کد خبر : 20925 / /
/

قیمت مرغ/قیمت تخم مرغ/قیمت انواع مرغ در بازار

قیمت مرغ در بازار سقوط کرد| مرغ را از این قیمت بالاتر نخرید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: نرخ کنونی هر کیلو مرغ در بازار ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب آن است.

قیمت مرغ در بازار سقوط کرد| مرغ را از این قیمت بالاتر نخرید

قیمت مرغ  باعث هرج و مرج بسیاری در بازار شده است.  قیمت مرغ  در چند وقت اخیر با روند صعودی مواجه بوده است.  قیمت مرغ   گویا با هیچ کنترلی مواجه نیست.  قیمت مرغ  در روزهای آینده در انتظار نظارت بر توزیع مناسب است.آخرین قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها اینجا ببینید.

مهدی یوسف خانی گفت: نرخ کنونی هر کیلو مرغ گرم در عمده فروشی‌ها ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان و در خرده فروشی ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است.

او نرخ هر کیلو ران مرغ را ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان، سینه ۹۰ هزارتومان و فیله مرغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می‌شود. عرضه مرغ کنونی مربوط به جوجه ریزی ۴۰ تا ۵۰ روز قبل است و پیش‌بینی می‌شود از ابتدای تیر نرخ مرغ به نرخ مصوب برسد.

با اصلاح نظام یارانه نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که کمتر از این رقم در بازار به فروش می‌رسد و خرید حمایتی پشتیبانی امور دام هم نتوانسته بر بازار اثر بگذارد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که روز گذشته نرخ مرغ در بازار عمده فروشی به ۵۰ هزار تومان و خرده فروشی ۵۵ هزار تومان رسیده بود که امروز مجدد به دلیل نبود کشش بازار کاهش یافت./باشگاه خبرنگاران

قیمت مرغ

قیمت تمام شده مرغ بیش از ۴۵ هزار تومان است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: قیمت مرغ زنده در بازار کیلویی ۲۸ هزار تومان است و این درحالیست که قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران کیلویی بیش از ۴۵ هزار تومان است.

اگر قیمت مرغ زنده واقعی و بر اساس قیمت تمام شده نباشد که البته مازاد تولید ممکن است این اجازه را ندهد. تولیدکنندگان بسیاری ممکن است زیان کنند و از چرخه تولید خارج شوند.

به گفته وی پیشنهاد حذف تدریجی ارز را داده بودیم که قیمت مرغ هم پلکانی بالا رود ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه دولت برای کنترل بازار، واردات و تولید را هم افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی کرده‌ بودیم اگر بسترهای تولید برای جذب جوجه‌های یکروزه فراهم نشود تولید مرغ کاهش می‌یابد، گفت: در ۱۰ روز گذشته شاهد بودیم جوجه‌های یکروزه تولیدی کاملا جذب نشد.

برخی واحدها هنوز نهاده بهمن و اسفند سال پیش خود را نگرفته‌اند

اسدالله نژاد در ادامه به وضعیت تامین نهاده‌های دامی نیز اشاره کرد و گفت: نهاده بسیاری از واحدهای مرغداری که بهمن و اسفندسال گذشته جوجه ریزی کرده‌ بودند، هنوز تامین نشده است و مرغداران از دولت طلب دارند. شرکت پشتیبانی امور دام و برخی دیگر از شرکت‌های فعال در این بخش با وجود دریافت پول ولی هنوز نهاده ماه‌های قبل را به مرغداران تحویل نداده‌اند.

نهاده در بازار آزاد بسیار کم است

این فعال بخش خصوصی افزود: مرغداران برای تامین نهاده‌هایشان به شدت دچار مشکل هستند. برخی مجبور شده‌اند مرغ‌های ۴۰ روزه‌یشان را با وزن کمتر از ۲ کیلو روانه بازار کنند.

نهاده در بازار آزاد هم بسیار کم است. ضمن اینکه خرید از بازار آزاد نیازمند نقدینگی زیاد است که مرغداران در شرایط فعلی چنین نقدینگی‌ای ندارند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور اظهار کرد: از این ۲۰ هزار میلیارد تومانی که قرار است در قالب تسهیلات به تولیدکنندگان داده شود ۹.۸ هزار میلیارد تومان‌ آن برای مرغ گوشتی است.

خطر تعطیلی مرغداری‌ها

وی در پایان گفت: اگر وزارت جهادکشاورزی با درایت بیشتر در شرایط فعلی رفتار نکند ممکن است واحدهای مرغداری خرد یکی یکی تعطیل شوند و مزیت تولید دچار چالش شود.

