کد خبر : 21495 / /
/

تصاویر لو رفته از خودروی جانشین پژو ۲۰۶ /ماشین جدید ایران خودرو

اگرچه برنامه‌های ایران خودرو برای امسال و سال آینده در هاله‌ای از ابهام است، اما این شرکت خودروسازی از رونمایی از دو نسخه هاچ بک و هاچ بک کراس TF21 خبر داده است. به گفته مدیران این گروه خودروسازی، این مینی کراس جدید قرار است در تابستان سال ۱۴۰۲ معرفی شود.

تصاویر لو رفته از خودروی جانشین پژو ۲۰۶ /ماشین جدید ایران خودرو

به نقل از گچت نیوز، آن‌طور که برخی از منابع خبری آگاه و نزدیک به این شرکت گفته‌اند، ایران خودرو قصد دارد هاچ بک تی اف ۲۱ را در تیپ‌های مختلفی راهی بازار داخلی کند.

همچنین گفته شده است که خودروی جدید قرار است جایگزینی برای پژو ۲۰۶ باشد. البته پژو ۲۰۶ خودرویی همچنان محبوب، مخصوصا در بین جوانان است، ولی باید دید محصول جدید ایران خودرو چه امکانات و مشخصاتی دارد.

لازم به ذکر است که این پروژه چند ماهی است که مراحل اجرایی‌اش شروع شده، ولی تا به امروز خبر رونمایی آن در سال آینده به صورت محرمانه بوده و امروز ویدیوی کوتاهی از نحوه طراحی آن منتشر شده که ما را با طراحی آن و برخی نکات دیگر آشنا می‌کند.

محصول رده B

از طرف دیگر هاچ بک کراس TF21 در دسته محصولات گروه B قرار می‌گیرد و مشخصات فنی تیپ‌های مختلف آن متفاوت است.

1
 

بد نیست بدانید که ساده‌ترین نسخه این خودرو مجهز به پیشرانه TU3A است و نیروی محرکه این موتور توسط یک گیربکس ۵ دنده دستی به محورهای آن منتقل می‌شود. از نظر شباهت بین پیشرانه‌ها، موتور مذکور شبیه به موتور تیپ‌های ۲ و ۳ پژو ۲۰۶ است.

12

بدیهی است که نسخه فول آپشن محصول جدید ایران خودرو امکانات رفاهی و آپشن‌ها و نیز مشخصات فنی بهتری دارد.

نسخه خودکار

برای مثال جالب است بدانید که نسخه فول آپشن مجهز به پیشرانه ۳F ایپکو است و دارای یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک خواهد بود.

متاسفانه اطلاعات تکمیلی درباره این هاچ بک کراس منتشر نشده و نمی‌دانیم که طراحی ظاهری آن چگونه است.

14

از طرف دیگر اطلاعات و داده‌های مهم‌تری نظیر مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت تیپ‌های مختلف آن نیز مشخص نیست و باید فعلا صبر پیشه کرد. انتظار داریم که طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره این خودرو کسب کنیم، چرا که عملا چیزی تا رونمایی و عرضه آن باقی نمانده است.

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای بیان کرده که ممکن است برای این خودروی جدید از پیشرانه مشهور سه سیلندر خود بهره ببرد. ناگفته نماند که برنامه ایران خودرو و هدف این شرکت از رونمایی چنین خودرویی، کمک به بازار اقتصادی خودرو در کشور است.وقت صبح

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.