کد خبر : 22020 / /
/

متقاضیان وام بانکی بخوانند | کدام بانک‌ها وام نقدی می‌دهند؟

سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران، به سپرده‌گذاران خود وام نقدی پرداخت می‌کنند که این وام‌ها شرایط متفاوتی دارند.

متقاضیان وام بانکی بخوانند | کدام بانک‌ها وام نقدی می‌دهند؟

 سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران، به سپرده‌گذاران خود وا م نقدی پرداخت می‌کنند که این وام‌ها شرایط متفاوتی دارند.

بانک‌ها متناسب با شرایط خاص مشتریان به آن‌ها وام می‌دهند که مبلغ و شرایط این وام‌ها متفاوت هستند. در این گزارش شرایط پرداخت وام سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران مقایسه شده است.

وام نقدی ۲۰۰ میلیونی بانک صادرات با نرخ ۶ درصد

بانک صادرات طی طرح ۶۷ به افراد متقاضی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. کف مبلغ این وام هم پنج میلیون تومان است. متقاضیان این وام می‌توانند با افتتاح سپرده کوتاه مدت عادی در این بانک، به اندازه ۸۰ درصد از حساب سپرده خود وام بگیرند. به علاوه، سپرده‌گذاران ماهانه معادل ۷ درصد از مبلغ سپرده خود، بانک صادرات سود دریافت می‌کنند. همچنین این سپرده به عنوان ضمانت وام تا پایان تسویه مسدود می‌شود.

نرخ سود وام نقدی طرح ۶۷ بانک صادرات، ۶ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. به این ترتیب، دریافت‌کننده وام ۲۰۰میلیون تومانی، موظف است هر ماه قسطی ۶ میلیون و ۸۴ هزار تومانی را به بانک پرداخت کند. در نتیجه، کل سود وام به حدود ۱۹ میلیون تومان و مجموع رقم بازپرداخت متقاضی به بانک، به ۲۱۸ میلیون تومان می‌رسد.

سپرده‌گذاران بلندمدت از بانک سامان وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند

بانک سامان نیز برای کسانی که در این بانک حساب بلند مدت دارند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲۳درصد درنظر گرفته است. حداقل مبلغ سپرده‌گذاری بلندمدت در این بانک پنج میلیون تومان است و سپرده‌گذاران سود ۱۵ درصدی را از این حساب دریافت می‌کنند.

حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است که به دلیل ۳ ماه تنفس، در ۳۳ قسط مساوی پرداخت می‌شود. هر قسط وام نقدی بانک سامان معادل هشت میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است و مجموع رقم وام و سود پرداختی متقاضیان در پایان سررسید به ۲۶۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان می‌رسد.

ضمانت این وام هم مبلغ سپرده‌گذاری شده در بانک است که تا زمان سررسید مسدود می‌شود. در ضمن متقاضیان وام، نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشند.

شرایط وام ۵۰ میلیونی بانک رفاه کارگران

افرادی که در بانک رفاه کارگران سپرده بلندمدت باز می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بانک وام بگیرند. نرخ سود این وام بر اساس میزان تسهیلات (۸۰ تا ۱۰۰درصد سپرده) و مدت ‌زمان بازپرداخت تعیین می‌شود که حداقل آن دو درصد و حداکثر هفت درصد خواهد بود.

این سپرده بلندمدت چهار درصد سود می‌دهد و بانک رفاه کارگران برای ضمانت تسهیلاتی که اعطا کرده، این سپرده‌ را تا زمان بازپرداخت کامل وام، مسدود می‌کند.

هر قسط وام در صورت دریافت وام نقدی با سود دو درصدی، معادل یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان خواهد بود و کل بازپرداخت متقاضی به بانک در پایان سررسید که حداکثر ۳۶ ماهه است، به ۵۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌رسد./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.