قیمت روز مرغ

نیت اصلی معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه افزایش قیمت مرغ است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نیت اصلی معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و بالتبع آن به هم ریختن بازار و تهدید امنیت غذایی مردم است.

به نقل از مهر، علیرضا عباسی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر به بهانه کمبود و گرانی نهاده‌های دامی و دان مرغ، عده‌ای تولید کننده نما اقدام به معدوم سازی جوجه‌های یکروزه کردند؛ گفت: تصاویر و کلیپ‌هایی مبنی بر معدوم‌سازی هزاران قطعه جوجه یک روزه توسط این افراد در فضاهای مجازی دست به دست چرخانده می‌شود تا آرامش روحی جامعه را بر هم زده و باعث انزجار مردم شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد توجه به این موضوع را از دو منظر لازم دانست و افزود: اولاً از انجا که نظام ما اسلامی است و در مکتب اسلام روایات متعددی مبنی بر رعایت حقوق حیوانات در دین مبین اسلام وجود دارد از جمله، پیامبر اکرم (ص) در بیانی فرمودند: هر حیوانی – پرنده یا جز آن – که به ناحقّ کشته شود در روز قیامت از قاتل خود شکایت خواهد کرد.» (منتخب میزان الحکم، ص ۱۷۰) و همچنین امیرالمومنین علیه‌السلام به عُمال خود نسبت به احترام به درختان و حیوانات هنگام حضور در شهرها برای اخذ مالیات و خراج تذکر می‌دادند.

ایشان به آنان می‌فرمودند زمانی که برای اخذ زکات می‌روید، مراقب باشید شاخه درختی نشکند و حیوانی که در حال آب نوشیدن است، نترسد تا فرار کند و اگر گوسفندی به عنوان زکات دریافت کردید، آرام به مقصد برگردید تا حیوان دچار ترس نشود.

وی اظهار کرد: معدوم سازی جوجه‌های یکروزه از نگاه انسانی و اسلامی ایراد اساسی دارد و نمی‌توان با توجیه اقتصادی آن را پذیرفت، کارشناسان دینی صراحت دارند که نداشتن صرفه اقتصادی توجیه قابل قبولی برای کشتن جوجه‌های زنده نیست و این کشتن و معدوم کردن شرعا حرام است. در جهان غرب و نظام سرمایه داری که سودآوری در اولویت است اقداماتی مثل جوجه کشی و به دریا ریختن گندم با منافع اقتصادی توجیه می‌شود اما قطعاً در نظام اسلامی نمی‌توان این توجیهات نظام سرمایه داری را پذیرفت و اعمال کرد.

عباسی نیت اصلی معدوم سازی جوجه‌های یکروزه را افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و بالتبع آن به هم ریختن بازار و تهدید امنیت غذایی مردم دانست و خاطرنشان کرد: دوماً این کار غیر انسانی با ادعای کمبود و گرانی نهاده‌های تولید صورت می‌پذیرد ولی نیت اصلی آن افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و جوجه یک روزه به دلیل کمبود آن در کشور و به هم ریختن بازار و تهدید امنیت غذایی مردم است.

وی وظایف وزارت جهاد کشاورزی را در این مورد چنین بیان کرد: لذا وزارت جهاد کشاورزی باید وظایفی از جمله تأمین نهاده و تحویل اعتباری نهاده‌ها به تولید کنندگان واقعی، اعطای تسهیلات مناسب و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، خرید قراردادی از تولید کنندگان، خرید مرغ مازاد تولید کنندگان، حذف ممنوعیت صادرات مرغ و تخم مرغ، حذف عوارض صادرات مرغ و تخم مرغ، فراهم کردن امکان صادرت جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار و خرید جوجه‌های مازاد را با جدیت پیگیری نماید و با انجام این کارها بهانه انجام این گونه کارهای خلاف شرع و عرف را از معدود تولید کننده نما بگیرد.

عباسی در خصوص نقش دستگاه قضائی گفت: دستگاه قضائی هم موظف است به ان دسته از تولید کننده نماها که با عمل مجرمانه نابودی جوجه‌های یکروزه هم امنیت و ارامش روحی و روانی جامعه را به خطر می‌اندازند و هم در نظام تولید و امنیت غذایی کشور اخلال ایجاد می‌کنند برخورد قانونی نماید.

وی با بیان این مطلب که مجلس و کمیسیون کشاورزی هم اعلام امادگی می‌نمایند تا در راستای جلوگیری از تکرار اقدامات اینچنینی اگر دولت و دستگاه قضا خلأ قانونی احساس کردند این نقیصه را برطرف نماید و بر حسن اجرای وظایف و تعهدات وزارت جهاد کشاورزی نظارت قانونی خود را اعمال نماید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.