کد خبر : 21643 / /
/

ساینا یا تیبا؟ خرید کدام‌یک بهتر است؟

به نقل  از مقاله (ساینا یا تیبا؟ خرید کدام‌ یک بهتر است؟)  منتشر شده در خبرگزاری خبر آنلاین، اگر با داشتن بودجه ای در حدود کمی بیشتر از 200 میلیون تومان، به دنبال خرید یک خودرو مناسب خانواده هستید، احتمالا میان خرید ساینا یا خرید تیبا، کمی گیج خواهید شد. این دو خودرو شباهت زیادی به هم داشته و در ضمن هر دو از یک برند خودروسازی، یعنی گروه خودروسازی سایپا هستند. این باعث می‌شود که برای خرید میان این دو خودرو کمی مردد باشید. اما ما در این مطلب می‎خواهیم به تفاوت‌های ساینا و تیبا پرداخته و بهترین تصمیم گیری برای خرید یکی از آن دو را تسهیل کنیم.

ساینا بهتر است یا تیبا؟

پاسخ به این سوال، به صورت مستقیم بستگی به دیدگاه شخصی شما دارد. بالاتر بودن قیمت ساینا، تصمیم گیری خرید شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا ترجیح می‌دهید که محصولی با طراحی بهتر خریداری کنید؟

از پیش می‌دانیم که به طور کلی قیمت ساینا صفر در مقایسه با قیمت تیبا صفر کیلومتر بالاتر است. از این روی اگر مایل به پرداخت مبلغ کمتری برای خرید یک خودرو در این کلاس باشید، خرید تیبا برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. با دانستن این که دو خودروی تیبا و ساینا، به لحاظ فنی تمایز و وجه برتری نسبت به یکدیگر ندارند، بهتر می‌توانید تصمیم گیری داشته باشید.

البته ساینا در مقایسه با تیبا، کمی به لحاظ حداکثر سرعت و پر کردن شتاب صفر تا 100، پیشتر ایستاده که تقریبا قابل اغماض است. اما اصلی‌ترین تفاوت میان این دو خودرو برند سایپا که اتفاقا بیش از همه جلب نظر می‌کند، تمایزهای در طراحی بدنه آن‌ها است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تفاوت ساینا و تیبا در طراحی بدنه

نارضایتی‌ها از طراحی عجیب تیبا زیاد شنیده می‌شد و این خودرو به لحاظ فرم بدنه مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت. از این روی گروه خودروسازی سایپا، در اقدامی زودهنگام، خودروی جدید دیگری که همان ساینای آشنای ما باشد را با تغییراتی در طراحی تیبا، به بازار عرضه کرد. اتفاقا طراحی جدید به مراتب بهتر از کار درآمده و توانست رضایت بیشتری در جامعه مخاطبان را به خود جلب کند.

اگر چه این دو خودرو به لحاظ طراحی هنوز ضعف‌هایی دارند، اما تغییراتی که در ساینا داده شد، وضعیت این خودرو را به مراتب نسبت به چیزی که در تیبا دیده بودیم، دگرگون ساخت.

به طور ویژه بخش عقب ساینا که اتفاقا محل انتقادات بیشتری در خصوص تیبا بود، دگرگون شده و طراحی بهتر و متوازن‌تری در آن اعمال شد.

این تغییرات باعث شد تا افرادی که می‌خواستند در این محدوده قیمت به خرید خودرو بپردازند، بتوانند ساینا را به عنوان یک گزینه بهتر انتخاب کرده و با خرید ساینا، انتظارات خود را تا حدودی پاسخ دهند.

مقایسه قیمت ساینا و تیبا

قیمت ساینا تا حدودی، البته نه چندان قابل توجه نسبت به تیبا بالاتر است، اما با توجه به طراحی ظاهری جذاب تر، به نظر می‌رسد که این تفاوت قیمت کاملا توجیه شده باشد. به واقع با پرداخت مبلغ چند میلیون تومان بالاتر، می‌توانید نسبت به خرید ساینا سایپا اقدام کنید که ظاهر جذاب‌تری داشته و جوان پسندتر و امروزی‌تر به چشم می‌آید.

گفتنی است که "بازار خودرو ساینا به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید ساینا اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش ساینا فراهم شده است." با نگاهی به بازار خرید و فروش ساینا و همین طور خرید و فروش تیبا، چیزی که می‌بینیم اگر چه عرضه تیبا تا حدودی بیشتر است؛ اما بازار خریداران واقعی، علاقه بیشتری به خرید ساینا با وجود قیمت آن نشان می‌دهند.

کلام پایانی

همان‌طور که در مورد ساینا گفته شد، درمورد تیبا نیز صادق است که: بازار خودرو تیبا به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید تیبا اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش تیبا فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید تیبا دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش تیبا کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند. در نتیجه برای خرید تیبا همراه مکانیک، می‌توانید همین حالا وارد سایت شده و از تمام خودروهای مطمئن و کارشناسی‌شده آن دیدن فرمایید.

شما اگر بخواهید از میان این دو خودرو، یکی را خریداری کنید، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ خرید ساینا یا خرید تیبا؟ چه چیزی باعث می‌شود که یکی از این دو خودرو را بر دیگری ترجیح بدهید؟ مشتاق شنیدن تجربیات و نظرات شما در این باره هستیم.

منبع: www.hamrah-mechanic.com

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.