوق بازنشستگی استان عنوان کرد: این صندوق بیش از ۴۰ هزار نفر عضو دارد و خدمات مهمی همچون پرداخت منظم حقوق‌ و کارهای دیگری همچون فراهم کردن بسترهای بهره گیری بازنشستگان از خدمات تفریحی، رفاهی و درمانی و تسهیلات مناسب را پیگیری می‌کند.

وی تکریم شایسته بازنشستگان در ادارات و دستگاه‌ها را دغدغه مهم مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: کارمندانی که با عزیزان بازنشسته در ارتباط هستند باید آموزش‌های لازم را ببینند و با شایسته ترین رفتار، مطالبات و مشکلات این عزیزان را پیگیری کنند، زیرا آن ها جوانی خود را صرف توسعه و پیشرفته این استان کرده اند.

 مهرتاش همچنین عنوان کرد: برخی بیمارستان‌ها به شکل یک طرفه قراردادهای خود را با صندوق بازنشستگی لغو کرده‌اند که از طریق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای حل این مشکل تلاش می کنیم.

حقوق بازنشستگان

وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن زمینه استفاده بازنشستگان از ظرفیت های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی و نقاط دیدنی بسیاری است که باید میراث فرهنگی بستری را فراهم کند تا بازنشستگان استان و کشور هنگام دیدار از این از آثار دیدنی و استفاده از امکانات اقامتی از تخفیفات لازم بهره مند شوند و تلاش کنیم کرمانشاه تبدیل به مقصدی برای این عزیزان شود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری عنوان کرد: بهره مندی بازنشستگان از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری باعث تقویت روح و روان و سلامت جسمی آن‌ها می شود و در نتیجه به کاهش بیماری ها و هزینه های درمان کمک می کند.

 وی همچنین بر ضرورت تکریم افراد در موعد بازنشستگی، اختصاص تسهیلات مناسب و کم بهره به بازنشستگان و پرداخت منظم حقوق ماهیانه آن ها تاکید کرد./ایسنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.