کد خبر : 21575 / /
/

اخبار سلبریتی/ عکس بازیگران/ عکس معروف ترین بازیگران زن ایرانی

مه لقا باقری خودش را کوبید و از نوساخت| تغییر چهره شوکه کننده مه لقا باقری را ببینید+عکس جنجالی

مه لقا باقری این عکس را منتشر کرد.

مه لقا باقری خودش را کوبید و از نوساخت| تغییر چهره شوکه کننده مه لقا باقری را ببینید+عکس جنجالی

مه لقا باقری بازیگر سینما و تلویزیون است. مه لقا باقری متولد 25 خراد 1360 در تهران است. مه لقا باقری فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس می باشد.مه لقا باقری متاهل است و از سال 1384 در 24 سالگی با جواد عزتی بازیگر محبوب کشورمان ازدواج کرده است. مه باقری 6 ماه از همسرش جواد عزتی بزرگتر است.

مه لقا باقری

بیوگرافی همسر مه لقا باقری

محمدجواد عزتی متولد 20 دی 1360 در تهران، بازیگر است. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از هنرستان سوره است و بازیگری را با کار کودک و نمایش خیابانی آغاز کرد.

جواد عزتی نه تنها به ایفای نقش در مجموعه های طنز پرداخته است بلکه با نقش آفرینی اش در فیلم های جدی مانند تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و... تبدیل به بازیگری شده است که شمایل شوخ و جدی اش در نقش های شیرین یا تلخ خواهان دارد.

ماجرای آشنایی و ازدواج جواد عزتی با مه لقا باقری

جواد عزتی بعد از گرفتن دیپلم تئاتر از هنرستان سوره، به جای رفتن به دانشگاه ترجیح داد شبانه‌روزی تمرین کند و بیش تر خودش را محک بزند، بسیاری از دانشجویان رشته تئاتر سال های 78 تا 83 جواد را از همان روزها می شناسند یکی از پاتوق های جواد، دانشگاه سوره بود و همان جا با همسرش مه لقا باقری آشنا شد و در پایان‌نامه اش بازی کرد. آشنایی و همکاری این دو در نهایت به ازدواج ختم شد.

جواد عزتی

فرزند مه لقا باقری

مه لقا باقری و جواد عزتی در حال حاضر فرزندی ندارند.

ورود مه لقا باقری به عرصه هنر

مه لقا باقری تئاتر را ازسال 1375 یعنی از 15 سالگی و از مدرسه آغاز نمود و در 18 سالگی و در سال 1378 به دانشگاه سوره راه یافت و به صورت جدی کار خود را در سال سوم دانشگاه با کارگردانی و بازیگری نمایش میمون شروع کرد.

شهرت مه لقا باقری

مه لقا باقری در سال 1384 با سریال حوض فیروزه لاله صبوری جلوی دوربین رفت و در سال 1385 با سریال باغ مظفر مهران مدیری شناخته شد. اوج شهرت این بازیگر را می توان سریال قهوه تلخ مهران مدیری و دورهمی در نقش همسر قیمت دانست.

کارگردانی و حرکات موزون مه لقا باقری در تئاتر

مه لقا باقری بازیگر جوان کشورمان بیش از 12 سال است که به‌صورت حرفه ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی نظیر فرانسه، روسیه و اسپانیا حضور داشته است. در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز دستی بر آتش دارد و تجربه های موفق داشته است؛ همچنین دوره تخصصی تئاتر را هم در آلمان گذرانده است.

افتخارات مه لقا باقری در تئاتر

مه لقا باقری برای نمایش ساحر سوزان در سال 81 جایزه سوم کارگردانی را به دست‌آورد و در سال 82 جایزه دومی بازیگری از جشنوار تئاتر دانشجویی از آن خود کرد.

او جایزه اول بازیگری را در سال 87 برای نمایش خواستگاری از جشنواره مسکو از روسیه دریافت نمود و بهترین بازیگر زن در سال 93 در جشنواره تئار فجر شد.

جواد عزتی

فیلم های مشترک مه لقا باقری و همسرش

مه لقا باقری بازیگری گزیده کار است که سابقه تئاتری اش بسیار بیشتر از حضور در سینما و تلویزیون می باشد. او دوست دارد همیشه نقشی را بازی کند که جای کار داشته باشد.

خانم باقری در مورد بازیگری در کنار همسرش می گوید:

بازی در کنار همسرم یکی از علاقه‌ های همیشگی‌ ام بود در کارهای که خودم کارگردانی می کنم نیز تمایل دارم همیشه این فرصت بازی برای جفتمان را ایجاد کنم.

مه لقا باقری و همسرش جواد عزتی در سریال هایی مانند باغ مظفر، قهوه تلخ، دردسرهای عظیم 2 و زخم کاری و همچنین فیلم سینمایی آینه بغل و شنای پروانه، هم بازی بوده اند.

علاقمندی های مه لقا باقری

مه لقا باقری به جز عرصه بازیگری و کارگردانی، ساز هم می نوازد و علاقه زیادی به مطالعه و قصد نوشتن کتاب را هم دارد. او به ورزش و سفر نیز علاقمند است و تجربه سفر به چند کشور را هم داشته و از هر فرصتی استفاده می کند تا در کنار همسرش به مسافرت بپردازد.

جواد عزتی

فیلم شناسی مه لقا باقری

سریال های تلویزیونی مه لقا باقری

  1. حکم رشد:حسن لفافیان، 1401
  2. برنامه دورهمی:مهران مدیری، 1396
  3. دردسرهای عظیم 2 :برزو نیک نژاد، 1394
  4. سیر و سرکه:غلامرضا رمضانی، 1391
  5. راه در رو: سعید آقاخانی ، 1390
  6. باغ مظفر :مهران مدیری، 1385
  7. حوض فیروزه:لاله صبوری، 1384

فیلم های سینمایی مه لقا باقری

  • آینه بغل: منوچهر هادی ، 1396
  • شنای پروانه :محمد کارت، 1398
  • شیشلیک :محمد حسین مهدویان، 1399
  • بزرگراه :فرناز امینی،1399

مه لقا باقری در نمایش خانگی

  • زخم کاری:محمد حسین مهدویان، 1400
  • قهوه تلخ :مهران مدیری، 1388
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.