کد خبر : 22066 / /
/

پرداخت وام۲۵۰ میلیونی بدون بهره به خانوار های هرمزگانی

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین اقدامات انجام شده برای زلزله‌زدگان در استان هرمزگان را تشریح کرد.

پرداخت وام۲۵۰ میلیونی بدون بهره به خانوار های هرمزگانی

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای زلزله‌زدگان در استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه اغلب خانه‌ها در این مناطق به صورت صددرصد تخریب شده، پیش‌بینی شده است که به هر خانوار مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره پرداخت شود.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در حال حاضر این است که کانکس‌ها در اختیار زلزله‌زدگان قرار بگیرد و همچنین کولر نیز برای آن‌ها فراهم شود. البته در برخی از منازل کولرها سالم و قابل استفاده است و از همین‌رو مقرر شد خانوارها از کولرهایی که سالم مانده است استفاده کنند و مابقی که با مشکل گرما مواجه هستند، کولر و وسایل سرمایشی در اختیارشان قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه اقدامات برای برقراری آب و برق در حال انجام است، تصریح کرد: در زلزله بامداد روز شنبه بیشترین خسارت به روستای سایه‌خوش وارد شده که اکثر خانه‌ها نیز تخریب شده بود. البته برخی از خانه‌ها هم تخریب نشده بود. از روز اول وقوع زلزله تلاش کردیم تا غذای گرم برای زلزله‌زدگان تهیه کنیم. خوشبختانه نیروی دریایی سپاه و ارتش در این مناطق حضور فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فرمانده نیروی دریایی سپاه، مسئولیت تامین کانکس‌ها را برعهده گرفته است. پیش‌بینی لازم برای تامین مواد غذایی، چندین چشمه حمام، چندین چشمه سرویس بهداشتی صورت گرفته و این موارد تامین شده است همچنین برای تامین آب آشامیدنی نیز اقدامات لازم انجام شده است.

نامی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم هر چه سریعتر خانه‌های زلزله‌زدگان را به صورت اصولی بازسازی و نوسازی کنیم تا در مقابل ۸ ریشتر زمین‌لرزه هم ایمنی لازم را داشته باشند. ما باید خودمان را با زلزله هماهنگ کنیم و هماهنگی ما هم باید اینگونه باشد که سازه‌های ساختمانی داشته باشیم که در مقابل زمین‌لرزه‌هایی با قدرت بالا نیز مقاومت داشته باشند.

وی یادآورشد: امیدواریم که تا امروز کانکس‌ها نیز به دست مردم برسد و عزیزان زلزله‌زده در آن مستقر شده و به سرعت نیز کار بازسازی و نوسازی خانه‌های تخریب شده و آسیب دیده را آغاز کنیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره برآورد خسارت وارد شده گفت: میزان خسارت وارد شده در حال برآورد است و تلاش می‌شود سریعتر این میزان سنجیده شود. ۳۸۴ واحد مسکونی که اغلب آن‌ها به طور کامل آسیب دیده‌اند در حال بررسی توسط کارشناسان است. البته برآورد خسارت تا چند روز زمان می‌برد.

نامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌هایی با قدرت بالا در کشور گفت: فوت حتی یک نفر در چنین حوادثی برای ما دردناک است. بنابراین هر چه سریعتر باید بافت‌های فرسوده را نوسازی کنیم. خوشبختانه در حال حاضر در بخش‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تلاش‌های بسیاری کرده‌اند تا از این طریق کمکی به ساخت اصولی اماکن مورد نیاز صورت گیرد. در اندیکا در خوزستان نیز منازلی که در حال ساخت است کاملا در مقابل زلزله مقاوم است.

منبع: ایلنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.