کد خبر : 21674 / /
/

خبرخوش برای کارکنان دولت |‌ کارت معیشتی ویژه در راه است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ملت ایران به خاطر دارد که کشته‌های کرونایی به روزی ۷۰۰ نفر می‌رسید؛ اما اکنون می‌بینیم که طبق آمارها، مرگ‌ومیر به کمتر از ۱۰ نفر و حتی به صفر رسیده است.

خبرخوش برای کارکنان دولت |‌ کارت معیشتی ویژه در راه است؟

محمدمهدی زاهدی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در خصوص چگونگی عملکرد دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی، گفت: دولت تقریباً ۱۰ ماه است که کار خود را شروع کرده است، کار دولت از اول شهریورماه آغاز شد. در این ۱۰ ماه، کارهای خوبی انجام گرفت مخصوصاً در بحث واکسیناسیون و کنترل بیماری کووید ۱۹ که واقعاً شبیه به یک معجزه بود.

وی افزود: ملت ایران به خاطر دارد که کشته‌های کرونایی به روزی ۷۰۰ نفر و در مقطعی به ۴۰ هزار نفر مبتلا شونده می‌رسید؛ اما اکنون می‌بینیم که طبق آمارها، مرگ‌ومیر به کمتر از ۱۰ نفر و حتی نزدیک به صفر رسیده است.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سفرهای استانی در دولت سیزدهم، عنوان کرد: سفرهای منظم رئیس‌جمهور در اواخر هر هفته به استان‌های مختلف بسیار خوب است، این دولت تلاش می‌کند تا مشکلات باقی‌مانده از سال‌های قبل، بخصوص در بحث تولید را حل کند. حضور در بین مردم و شنیدن حرف‌های آنان موجب شده تا یک تأثیر معنوی و مادی ایجاد شود، به این معنا که دولت باید سرمایه‌گذاری کند. نکته بعدی اصلاحات و جراحی اقتصادی دولت است، این کار یک ریسک بزرگ بود و در عین حال همه بزرگان نظام و حاکمیت آن را تأیید می‌کردند.

زاهدی با بیان توضیحاتی در خصوص حذف ارز ترجیحی توسط دولت، تصریح کرد: واقعیت این است که اگر زیرساخت‌های این جراحی اقتصادی، بهتر فراهم می‌شد، به طوری که فشار معیشتی به مردم مخصوصاً اقشار کم‌درآمد وارد نمی‌کرد و مدیریت آن نیز به درستی صورت می‌گرفت، وضعیت بهتری را شاهد بودیم. مثلاً در بحث کارکنان دولت، حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش یافته است؛ ولی حقوق کارکنان کشوری و لشگری فقط ۱۰ درصد!

وی ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد که کارکنانش سالم کار کنند و به دنبال رشوه نروند، باید این موضوع را تغییر دهد. حقوق آنها افزایش یابد یا کارت‌های مخصوصی جهت تأمین معیشت و خرید برنج، روغن، شکر، گوشت و غیره به کارکنان دولتی داده شود. این می‌تواند کمک مؤثری به آرامش کارکنان کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین ابراز کرد: امیدواریم دولت با حمایت از تولید، بخصوص تولید کالاهای اساسی، بازار کار در کشور رونق بگیرد تا یک امنیت روانی، اجتماعی و معیشتی به مردم عرضه شود.

منبع: مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.