کد خبر : 21097 / /
/

واردات برنج ارزان شبه طارم ایرانی| داستان چیست؟

مسئولان وزارت جهادکشاورزی از واردات برنج ارزان شبه طارم ایرانی خبر داده‌اند. خبری که با واکنش تولیدکنندگان برنج ایرانی مواجه شده است و آن را تخریب محصول داخلی می دانند که کیفیت بی‌نظیر آن نه تنها در بازار کشور بلکه در بازار جهانی با سابقه تاریخی طولانی به اثبات رسیده است.

واردات برنج ارزان شبه طارم ایرانی| داستان چیست؟

امروز محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از واردات برنج ارزان شبه طارم ایرانی به کشور خبر داده و گفته است؛ این برنج با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای تنظیم بازار عرضه می‌شود.

این خبر با واکنش تولیدکنندگان برنج ایرانی مواجه شده و آن را تخریب محصول داخلی می دانند که، کیفیت بی‌نظیر آن نه تنها در بازار کشور بلکه در بازار جهانی با سابقه تاریخی طولانی به اثبات رسیده است.

موضوعی که مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج، نیز آن را تائید می‌کند و سخنان معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی را برداشت اشتباه از مباحث مطرح شده جلسه‌ای در خصوص کیفیت برنج‌های وارداتی می‌داند.

به گفته وی؛ در جلسه‌ای که با موضوع رفع موانع واردات برنج خارجی و تنظیم بازار داخلی برگزار شده است، انجمن در توصیف کیفیت برنج‌های خارجی وارداتی، از عطر و طعم مطلوب آن‌ها گفته است که به نظر می‌رسد از سوی معاون وزیر جهادکشاورزی به اشتباه برنج ارزان شبه طارم ایرانی برداشت شده است.

کشاورز تصریح کرد: بدون شک برنج‌های خارجی درجه یک از عطر و طعم مناسبی برخودار هستند تا جایی که شاهد اختلاط آن‌ها با برنج های داخلی توسط متخلفات هستیم بدون اینکه خریدار متوجه آن بشود، اما برنج‌های خارجی حتی از بهترین نوع آن هم نمی‌توانند رقیب برنج ایرانی از نظر عطر و طعم باشند.

وی تاکید: شهرت طعم و کیفیت بی‌نظیر برنج ایرانی در بازار جهانی سابقه طولانی دارد و همچنان این جایگاه حفظ شده است.

 کشاورز دلیل طعم و کیفیت بی نظیر برنج ایرانی را مربوط به شرایط آب و هوایی و ارقام متخص ایران عنوان کرد که در جای دیگری از جهان وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور در پاسخ به این پرسش که گفته شده قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک خارجی ارزان و در حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، اظهار کرد: برنج کیفی درجه یک خارجی با قیمت کمتر از ۱ دلار در بازار در دسترس است و ارزانی آن نسبت به برنج ایرانی صحت دارد، اما این به معنی توان برنج خارجی برای رقابت با برنج ایرانی نیست.

کشاورز اما، این موضوع را یادآور شد که، به رغم سخنان بیان شده از سوی مسئولان وزارت جهادکشاورزی در خصوص تامین برنج خارجی کیفی، مشکلات مربوط به واردات این کالای اساسی برای جبران کسری کشور و تنظیم بازار همچنان پا برجاست و طبق وعده ‌های داده شده قرار بر رفع آن‌ها در هفته آینده است.

منبع: اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.