کد خبر : 21832 / /
/

خرید آهن آلات آنلاین

هر کسی برای خرید یا فروش خوب یک کالا، در ابتدا باید اصول فنی کالا را فرا گرفته باشد؛ به طور مثال در خرید یک ماشین حساب اگر برندها را نشناسید و کاربرد آن ماشین حساب را ندانید امکان دارد برند فیک یا ماشین حسابی که برای کار شما مفید نباشد را بخرید و همچنین شخص فروشنده متوجه می‌شود که از کالا اطلاعی ندارید و ممکن است با قیمت بالاتر کالا را به شما بفروشد.

در نتیجه شما باید از نظر فنی آنقدر قوی باید باشید که در خرید کلاه سر شما نرود و در فروش هم بتوانید مشتری را قانع کنید کالایی که شما بیشتر تمایل به فروش دارید را بخرد. خرید آهن آلات از آن دست کالاهایی است که قبل از خرید حتما به موارد فنی و برندهای موجود آگاهی کامل داشته باشید.  

تاریخچه استفاده از آهن

این عنصر که با نماد Fe  وجود دارد و از گذشته و دوران باستان مورد توجه بوده است.  تعداد اشیا کشف شده از دوران کهن نسبت به اشیا ساخته شده با طلا یا نقره کمتر است چراکه این فلز بیشتر دچار خوردگی می‌شود.  آهن یکی از بیشترین فلز موجود درپوسته زمین است.  سنگ معدن آهن معمولا به صورت اکسید وجود دارد که با فرآیندهای کاهشی و به کمک کربن (کُک) در دمای بالا و کوره به آهن تبدیل می‌شود.  بیش از 98 درصد از این آهن تولیدی را حتی قبل از سرد شدن به فولاد تبدیل می‌کنند.

موارد استفاده از آهن

مقادیر کمی از این فلز در ساخت چدن بکار می‌رود.  فولاد در حدود 92 درصد از آهن خالص ساخته شده است و مقادیری منگنز، فسفر و گوگرد را تشکیل می‌دهند. در گذشته از آن در رادیاتورهای حرارتی ، اجاق‌های قدیمی، پوشش سقف‌ها، موانع و چراغ‌های شهری استفاده می‌شد و امروز باتوجه به رشد اقتصادی و تکنولوژی در بیش از 90% صنایع مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت کم و مقاومت بالای آن از عوامل رونق آن بوده است.  این فلز در ساخت ابزارآلات، ریل‌های راه‌ آهن، خودروها، ساختمان ها و بسیاری سازه‌های جاده‌ای کاربرد دارد.  از آنجایی که آهن خالص همانند طلا نرم است، معمولا آن را به صوت آلیاژی از عناصر مختلف بکار می‌برند.

قیمت آهن آلات به عوامل داخلی و خارجی بسیاری بستگی دارد، برای همین باید همیشه در فضای آنلاین حضور داشته باشید و قیمت روز آهن را چک کنید.

تولید سالانه آهن

اقتصاد رو به رشد چین با تولید غیر منتظره این فلز و فولاد همراه بود.  تقریبا نیمی از آهن تولیدی در جهان توسط چین ساخته می‌شود.  جدول زیر، تولید سالانه این فلز را در دنیا نشان می‌دهد.

کل دنیا

1180 میلیون تن

چین

710 میلیون تن

ژاپن

84 میلیون تن

هند

54 میلیون تن

روسیه

51 میلیون تن

کره

47 میلیون تن

برزیل

30 میلیون تن

آلمان

28 میلیون تن

آمریکا

26 میلیون تن

 

نکته های مهم در خرید آهن الات

  1. بزرگترین مشکل در کالاهای فولادی مغایرت آلیاژ است. چون تفاوت قیمت آلیاژ ها خیلی زیاد می باشد، امکان مغایر فروشی بشدت بالا میباشد. پس حتما از منابع معتبر خرید انجام شود و بشرط آنالیز گرفته شود.
  2. تفاوت در ضخامت کالا: این اتفاق بیشتر برای کالای ورق پیش می آید.  طبق اصول هر کالا در ضخامت تلرانس دارد اما فروشنده ها برای سود ورق های نازک، آن ها را برگی می فروشند. برای جلوگیری از این امر بهتراست حتما تلرانس را شرط کنید یا وزن هر برگ را از فروشنده بپرسید.
  3. موجودی کالا: بعلت تحریم ها، قیمت دلار و قطع برق کارخانه ها ، موجودی کالا ها در بازار بشدت کم شده است و امکان دارد در لحظه موجودی کالا صفر شود یا فروشنده از فروختن کالا منصرف شود.
  4. تفاوت در برش: چون در برش یا خمکاری امکان دارد اشتباه صورت برش اعلام شود یا منبع آنرا متوجه شود. پس تاییده صورت برش را از مشتری گرفته و بصورت کتبی برای منبع و همین طور بنگاه ارسال شود که اشتباهی صورت نگیرید.
  5. زمان بارگیری: چون امکان دارد در آن روز ماشین پیدا نشود.  حتما با فروشنده طی شود که تلرانس حمل چند روز می‌باشد.

فولادها گروهی از آلیاژهای آهن- کربن و عناصر دیگرند که بیشترین کاربرد را در صنعت دارند.  یکی از مهمترین دلایلی که فولادها کاربرد زیادی در صنعت دارند این است که می‌توان به وسیله روش‌های مختلف عملیات های حرارتی طیف وسیعی از خواص گوناگون را در فولادها به وجود آورد.

به عنوان مثال اگر فولادی با 8/0 درصد کربن را به مدت 24 ساعت در 1000 درجه سانتی گراد حرارت دهیم و سپس به آهستگی در طول 24 ساعت آن را به دمای 25 درجه سانتیگراد برسانیم و سرد کنیم آنگاه فولاد یادشده دارای استحکام تسلیم 448 مگا پاسکال خواهد بود. حال اگر همان فولاد را یک ساعت در دمای 1000 درجه سانتیگراد حرارت دهیم و سپس خیلی سریع آن را به وسیله آب تا دمای 25 درجه سانتی گراد سرد کنیم آنگاه استحکام تسلیم فولاد یاد شده تا 2070 مگا پاسکال افزایش یافته و انعطاف پذیری تا 1درصد کاهش می یابد.

پس می توان به این نتیجه رسید که کاربرد وسیع فولادها ناشی از خواص کاملأ متنوع آنهاست که به کمک تغییر درصد کربن و درصد عناصر آلیاژی و یا تغییر نوع عملیات حرارتی امکان پذیر است.

بهترین زمان جهت خرید آهن آلات چه زمانی است؟

برای این که بتوانیم به درستی تصمیم به خرید آهن آلات بگیریم نیاز هست که روزانه به شبکه های اینترنتی مراجعه کنیم تا قیمت های روزانه بازار های فولاد را رصد کنیم.  به همین خاطر سرمایه گذاران و افرادی که قصد خرید را دارند به طور مکرر می توانند با تحلیل هایی که انجام می‌دهند در بهترین زمان و دور از هیجانات بازار اقدام به خرید و معاملات کنند.

به طور کلی عواملی چون رونق یا رکود بازار مسکن، نرخ ارز و … بر قیمت استیل و محصولات آلیاژی مؤثر است و ممکن است به صورت روزانه تغییر کند. مشتریان می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پیشتاز اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود کنند و کالای خود را در کمترین زمان ممکن در سراسر ایران تحویل بگیرند.

یک خرید اینترنتی لذت بخش، با قیمت مناسب و ارزان را با مجموعه آهن پیشتاز تجربه کنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.