کد خبر : 21069 / /
/

نام ویروس آبله میمون عوض می شود

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نام آبله میمون به زودی تغییر خواهد کرد.

نام ویروس آبله میمون عوض می شود

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که نام ویروس آبله میمون به دلیل ماهیت "تبعیض آمیز" آن تغییر خواهد کرد.

این امر پس از آن انجام می شود که گروهی از دانشمندان اعلام کرده اند که نیاز فوری به یک برچسب "غیر تبعیض آمیز و بدون انگ" برای ویروس آبله میمون وجود دارد؛ ویروسی که در هفته‌های اخیر به طور مرموزی در خارج از آفریقا گسترش یافته است.

هفته گذشته یک مقاله علمی که توسط ۲۹ متخصص امضا شد، از نام "hMPXV" به جای نام رایج کنونی (monkeypox) استفاده کرد و خواستار تصمیم گیری سریع برای اتخاذ نام جدید شد.

کارشناسان می‌گویند اشاره مداوم به این که ویروس از آفریقا است نه تنها دقیق نیست، بلکه تبعیض و انگ است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد دو نوع از این ویروس وجود دارند که اولین آن در غرب آفریقا و دیگری در جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقای مرکزی کشف شده است.

به گفته کارشناسانی که این مقاله را امضا کرده‌اند، صحبت‌های روزافزونی در رسانه‌ها و از طرف بسیاری از دانشمندان مطرح می شوند که تلاش می‌کنند این ویروس را که در حال گسترش است به آفریقا، غرب آفریقا یا نیجریه نسبت دهند.

در پاسخ به این مقاله، تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: این سازمان با شرکاء و کارشناسان خود در سراسر جهان برای تغییر نام آبله میمون تلاش خواهد کرد.

او گفت: سازمان جهانی بهداشت نام جدید ویروس و گونه‌های آن و بیماری‌های ناشی از آن را اعلام خواهد کرد./اسکای نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.