کد خبر : 21499 / /
/

خبر خوشحال کننده برای مستاجران | دستور ویژه رئیسی درباره وام ودیعه مسکن + شرایط ویژه

از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و وام تحصیلی دانشجویان متاهل هم ۹۵ درصد افزایش داشت.

خبر خوشحال کننده برای مستاجران | دستور ویژه رئیسی درباره وام ودیعه مسکن + شرایط ویژه

از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و وام تحصیلی دانشجویان متاهل هم ۹۵ درصد افزایش داشت.

 رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور گفت: تمامی خوابگاه‌های رتبه پنج امسال جمع آوری می‌شود و در مرحله بعد هم خوابگاه‌های با رتبه چهار به مرور زمان حذف خواهد شد.

 مسعود گنجی در سنندج  دیگر برنامه امسال را جمع‌آوری آشپزخانه‌های سنتی دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: شرط این مهم پیشقدم شدن دانشگاههاست و قدم بعدی تبدیل آشپزخانه‌های نیمه صنعتی به صنعتی خواهد بود.

وی گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ماده ۷ آن ناظر بر ایجاد خوابگاه‌های متاهلی است، ۱۰۰ هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی ظرف پنج سال در کشور احداث می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور افزود: در حال حاضر ۹۸۰ بلوک خوابگاه با ظرفیت ۲۰۲ هزار دانشجو وجود دارد که متوسط پوشش خوابگاهی ۳۷ درصد است که در صدد تا سه سال آینده به ۵۰درصد برسد.

گنجی با اشاره به تسهیل پرداخت وام‌های دانشجویی گفت: از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و وام تحصیلی دانشجویان متاهل هم ۹۵ درصد افزایش داشت.

وی افزود: دانشجویانی هم که به هر دلیلی موفق به دریافت وام در چارچوب وام دانشجویی نشده بودند، وام ضروری در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور به تامین ودیعه مسکن دانشجویان متاهل و مجرد هم اشاره کرد و گفت: در صورت تامین بودجه لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ درصد ودیعه یک خانه ۷۰ متری در اختیار دانشجویان متاهل قرار می‌گیرد که این مبلغ برای تهران یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و در شههرای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و در دیگر شهر‌ها ۶۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

گنجی گفت: در حال حاضر این مبلغ در تهران ۳۲۵ میلیون و در دیگر شهر‌ها ۲۶۰ میلیون ریال است که در صورت تصویب به رشد و ترقی خوبی خواهد داشت.

وی افزود: برای دانشجویان مجرد نیازمند خوابگاه هم، وام مسکن گروهی به اسم دانشجو و به حساب دانشگاه پرداخت می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.